Nemški Opel intenzivno uresničuje napovedano ofenzivo, ki med drugim vključuje predstavitev 13 novih motorjev do leta 2016, do 2018 pa 18. Zadnja tovrstna osevežitev je doletela mali športzni terenec mokka, ki je dobil sedaj že dobro znani 1,6 litrski turbodizel in insignio z novim
dvolitrskim turbodizlom.
Tehnični poudarki novih strojev
Kaj obljubljata nova motorja in kako so inženirji dosegli prevej ugodnejšo porabo in tišji tek? Pri Oplus so zapisali, da imata stroja turbo polnilnik variabilne geometrije (VGT) in visokotlačni vbrizg goriva preko skupnega voda. Injektorji zmorejo vbrizg goriva s tlakom do 2000 barov in 10 vbrizgov na delovni takt motorja. Vse to zagotavlja veliko moč, izboljšano razpršitev goriva in učinkovito mešanje hlapov goriva z zrakom. VGT v motorju Insignie je opremljen z elektronsko vodenim sistemom spreminjanja geometrije turbine, s čemer je njegova odzivnost povečana za 20 odstotkov, v primerjavi turbinskim polnilnikom z vakuumskim sistemom za spreminjanje geometrije. Izpušni sistem mokkinega motorja 1.6 CDTI je opremljen s sistemom za prestrezanje dušikovih oksidov (NOx), ki z naknadnih čiščenjem izpušnih plinov, prestreža in odstranjuje (NOx) brez aditivov. V izpušni sistem Insignie pa je za odstranjevanje dušikovih oksidov vstavljen oplov selektivni redukcijski katalizator SCR BlueInjection, ki zmanjša izpuste NOx s pomočjo dodojanja amonijaka.
Insignia prede za pet decibelov tišje
Precej bolj tih in uglajen tek, insignia 2.0 CDTI je v prostem teku za pet decibelov tišja od prejšnje, so obema strojema zagotovile izboljšave pokrova odmičnih gredi nad glavami motorja iz aluminija in na novo zasnovanega oljnega korita ter gredi za izravnavo prostih sil pri dvolitrskem dizelskem motorju.
Pospešek v 10 sekundah, poraba štiri litre
Mokkin novi turbodizel zamenjuje ostareli 1,7 litrski, novinec zmore
največjo močjo 100 kilovatov oziroma 136 konjskih moči, do stotice pa mokka 1.6 CDTI pospeši v 9,9 sekundah in doseže največjo hitrost 191 kilometrov na uro. Povprečna poraba goriva je 4,1 litra, kar je za štiri decilitre manj kot pri starem motorju, cena mokke s tem motorjem pa je 23 tisoč evrov.
Več moči in navora, enaka poraba pri insignii
Dvolitrski turbodizel v insignii s 125 kilovati zamenjuje enako velik stroj s 120 kilovati moči, na vrhu ponudbe pa ostaja že znani motor 2.0 CDTI biturbo s 142 kilovati. Nov stroj poleg visoke moči ponuja največji navor 400 newtonmetrov med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto, poraba je ostala enaka - 4,3 litre, največja hitrost se je povečala na 225 kilometrov na uro, pospešek do stotice pa traja devet sekund. Cena osnovne insignie z novim motorjem je 26.410 evrov brez upoštevanih popustov.