V razredu družinskih in poslovnih limuzin tipično vlada gneča, konkurenca pa je močna kot že dolgo ne. V zadnjem letu so posamezni proizvajalci namreč pokazali nove adute (Ford mondeo, Mazda 6, Volkswagen passat), dopolnili ponudbo (Citroen C5 crosstourer) ali pa jo osvežili (Opel insignia, Škoda superb). Po treh letih in uspešnem lovu (370 tisoč primerkov) si je za nove uspehe nabrusil kremplje in uredil grivo tudi gosposki lev.
Če si prvi vtis res ustvarimo že po nekaj sekundah, potem jih je prenovljeni in izboljšan Peugeot 508 kar dobro izkoristil. Izkazal se je namreč kot elegantna in udobna poslovna limuzina za privlačno ceno - s Peugeot financiranjem je vstopni 2.0 HDi 120 kW Active z LED žarometi in navigacijsko napravo na voljo za manj kot 24 tisočakov.
Zunanja podoba Peugeota 508 po prenovi ostaja samosvoja, hkrati še bolj izžareva eleganco in prestiž, že kar nekoliko bahav pa še bolj pritegne pozornost mimoidočih.
Pri testnem 2.0 BlueHDI 180 Allure s posodobljenim šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom za 32 tisoč evrov so nastopaštvo še podkrepili biserna bela barvna, ravno prava mera kroma in 18-palčna platišča, še nekaj žlahtnih in ne nujno potrebnih dodatkov pa je ceno dvignilo na 38 tisočakov.
Voznika in potnike navdušijo še razkošna in prefinjena notranjost z novim 7-palčnim na dotik občutljivim zaslonom, prostornost, sodobne varnostne rešitve, bogata oprema - tudi usnje, LED žarometi (1.300 evrov), Hi-Fi JBL z desetimi zvočniki ter 500W ojačevalnikom in sistem za prikaz podatkov na prosojnem zaslonu pred voznikom (oboje skupaj 1.000 evrov) -, natančna končna obdelava, med udobjem in športnostjo naravnana podvozje in menjalnik ter zmogljiv, uglajen, tih in varčen dvolitrski turbodizel s 180 "konji".
Že prvi stik z motorjem (ključ smo seveda imeli v žepu) razkrije svojevrstno posebnost modela 508, saj je stikalo za zagon (in izklop) motorja nameščeno ob volanu na levi strani - kot pri Porscheju 911. Nov BlueHDi dizelski motor s 130 kilovati moči hitro navduši z uglajenostjo, zmernim hrupom, varčnostjo in po potrebi s suverenimi pospeški.
Z mesta do 100 km/h dobro tono in pol težka petstoosmica potrebuje 9,2 sekunde ter doseže največjo hitrost 230 km/h, motor pa največji navor 400 Nm ponudi pri 2.000 vrtljajih. Karakter motorja se velikemu levu izvrstno poda, saj po potrebi umirjeno prede ali pa odločno pokaže, kaj vse zmore - najbolje se počuti na avtocesti, kjer suvereno in lahkotno premaguje kilometre. Normne porabe dobrih štirih litrov (ECE 5,2/4,0/4,4) nismo dosegli, vseeno pa je testnih 7,2 litra več kot spodoben dosežek.
Pri udobni vožnji je 1.615 kg težki 508 precej v pomoč posodobljeni, vendar klasični (nima dveh sklopk) šeststopenjski avtomatski menjalnik, ki mu po želji ročno ukazujemo tudi s pomočjo obvolanskih ročic. Menjalnik je dobro uglašen z motorjem, vendar ne kliče ravno po športnosti, zato pri vozniku kakšna večja potreba po ročnem pretikanju hitro ugasne.
Kot eden boljših na trgu se je izkazal sila nežen sistem Stop&Start, ki deluje skoraj nezaznavno. Podvozje ponuja zlato sredino med udobjem in športnostjo, pohvalimo lahko blaženje in vzmetenje ob tem tudi stabilnost in vodljivost vozila v hitreje odpeljanih ovinkih.
Medosje ponuja radodarnih 282 cm (nekatera konkurenca ponuja manj), kar je dovolj tako za dolgine spredaj kot tudi za spodobno vožnjo zadaj, pri tem zadek s klasično majhno odprtino vase pospravi 545 litrov, s podrto zadnjo klopjo pa 1.244 litrov. V testnem primerku nas je razvajalo kvalitetno krojeno usnje (doplačilo 1.422 evrov), ob tem so bili sedeži električno pomični v vse smeri in ogrevani.
Kokpit se s prenovo bistveno ni spremenil, največjo novost tako pomeni 7-palčni barvni zaslon SMEG+, ki je od druge stopnje opreme naprej občutljiv na dotik. S pomočjo zaslona lahkotno upravljamo multimedijske naprave, navigacijski sistem, telefonijo in povezovanje, preostale funkcije v vozilu pa s (preveč) stikali na volanu.
Z zaslonom serijsko pride tudi navigacija, pri parkiranju pa nam je lahko v pomoč tudi slika s kamere na zadku (paketno doplačilo 600 evrov) - a le podnevi, ponoči je slika neuporabna. Vozniku so v pomoč še sistem za opozarjanje na vozila v mrtvih kotih in sistem za nadzor tlaka v gumah.
Merilnika sta pregledna, med njima je zaslon s potovalnimi informacijami, pod volanom pa najdemo predalček, kjer so skrita stikala za izklop ESP, sistema Stop&Start ter za nastavitev prosojnega zaslona.
Prav predalčki oziroma odlagališča za drobnarije so še naprej težava pri Peugeotu. Za pijačo sta sicer na voljo dve držali sredi armaturne plošče, nekaj prostora ponuja predal(ček) pred sredinskim naslonom za roko, vseeno pa ključev, denarnice ali mobilnika ne pogoltne.
Peugeotova admiralska ladja je leta 2011 nadomestila modela 407 in 607, pogled h konkurenci pa pokaže, da so se Francozi prenove lotili pravočasno in na primernih mestih. Drži, glede na "pametni" čas bi mu lahko vdahnili sodobno povezljivost in digitalne prikazovalnike - modernost po svoje dokazuje s prosojnim zaslonom pred vetrobranskim steklom, kjer se prikazujejo ključni podatki, tudi hitrost vozila. Uporabno!
Prav veliko dvomov ob stiku z žlahtnim levom tako ni: pooseblja predvsem eleganco, s čimer želi ugajati manj konservativnim kupcem. Brez strahu se lahko postavi ob bok zaobljene insignie, dinamičnega mondea ali mišičaste Mazdine šestice ter se na trenutke kaže kot dorasel tekmec nekaterim premijskim znamkam. S prenovo je Peugeot 508 namreč postal še bolj neustrašen, zrel in dobro pripravljen na bodoče izzive - osvojiti več kot 160 Slovencev na leto.
Foto: Matej Kačič