Avto

Športni terenci lani zapeljali v vsako sedmo slovensko garažo

V zadnjih dveh desetletjih so športni terenci iz popolne anonimnosti zapeljali do 14-odstotnega deleža na trgu. Zasvojili so tudi Slovence, ki po njih posegajo zaradi oblike, višjega položaja sedežev in vsaj navidezne robustnosti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.01.2015 22:30
Čas branja: 3 min

Ko z metrom izmeriš, kaj ponujajo, in pogledaš, koliko za to zahtevajo, so športni terenci pravo nasprotje racionalnosti.

Dacia duster, nissan juke, opel mokka, peugeot 2008 in drugi mali športni terenci so uspešnica leta 2014. Kupce so preusmerili iz drugih, klasičnih razredov, tržni delež športnih terencev pa so dvignili z desetih na 14,2 odstotka.

»Kakšna recesija je to, če kupci namesto navadnih kupujejo dražje in bolj požrešne športne terenske avtomobile,« mi je pred tednom dni rekel eden od prodajalcev, ki je zadovoljno štel zaslužek minulega meseca. Pojav je v teoriji res nenavaden v časih, ko kupci dvakrat obrnejo vsak evro, ko še bolj pazljivo spremljajo popuste in se pogosteje kot v preteklosti odrekajo dodatni opremi in odločajo tudi za nakup cenejših rabljenih avtomobilov.

Peugeot-2008.1421354186.jpg.o.600px.jpg
Peugeot 2008 je prvi mali športni terenec te znamke, na voljo je le s prednjim pogonom.

Oznaka terenec bledi, zasnova vse bliže klasičnim avtom

V praksi pa velja, da so se športni terenci v zadnjih desetih, še posebej pa v zadnjih petih letih močno spremenili. Po zasnovi so se namreč vsi novinci močno približali avtomobilom klasične zasnove, torej so manjši, nižji, manj robustni in zato tudi lažji in bolj varčni kot v preteklosti, najpogosteje so opremljeni le s prednjim pogonom. Ločnica med njimi in klasičnimi avti pa se je skoraj zabrisala, zato je beseda terenec v njihovem opisu vse manj upravičena.

dacia-duster-2.1421354184.jpg.o.600px.jpg
Duster je najuspešnejša dacia, čeprav je najdražja. Lani je bilo pri nas registriranih kar 1.385 novih dusterjev.

7.579 novih športnih terencev je bilo lani registriranih v Sloveniji

14,2 odstotni delež slovenskega trga novih osebnih avtov so si lani odrezali športni terenci.

Po statistiki sta najbolje prodajana dacia duster in nissan juke

In kateri modeli so zasvojili Slovence? Odgovor ni tako preprost, saj le izvleček iz statistike prvih registracij ne daje prave podobe o dejanski prodaji v Sloveniji. Statistično sta daleč pred vsemi dostopen in robusten športni terenec dacia duster s 1.385 registracijami v letu 2014 in igrivi nissan juke z 910 registracijami. Oba modela, ki sodita v skupino Renault-Nissan, sta imela lani skupaj 30-odstotni delež med športnimi terenci. A poudarimo, gre za registracije, ne za dejansko prodajo slovenskim kupcem, razlika med njo in izvozom pa ni znana. Velik delež, verjamemo, da bolj realen, so dosegli še opel mokka s 454 vozili in peugeot 2008 s 450 vozili. Med razred večjimi športnimi terenci pa so bili najbolj priljubljeni volks­wagen tiguan, ki je našel 574 kupcev, kia sportage s 490 kupci in njegov tehnični sorodnik hyundai iX35 s 319 kupci. Med velikimi športnimi oziroma luksuznimi terenci je na prvem mestu BMW X5 s 84 vozili, range roverja voque in sport z 41 ter mercedes-benz ML s 30 vozili.

opel-mokka.1421354185.jpg.o.600px.jpg
Mokka je pri znamki Opel povzročila dolge čakalne vrste kupcev.

Kratka zgodovina, velik učinek

Trg športnih terencev je nastal sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja, lani pa so imeli križanci med osebnimi in terenskimi avti v štirih velikostnih kategorijah že 15 odstotkov evropskega trga. V kompaktnem razredu (sem sodita recimo nissan qashqai in volkswagen tiguan) so od leta 2002 do 2011 poskočili z dvoodstotnega na desetodstotni tržni delež in po prodaji prehiteli celo enako velike enoprostorce, denimo renaulta scenica in volkswagna tourana. Pred leti so svoj pohod začeli še majhni športni terenci, dolgi okoli štiri metre, leta 2008 so v Evropi našli 130 tisoč, lani že 260 tisoč kupcev, v letu 2018 pa bo kupca dobilo že več kot dva milijona majhnih avtov z lastnostmi ali pa le videzom terencev.

Nakup vodijo čustva, ne racionalnost

Športni terenci pa so, ko z metrom izmeriš, kaj ponujajo, in pogledaš, koliko za to zahtevajo, pravo nasprotje racionalnosti, saj imajo manj prostora, večjo težo in slabše zmogljivosti za višjo ceno kot primerljivi avtomobili enoprostorske, karavanske ali klasične petvratne zasnove. Razloga za priljubljenost športnih terencev sta, tako pravijo avtomobilski proizvajalci, visok položaj za volanom in s tem povezana boljša preglednost. Poleg omenjenega pa še avanturistični duh, praktičnost višje zasnove, bolj udobno plezanje do sedežev in nalaganje prtljažnika ter trendovstvo, ki ga prinaša bolj robustna, modna oblika. Sodobni športni terenci so tudi bolj varčni, hitri, športni, skratka bolj osebni kot v preteklosti, torej peljejo v smeri, tudi z zgolj sprednjim pogonom, običajnih avtomobilov. Ohranili so le trendovsko robusten videz.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge