Italijanski fizik Alessandro Volta je leta 1800 iznašel prvo električno baterijo, njemu v čast pa je ameriški proizvajalec vozil Chevrolet leta 2010 poimenoval svoje vozilo na električni pogon s podaljšanim dosegom - pri nas je bil bolj znan kot opel ampera. Od začetka prodaje do konca prejšnjega leta je skupaj z avstralskimi in britanskimi sorodniki našel približno 90 tisoč kupcev, kar je precej skromna številka, ekološko ozaveščene voznike pa so odvračali predvsem previsoka cena in ne prav nizki obratovalni stroški. Z novim voltom, predstavili so ga v Detroitu, naj bi bilo drugače - nizkim cenam nafte navkljub.
Na zunaj sodobnejši, v notranjosti prostornejši
V drugi izdaji so se pri Chevroletu lotili predvsem drobovja, na zunaj pa volt prinaša predvsem drugačen prednji del avtomobila, novo masko in žaromete, stranska linija je tako rekoč enaka, rahlih sprememb je bil deležen še zadek, kjer so novi odbijač in žarometi. Notranjost so ukrojili na novo, petim potnikom ponuja več udobja in prostora, izboljšana je tudi vozna dinamika, dodali so sodobne varnostno-asistenčne sisteme.
80
kilometrov bo lahko zgolj na elektriko prevozil novi chevrolet volt.
90.000
kupcev je od leta 2011 osvojil volt s sorodniki.
Brez kaplje goriva do 80 kilometrov daleč
Inženirji so več časa posvetili zmanjševanju teže - volt je glede na predhodnika izgubil kar 120 kilogramov -, posodobitvi pogona, zmogljivosti baterij in podaljšanju dosega. Voltu so namreč kot podaljševalnik dosega - bencinski motor deluje kot generator in s tem polni baterije - namenili nov 1,5-litrski bencinski motor s 75 kilovati, ki je v primerjavi s predhodnikom tišji, občutno lažji in varčnejši. Novi paket baterij lahko shrani 20 odstotkov več energije kot prej, tako bo zgolj na elektriko mogoče prevoziti okoli 80 kilometrov (prej 60), kar naj bi zadostovalo za dnevne potrebe večine uporabnikov, avtonomija pa po novem znaša 672 kilometrov.
Večja moč in boljši pospeški
Z voltom je že do zdaj 80 odstotkov voznikov končalo vožnjo brez porabljene kaplje goriva, novi motor pa prinaša še za 12 odstotkov manjšo porabo. Po novem ima volt dva elektromotorja, kar prinaša boljše pospeške (v 8,4 sekunde z nič do sto kilometrov na uro), skupna sistemska moč pa po novem znaša 120 kilovatov (prej 110), kar zadostuje za končno hitrost 157 kilometrov na uro.