"Focus je bil leta 2012 in 2013 najbolje prodajan avto na svetu, od leta 1998 so jih naredili 6,9 milijona, od tega je bila polovica prodanih v Evropi," so se glasile uvodne besede na petkovi predstavitvi osveženega focusa, ki med kupce vsako leto v skoraj milijonski nakladi prihaja iz osmih tovarn na svetu.
Poudarek je bil na svetu, v Sloveniji pa focus močno zaostaja za razrednimi prvaki, lani je bil s 497 registracijami šele sedmi v svojem razredu. Volkswagen golf je v istem času zbral skoraj 3.500 parov tablic, megane prek 1.100,... Ja res je, gre za registracije, ne za dejansko prodajo slovenskim kupcem, veliko golfov in meganov je bilo izvoženih, a tudi fordi niso imuni na izvoz oziroma prodajo na druge trge ob poprejšnji nekajdnevni registraciji v Sloveniji.
A vse skupaj kupce na zanima kaj dosti, pri novem focusu in tudi drugih tekmecih je ključno, kaj ti ponujajo za odštet denar. Če je ponudba dobra, bi dobra prodaja mogla slediti. Pri slovenskem Fordu so prepričani, da osveženi focus ima dovolj adutov, da vidneje izboljša lanske številke, v letošnjem letu bi jih radi prodali 900 in si s to številko odrezali petodstotni razredni tržni delež.
Začnimo od zunaj, osveženi focus nosi hišni obraz v obliki šestkotne prednje maske, ki mu pristoja še bolje kot manjši fiesti. Nov oziroma polikan in bolj skladen je tudi zadnji del, osnova z merami vred pa je ostala enaka. V kabini je največja novost osvežena sredinska konzola z velikim informacijskim zaslonom na dotik in multimedijskim vmesnikom SYNC 2, ki omogoča dostop do različnih ukazov (glasovno in ročno) v le nekaj korakih. Selitev ukazov na zaslon je precej zmanjšalo število stikal, voznikovo delovno okolje je zato bolj urejeno in prečiščeno. Po zaslugi bolj mehke plastike tudi bolj prijetno.
Vozne lastnosti, ki so bile vselej v samem razrednem vrhu, so sedaj še boljše. Volanski servoojačevalnik je nastavljen na novo, odzivni čas je krajši, zabave je še več, obljubljajo pri Fordu, motorji pa so bolj togo vpeti kot doslej. Pri tehniki so omembne vredni še izboljšan sistem za preprečevanje naleta, aktivna pomoč pri parkiranju, radarski tempomat in sistem za mrtvi kot. Temeljito pa je osvežena tudi motorna paleta, ki sledi smeri zmanjševanja prostornine in porabe ob enakih ali boljših zmogljivostih. Povsem novi so 1,5 litrski turbo bencinar 1.5 ecoboost s 110 oziroma 134 kilovati ter enako velik turbodizel s 70, 77 oziroma 88 kilovati, Najvarčnejši dizel v različici econetic v povprečju porabi le 3,4 litra plinskega olja na sto kilometrov in v ozračje izpusti 88 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Motor so kombinirani s pet ali šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali powershift samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama.
Oblike so še vedno tri, petvratna, limuzinska ali karavanska, cene osveženega focusa pa so po ceniku visoke, upoštevaje 4.100 evrov rednega popusta pa primerljive z oplom astro. Volkswagen golf je za osem odstotkov dražji, so izračunali pri Summit Motorsu. Izbira se, upoštevaje popuste, prične pri 12.900 evrov za focus 1.6 TI-VCT ambiente s 63 kilovati. Bolj smiselna izbira s sodobnim litrskim turbo bencinarjem 1.0 ecoboost s 74 kilovati in bogatejšo opremo trend stane 14.070 evrov, najcenejši dizel 1.5 TDCi trend s 70 kilovati pa 15.680 evrov.
Foto: Miloš Milač