Povsem električni BMW i3, ki smo ga prvič preizkusili že predlanskega novembra, bo šele marca letos zapeljal na naš trg. Skrb zanj bo prevzel eden od novejših trgovcev te znamke, kupcem pa bosta i3 in hibridji superšportnik i8 za ogled in nakup na voljo v ljubljanski Kristalni palači.
BMW group Slovenija pa je danes, dva meseca pred pričetkom prodaje sporočil cene obeh modelov, te so nekaj višje kot v Nemčiji, razlika pa gre na račun višjega DDV in in polodstotnega davka na motorna vozila, ki ga vlada zaračuna na podlagi izpustov ogljikovega dioksida. Osnovni BMW i3 z električnim motorjem s 125 kilovati bo tako stal 36.550 evrov, različica REX s podaljševalnikom dosega (to funkcijo opravlja 647 kubični dvovaljnik s 25 kilovati, ki doseg med polnjenji podaljša na 300 kilometrov) pa bo stal 41.200 evrov.
BMW i3 v številkah
- Moč motorja: 125 kW/170 KM
- Masa: 1.195 kilogramov (REX 1.315 kilogramov)
- Doseg: 130-170 kilometrov
- Prostornina prtljažnega prostora: 260-1.100 litrov
- Pospešek 0-100 kilometrov na uro: 7,2 sekunde (REX 7,9 sekunde)
- Elektronsko omejena največja hitrost: 150 kilometrov na uro
- Poraba energije: 12,9 kilovatne ure na 100 kilometrov (pravijo pri BMW, na testu smo bili rahlo nad 14 kilovatnimi urami, zaradi česar se BMW ne razlikuje od konkurence)
- Tip električnega motorja: BMW eDrive, hibridni sinhronski motor z integrirano elektroniko pogona, načina polnjenja in generiranja za regeneracijo
- Čas polnjenja baterije: do 80 odstotkov v pol ure (ChargeNow) oziroma v 3,5 ure i charge station
Za superšportnika i8, ki ga poganja hibridni sklop sestavljen iz 1,5 litrskega trivaljnega bencinarja s turbo polnilnikom in elektro motorja s skupno močjo 266 kilovatov (362 konjskih moči), pa bodo Slovenci odšteli 136.800 evrov. Cene ne vključujejo subvencij za električne avte eko sklada, BMW i3 bo deležen pet tisoč evrov subvencije, i8 pa dva tisoč.
BMW i8 v številkah
- Moč motorja: bencinski 170 kilovatov, hibridni sklop 266 kilovatov
- Masa: 1.485 kilogramov
- Doseg: električni motor 37 kilometrov, hibridni sklop 600 kilometrov
- Prostornina prtljažnega prostora: 154 litrov
- Pospešek 0-100 kilometrov na uro: 4,4 sekunde (le bencinski motor 5,9 sekunde)
- Elektronsko omejena največja hitrost: 250 kilometrov na uro
- Poraba energije: 2,1 litra bencina in 5,2 kilovatne ure na 100 kilometrov
- Čas polnjenja baterije: do 80 odstotkov v dveh urah i charge station