Avto

Tekmoval je z yugom, sedaj lovi Volkswagen

Silovit vzpon korejskega Hyundaija prikazuje, kaj lahko še pred nekaj desetletji anonimna znamka doseže v kratkem času

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.01.2015 10:01
Dopolnjeno: 16.01.2015 10:02
Čas branja: 2 min

Pred letom 1990 v Evropi skoraj nihče ni vedel zanje. Nato so prišli, skromno in z jasnim sporočilom, ponujamo veliko avta za odštet denar in zanesljivo tehniko, nič več. Precej ceneni in nerodni prvi hyundaiju so v slovenskih garažah sprva zamenjali yuge in zastave 101, tudi že ostarele golfe druge generacije. Sodobnim znamkam niso segli niti do odbijačev, tudi s ceno ne. Danes Hyundai v svetu sodi med pet največjih proizvajalcev avtomobilov, v Evropi je Hyundai v zadnjih od leta 1977 prodal že šest milijonov avtomobilov, v Sloveniji pa od leta 1990 že 76 tisoč. Za prvi milijon je v Evropi potreboval 19 let, za zadnjega pa le dobri dve leti. Na slovenskih cestah se jih vozi 36.540 oziroma več kot denimo BMW in škod. Korejskemu gigantu pa sapa kar ne pojenja, v naslednjih petih letih bo v razvoj, gradnjo in razširitev tovarn vložil 60 milijard evrov, kar je primerljivo z največjim na svetu - Volkswagnom in več kot drugi velikani. Brez vlaganj Hyundai ne more preseči letošnjega načrta 8,2 milijona vozil, saj mu manjka proizvodnih kapacitet. Z novimi kapacitetami pa lahko poseže po številki devet, deset milijonov vozil letno. A Korejci o tem ne govorijo, na vrhu se šopirijo Volkswagen, Toyota in General Motors, Hyundai prihaja tiho.

Pozornost avtomobilske panoge pa je v tem tednu usmerjena v Detroit, mesto ki je še pred leti zašlo v stečaj, danes ponovno cveti na krilih ponovno uspešne domače avtomobilske industrije. Za ponovni vzpon Detroita in trojice General Motors, Chrysler in Ford je kriv tudi rastoč domači trg, ki je v zadnjih nekja letih močno prehitel evropskega. Bleščeča predstava v detroitu prikazuje nekaj zanimivih novosti, med drugimi tudi drugo generacijo električnega chevroleta volta s podaljševalnikom dosega, jaguarjev prvi SUV F-pace in izjemna superšportnika s prav tako izjemno zgodovino - hondo NSX in forda GT.

Jaguarjev novinec je angležem zagotovil 1.300 novih delovnih mest, novomeški Revoz pa po decembrskem zaposlovanju že napoveduje odpuščanje 450 delavcev. Twingo in smart forfour se nista tako dobro prijela, pravijo v Novem mestu.

Preberite si še kako se po šestih letih življenja drži ford fiesta, kako teče posel Porscheju, kateri so najhitrejši na slovitem Dakarju, kako smo ocenili najmočnejšo alfo giulietto in kako priljubljeni so bili lani športni terenci.

Nemški BMW v Sloveniji z velikimi besedami in visokimi cilji spreminja strategijo, kaj mu bo prinesla in kako je zadovoljen s prodajo prvega BMW s prednjim pogonom. Mazda pa se po nekaj slabih letih z manjšo, a zato dobičkonosnejšo mrežo vrača nazaj k štirimestnim številkam v prodaji.

pasica avto pismo urednika

Ste zamudili moje prejšnje pismo?

Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!

Uspešen delovni teden Vam želim

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 3

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani 2

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 4

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji