Avto

Dragulja v zibelki avtomobilske industrije

Salon v Detroitu predstavlja tudi dva superšportnika, katerih korenine segajo daleč v preteklost.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.01.2015 22:30
Čas branja: 3 min

V razkošnih razstavnih prostorih v zibelki ameriške avtomobilske industrije sta največje pozornosti deležna dva superšportnika. Privlačna honda NSX draži s hibridnim pogonom, mišičasti ford GT40 pa obuja trenutke zmagoslavja izpred pol stoletja.

Ameriška avtomobilska industrija je imela lani eno najboljših let v skoraj desetletju, zato se optimizem in velika pričakovanja čutijo tudi na razstavišču v Detroitu, zibelki ameriške avtomobilske industrije. Proizvajalci so pripravili razkošne razstavne prostore, na njih pa najbolj sijeta honda NSX in ford GT40. Daleč od tega, da bi bila avtomobila za vsak žep, a najbrž sta tudi zato tako zelo zanimiva.

Honda NSX razburkala razred športnikov

Honda-NSX-1.1421264332.jpg.o.600px.jpg
Honda NSX poglede privablja s privlačnim videzom,

za hibridni pogon pa skrbijo kar štirje motorji.

Japonska Honda je leta 1990 po videzu in zmogljivosti kupcem ponudila dostojnega tekmeca ferrariju 348, porscheju 911 in chevroletu corvette, ki so ga poimenovali NSX. Okoli 440 centimetrov dolg dvosedežni kupe z zadnjim pogonom je bil v celoti grajen iz aluminija, poganjal ga je trilitrski atmosferski šestvaljnik z 274 »konji« (pozneje 294), NSX je bil takrat z naskokom najdražja honda in tako sila redka ptica na slovenskih cestah. Nad NSX je Honda luč ugasnila leta 2005, pred tremi leti začela novo predigro, ta pa je svoj vrhunec s predstavitvijo naslednika vendarle dosegla na letošnjem avtosalonu v Detroitu.

Vnovično rojstvo Hondine športne ikone

Nova honda NSX poglede privablja z agresivnim in privlačnim videzom, najopaznejši pa so dirkaški difuzor na zadku in štirje zaključki izpušnih cevi v vrsti. Z dolžino okoli štiri metre in pol je novi NSX daljši, širši in višji od predhodnika, grajen je iz aluminija, ojačenega jekla in ogljikovih vlaken. Jedro novega NSX pa se skriva v pogonu. Superšportnika namreč odlikuje sredinsko postavljen prisilno polnjen šestvaljni motor, ki mu pri brutalnih zmogljivostih pomagajo še trije električni, skupna moč pa se vektorsko prenaša na vsa štiri kolesa.

Trije elektromotorji in štirikolesni pogon

Dva elektromotorja sta nameščena spredaj in vektorsko razporejata navor, tretji pa je nameščen med bencinskim motorjem in na novo razvitim dvosklopčnim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Sistemska moč hibridnega pogona tako znaša okoli 550 »konjev«, kar je skoraj še enkrat več od prvega primerka s trilitrskim šestvaljnikom, NSX pa je tudi vidno močnejši od bavarskega i8 s 362 »konji«. NSX na trg prihaja v drugi polovici leta, čez lužo naj bi stal okoli sto tisoč evrov.

Kako je Ford ugnal evropske zvezde

Pisalo se je leto 1965, ko so si prestižno vztrajnostno dirko 24 ur Le Mansa še šestič zapored povsem podredili ferrariji, iz ozadja pa jih je vse ostreje napadal Porsche. Ko so naslednje leto v Le Mansu pri Ferrariju zgolj nemočno gledali, kako jih po levi prehiteva Porsche, so po desni mimo obeh nepričakovano švignili ameriški projektili GT40 in pri Fordu so poskrbeli za povsem novo poglavje v zgodovini dirke. Po 360 krogih sta leta 1966 ciljno črto prva prevozila Chris Amon in Bruce McLaren, za njunim hrbtom pa je hrumel mogočni sedemlitrski osemvaljnik. Američani na dogodke izpred skoraj pol stoletja niso pozabili, na avtosalonu v Detroitu pa so poskrbeli za veliko presenečenje - koncept novega forda GT, superšportnika, ki bo na ceste zapeljal leta 2016.

Ford-GT-1.1421264330.jpg.c.600px.jpg
Ford GT umetelno združuje retro videz prvega GT40 in moderno aerodinamično podobo.

Od oblike kapljice do trupa, navdihnjenega po letalih

Tretja generacija Fordove rakete - drugo generacijo so v 4.038 primerkih izdelali leta 2005 in 2006 - umetelno združuje retro videz prvega GT40 in moderno aerodinamično podobo, ki jo začinijo vertikalno dvižna vrata. Mišičnjak je zasnovan na lahki aluminijasti platformi, ki jo nadgrajuje karoserija iz lahkih ogljikovih vlaken, velik poudarek so inženirji dali aerodinamiki. Ključ za odlično stabilnost, vozno dinamiko in učinkovito zaviranje tiči tudi v po višini in naklonu prilagodljivem usmerjevalniku zraka na zadku, nastavljivem vzmetenju in karbonsko-keramičnih zavornih diskih. Dvosedežna kabina se manj spogleduje z zgodovino in je ukrojena po sodobnih modnih smernicah, merilniki so digitalni.

Zadnji pogon in 600 vrancev

Ford GT ima pogon na zadnji kolesi, poslovil pa se je od osemvaljnika. Za njegov pogon namreč skrbi sredinsko nameščen 3,5-litrski šestvaljni bencinski motor z dvojnim turbopolnilnikom, ki razvije več kot 600 konjskih moči. Najmočnejši motor doselj, eco­boost, dopolnjuje sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Ford GT ni zgolj dirkaška poslastica za najzahtevnejše, temveč pomeni odskočno desko za 20 novih zmogljivih avtov, ki jih bo Ford predstavil do leta 2020.

Novosti salona v Detroitu

Med 17. in 25. januarjem bo obiskovalcem avtosalona v Detroitu na ogled 40 do 50 svetovnih in severnoameriških premier. Volkswagen bo med drugim predstavil koncept cross coupe GTE, srednje velikega športnega terenca, ki naj bi ga v ZDA začeli izdelovati konec leta 2016. Mercedes bo predstavil dva modela GLE coupe, GLE 63 AMG crossover coupe in GLE 450 AMG sport coupe, Land Rover dizelskega HSE Td6, Infiniti pa koncept novega Q60. General Motors (GM) je razkril Buickovo verzijo Oplovega kabrioleta cascada, Alfa Romeo je pripeljala targa različico 4C coupeja z Akrapovičevim izpuhom, BMW pa prenovljenega kabrioleta serije 6. Pri hibridih je GM razkril novo različico chevroleta volta, Audi tovrstno različico športnega terenca Q7, Hyundai pa limuzine sonata.

Več na [avto.finance.si]

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

13.01.2015
20.01.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)