Pred letom 1990 v Evropi skoraj nihče ni vedel zanje. Nato so prišli, skromno in z jasnim sporočilom, ponujamo veliko avta za odštet denar in zanesljivo tehniko, nič več. Precej ceneni in nerodni prvi hyundaiju so v slovenskih garažah sprva zamenjali yuge in zastave 101, tudi že ostarele golfe druge generacije. Sodobnim znamkam niso segli niti do odbijačev, tudi s ceno ne. Danes Hyundai v svetu sodi med pet največjih proizvajalcev avtomobilov, v Evropi je Hyundai v zadnjih od leta 1977 prodal že šest milijonov avtomobilov, v Sloveniji pa od leta 1990 že 76 tisoč. Za prvi milijon je v Evropi potreboval 19 let, za zadnjega pa le dobri dve leti. Na slovenskih cestah se jih vozi 36.540 oziroma več kot denimo BMW in škod. Korejskemu gigantu pa sapa kar ne pojenja, v naslednjih petih letih bo v razvoj, gradnjo in razširitev tovarn vložil 60 milijard evrov, kar je primerljivo z največjim na svetu - Volkswagnom in več kot drugi velikani. Brez vlaganj Hyundai ne more preseči letošnjega načrta 8,2 milijona vozil, saj mu manjka proizvodnih kapacitet. Z novimi kapacitetami pa lahko poseže po številki devet, deset milijonov vozil letno. A Korejci o tem ne govorijo, na vrhu se šopirijo Volkswagen, Toyota in General Motors, Hyundai prihaja tiho.
Pozornost avtomobilske panoge pa je v tem tednu usmerjena v Detroit, mesto ki je še pred leti zašlo v stečaj, danes ponovno cveti na krilih ponovno uspešne domače avtomobilske industrije. Za ponovni vzpon Detroita in trojice General Motors, Chrysler in Ford je kriv tudi rastoč domači trg, ki je v zadnjih nekja letih močno prehitel evropskega. Bleščeča predstava v detroitu prikazuje nekaj zanimivih novosti, med drugimi tudi drugo generacijo električnega chevroleta volta s podaljševalnikom dosega, jaguarjev prvi SUV F-pace in izjemna superšportnika s prav tako izjemno zgodovino - hondo NSX in forda GT.
Jaguarjev novinec je angležem zagotovil 1.300 novih delovnih mest, novomeški Revoz pa po decembrskem zaposlovanju že napoveduje odpuščanje 450 delavcev. Twingo in smart forfour se nista tako dobro prijela, pravijo v Novem mestu.
Preberite si še kako se po šestih letih življenja drži ford fiesta, kako teče posel Porscheju, kateri so najhitrejši na slovitem Dakarju, kako smo ocenili najmočnejšo alfo giulietto in kako priljubljeni so bili lani športni terenci.
Nemški BMW v Sloveniji z velikimi besedami in visokimi cilji spreminja strategijo, kaj mu bo prinesla in kako je zadovoljen s prodajo prvega BMW s prednjim pogonom. Mazda pa se po nekaj slabih letih z manjšo, a zato dobičkonosnejšo mrežo vrača nazaj k štirimestnim številkam v prodaji.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.