Avto

Bo focus po prenovi uspešnica tudi v Sloveniji?

Ford focus sredi življenjske dobe prinaša novo šestkotno masko - zaščitni znak znamke, osveženo kabino in tehniko, cene ostajajo nižje od razrednega prvaka

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.01.2015 11:19
Čas branja: 2 min

"Focus je bil leta 2012 in 2013 najbolje prodajan avto na svetu, od leta 1998 so jih naredili 6,9 milijona, od tega je bila polovica prodanih v Evropi," so se glasile uvodne besede na petkovi predstavitvi osveženega focusa, ki med kupce vsako leto v skoraj milijonski nakladi prihaja iz osmih tovarn na svetu.

P1160037.1421570428.JPG.o.600px.jpg
Šestkotna prednja maska in predvsem veliko izboljšav na podvozju in novi motorji. Osveženi focus je temeljito prenovljen, takšen naj bi letos skoraj podvojil slovenske prodajne številke.

Poudarek je bil na svetu, v Sloveniji pa focus močno zaostaja za razrednimi prvaki, lani je bil s 497 registracijami šele sedmi v svojem razredu. Volkswagen golf je v istem času zbral skoraj 3.500 parov tablic, megane prek 1.100,... Ja res je, gre za registracije, ne za dejansko prodajo slovenskim kupcem, veliko golfov in meganov je bilo izvoženih, a tudi fordi niso imuni na izvoz oziroma prodajo na druge trge ob poprejšnji nekajdnevni registraciji v Sloveniji.

A vse skupaj kupce na zanima kaj dosti, pri novem focusu in tudi drugih tekmecih je ključno, kaj ti ponujajo za odštet denar. Če je ponudba dobra, bi dobra prodaja mogla slediti. Pri slovenskem Fordu so prepričani, da osveženi focus ima dovolj adutov, da vidneje izboljša lanske številke, v letošnjem letu bi jih radi prodali 900 in si s to številko odrezali petodstotni razredni tržni delež.

P1160015.1421575127.JPG.n.600px.jpg
Večji zaslon, druga ganeracija multimedijskega vmesnika SYNC 2 in precej manj stikal v osveženem focusu.

Začnimo od zunaj, osveženi focus nosi hišni obraz v obliki šestkotne prednje maske, ki mu pristoja še bolje kot manjši fiesti. Nov oziroma polikan in bolj skladen je tudi zadnji del, osnova z merami vred pa je ostala enaka. V kabini je največja novost osvežena sredinska konzola z velikim informacijskim zaslonom na dotik in multimedijskim vmesnikom SYNC 2, ki omogoča dostop do različnih ukazov (glasovno in ročno) v le nekaj korakih. Selitev ukazov na zaslon je precej zmanjšalo število stikal, voznikovo delovno okolje je zato bolj urejeno in prečiščeno. Po zaslugi bolj mehke plastike tudi bolj prijetno.

Vozne lastnosti, ki so bile vselej v samem razrednem vrhu, so sedaj še boljše. Volanski servoojačevalnik je nastavljen na novo, odzivni čas je krajši, zabave je še več, obljubljajo pri Fordu, motorji pa so bolj togo vpeti kot doslej. Pri tehniki so omembne vredni še izboljšan sistem za preprečevanje naleta, aktivna pomoč pri parkiranju, radarski tempomat in sistem za mrtvi kot. Temeljito pa je osvežena tudi motorna paleta, ki sledi smeri zmanjševanja prostornine in porabe ob enakih ali boljših zmogljivostih. Povsem novi so 1,5 litrski turbo bencinar 1.5 ecoboost s 110 oziroma 134 kilovati ter enako velik turbodizel s 70, 77 oziroma 88 kilovati, Najvarčnejši dizel v različici econetic v povprečju porabi le 3,4 litra plinskega olja na sto kilometrov in v ozračje izpusti 88 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Motor so kombinirani s pet ali šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali powershift samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama.

P1160024.1421575922.JPG.s.600px.jpg
Polikan zadek z bolj čistimi potezami in že znane mere v njem - 363 do 1.148 litrov.

Oblike so še vedno tri, petvratna, limuzinska ali karavanska, cene osveženega focusa pa so po ceniku visoke, upoštevaje 4.100 evrov rednega popusta pa primerljive z oplom astro. Volkswagen golf je za osem odstotkov dražji, so izračunali pri Summit Motorsu. Izbira se, upoštevaje popuste, prične pri 12.900 evrov za focus 1.6 TI-VCT ambiente s 63 kilovati. Bolj smiselna izbira s sodobnim litrskim turbo bencinarjem 1.0 ecoboost s 74 kilovati in bogatejšo opremo trend stane 14.070 evrov, najcenejši dizel 1.5 TDCi trend s 70 kilovati pa 15.680 evrov.

Foto: Miloš Milač

P1160055.1421576449.JPG.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Subvencije
Katere inovacije na področju energije navdušujejo v EU
Subvencije
DENAR ZA ZELENI PREHOD
SubvencijeTeja Grapulin Katere inovacije na področju energije navdušujejo v EU 3

Inovativni superkondenzatorji, ponovna uporaba odpadnega lesa, inovativna tehnologija za hlajenje; to so le nekatere od inovacij, ki so jim dodaten zagon pri razvoju dale evropske spodbude.

FINANCE
Nasvet: na kateri upravni enoti se najmanj čaka na osebne dokumente
Finance
UPRAVNE ENOTE
Andreja Rednak Nasvet: na kateri upravni enoti se najmanj čaka na osebne dokumente

Najdlje se čaka v Ljubljani in Domžalah, pojdite raje v Cerknico, Litijo, Kranj

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Vabljeni na Skazin tek leta za otroke s Challetom Salletom
ESG
Otroci otrokom
ESGPartner ali podpornik projekta Vabljeni na Skazin tek leta za otroke s Challetom Salletom
FINANCE
International
German Factory Orders Drop in Sign of Enduring Weakness
FINANCE
Okolje & energija
Velika Britanija: stroški globokega geološkega odlagališča jedrskih odpadkov rastejo na 77 milijard evrov
Okolje & energija
Odpadki
Okolje & energijaNataša Koražija Velika Britanija: stroški globokega geološkega odlagališča jedrskih odpadkov rastejo na 77 milijard evrov

Britanska vladna družba Nuclear Waste Services načrtuje gradnjo podzemnih kavern za dolgoročno odlaganje jedskih odpadkov na globini več kot tisoč metrov