Oblika in prepoznavni elementi znamke sta pri avtomobilih vsaj toliko pomembna, kot so velikost, funkcionalnost, vozne zmogljivosti in lastnosti, varnost ter seveda cena. Avtomobilski proizvajalci si tako na vsakih nekaj let izberejo model, ki je znanilec neke povsem nove oblikovne linije. Pri tem še zdaleč ni nujno, da gre za največji hišni model, kar tokrat dokazuje Hyundai.
Drugi najmanjši model i20 je čistokrvni evropski avto in predhodnik vseh novosti, ki jih bodo pri Hyundaiju pod taktirko priznanega oblikovalca Petra Schreyerja pokazali v prihodnosti - seveda tudi pri prenovljenem modelu i30 in večjih hišnih modelih. Kot smo se lahko prepričali ob slovenski predstavitvi tretje generacije i20, bodo Korejci v bodoče že na prvi pogled precej drugačni od dosedanjih, z njim pa so storili korak naprej.
Hyundaije bodo tako v bodoče krasili eleganca, moderne in dinamične linije ter čut za podrobnosti, k čemu prispeva tudi učinek "lebdeče strehe". K večji prepoznavnosti Hyundaija v prihodnje bodo namreč pripomogli optično zakriti srednji stebrički - ti ne bodo več v barvi karoserije (na voljo jih je devet, siva je osnovna, druge za doplačilo), ampak v barvi bočnih stekel, kar streho optično loči od karoserije. Za njegov razred edinstvena je tudi pomična panoramska sončna streha, ki veča udobje in daje občutek prostornosti.
Da, tudi Korejci skušajo vse bolj igrati na čustva kupcev in jih privabiti s privlačnim avtomobilom. Novinec je na višjem nivoju opremljen z LED dnevnimi lučmi, široka heksagonalna prednja maska naj bi ga optično povečala, zadek pa je nekoliko bolj resen in eleganten, v dražjih paketih so tukaj tudi LED luči. Ob tem i20 krasi tudi sila ugodna aerodinamika, količnik zračnega upora namreč znaša 0,30, kar je ugodneje od razrednega povprečja.
Druga generacija modela i20 (prej je slišal na ime getz, prva pa je k Hyundaiju pritegnila ogromno novih kupcev) je v dolžino glede na predhodnika pridobila štiri centimetre in se raztegnila na 403,5 cm, za bolj dinamičen videz so jo znižali za 16 milimetrov na 147,4 cm. Novi i20 je sicer do trikrat čvrsteje zgrajen na povsem novi platformi s 45 milimetrov daljšo medosno razdaljo (zdaj 257 cm), ob tem je za 24 milimetrov širši in čez ramena meri 173,4 cm.
Zunanji prirastek petvratne kombilimuzine (pozneje pride še trivratna) se pozna v notranjosti, ki prinaša dovolj prostora za pet potnikov in njihovo prtljago (prtljažnik je zrasel za 31 litrov na 326 litrov - 1.042 s podrto klopjo). Po izračunih Korejcev tako i20 ponuja največ prostora za kolena potnikov spredaj in zadaj ter se ponaša z enim večjim prtljažnikom v razredu.
V notranjosti lahko pričakujemo štiri barvne kombinacije, kar naj bi pozitivno vplivalo na vzdušje in počutje potnikov, ergonomija je na visoki ravni in človek mimogrede dobi vtis, da sedi v avtu iz višjega razreda. Tudi kakovost materialov je zgledna, plastika na otip mehkejša in lepo obdelana, za doplačilo 600 evrov je na voljo tudi kvalitetno usnje.
Opreme so štiri (Life, Comfort, Style in Premium), osnovna oprema prinaša pritrdišče za pametni mobilnik, ki nam lahko služi tudi kot navigacijska naprava, v dražjih paketih pa je na voljo tudi navigacijski sistem s sedempalčnim zaslonom. Na njem bo pri parkiranju v pomoč tudi slika vzvratne kamere, avtomobil pa je serijsko opremljen s šestimi zračnimi blazinami in nadzorom nad talkom v gumah, v razred prinaša opozorilnik pri nenamernem zapuščanju prometnega pasu, tu je še pomočnik pri speljevanju v klanec.
Hyundai i10 bo sprva opremljen s petimi preizkušenimi motorji, tremi bencinskimi različicami in dvema turbodizelskima. Na novo razvit je 1,4-litrski bencinar s 75 kilovati (100 KM), na voljo je tudi s samodejnim menjalnikom, soliden 1,25-litrski bencinar pa je na voljo v dveh različicah.
Šibkejši zmore 55 kilovatov (75 KM), močnejši 62 kilovatov (84 KM), sredi leta pa naj bi se jim priključil še trivaljni turbobencinar s 74 (100 KM) oziroma 88 kilovati (120 KM). S tremi valji je že opremljen šibkejši 1,1-litrski dizel s 55 kilovati (75 KM), močnejši 1,4-litrski zmore 66 kilovatov (90 KM), oba sta glede na predhodnika nekoliko dodelana in predvsem tišja.
Tako motorno opremljen Hyundai i20 bo z mesta do stotice pospeševal od 11,6 (1.4 100) do 16 sekund (1.1 CRDI 75), pri slednjem bo merilnik hitrosti pokazal največ 159 km/h, pri najzmogljivejšem bencinarju pa 184 km/h. Povprečna poraba se suka od 3,3-4,0 pri trivaljnem dizlu do 5,3-5,5 litra na sto prevoženih kilometrov pri 1,4-litrskem bencinarju. Korejci so ob tem tudi dodelali vzmetenje za boljšo stabilnost, vozno dinamiko in udobje.
Prvi vtisi in občutki
Med slovensko predstavitvijo smo na kratko preizkusili najbolj prodajani model 1.25 s 84 "konji", za katerega se bo večinoma odločilo približno 45 odstotkov kupcev (45 odstotkov naj bi jih poseglo po 1,4-litrski različici, 10 odstotkov po dizlih). Voznik se znajde v sodobnem in sila prijetnem okolju, ki bi ga tudi po kvaliteti vgrajenih materialov in izdelave zlahka pripisali precej dražjim vozilom. Hyundai je tudi na tem področju storil še en korak naprej.
Avto je ob tem dobro uglašen za evropske ceste, k čemu pripomore odzivno in natančno podvozje, tipično evropsko obnašanje vozila v vožnji pa zagotavlja tudi odziven, hiter in natančen krmilni sistem, ki se še posebej izkaže v mestni vožnji (2,7 obrata od ene do druge skrajne točke), avto pa je moč polkrožno obrniti na ugodnih 10,2 metra.