Žarišče prodaje avtomobilov se vse bolj seli iz Evrope, Kitajska je staro celino lani presegla za skoraj sto odstotkov, ZDA pa za 35 odstotkov. Razvojne zmogljivosti vseeno ostajajo v Evropi, verjamejo naši dobavitelji.
Evropski avtomobilski trg je lani po petletnem upadu prvič dosegel pozitivne številke, zrasel je za pet odstotkov, na dobrih 12 milijonov vozil. Za letos pa analitiki zaradi črnogledih napovedi v gospodarstvu napovedujejo le triodstotno rast prodaje. Severnoameriški trg, ki je bil leta 2009 enako velik kot evropski, si je po recesiji hitreje opomogel, lani so prodali 16,5 milijona vozil, letošnja rast pa bo petodstotna, napovedujejo analitiki.
Kitajska vročica se ohlaja
Kitajska zgodba je še boljša, za večino avtomobilskih proizvajalcev kar pravljična, saj je ta trg v zadnjem desetletju doživel eksplozijo, od le treh milijonov vozil v letu 2005 (takrat je Kitajska prvič po prodaji prehitela Nemčijo) se je lani izstrelil na 23 milijonov vozil. Kitajska tudi v tem letu kljub pričakovanemu ohlajanju trga, na katerega kaže napovedana manj kot sedemodstotna rast prodaje, za veliko znamk še naprej ostaja najpomembnejši trg.
10,1
milijona vozil je lani prodala skupina Volkswagen.
milijona vozil je po trenutnih ocenah lani prodala Toyota.
milijona vozil je po trenutnih ocenah lani prodal General Motors.
9,1
milijona vozil je po napovedih lani prodala skupina Renault-Nissan.
8
milijonov vozil je lani prodal Hyundai z znamkama Hyundai in Kia.
Bitka za prvo mesto se je bila na Kitajskem
Največje avtomobilske znamke so tako bitko za prvo mesto v prodaji bile predvsem na Kitajskem, lani jo je dobil Volkswagen, ki je na največjem trgu na svetu prodal prek 3,6 milijona vozil, skupaj v svetu pa 10,1 milijona, s čimer je po prvotnih napovedih prehitel največjega tekmeca Toyoto. Ta na Kitajskem tradicionalno, tudi zaradi dogodkov v zgodovini, dosega manjšo prodajo. Na tretjem mestu je po trenutnih ocenah General Motors, na četrtem pa zveza Renault-Nissan z nekaj več kot devet milijoni prodanih avtomobilov.
Iz Evrope se seli tudi proizvodnja
S prodajo avtomobilov na druge celine pa se vse pogosteje tja seli tudi proizvodnja. V Evropi se avtomobilske tovarne pogosteje zapirajo, kot odpirajo, kot gobe po dežju pa rastejo na Kitajskem, v ZDA in Mehiki, ki postaja novo proizvodno žarišče avtomobilistov. Iz Mehike ti namreč najlažje in najceneje vstopajo na rastoč južno- in severnoameriški trg.
Razvoj ostaja, verjamejo dobavitelji
Selitev prodaje in tudi proizvodnje pa še ne pomeni začetek konca za evropsko industrijo in znamke, so prepričani slovenski dobavitelji avtoindustriji. Glavni direktor Iskre Mehanizmov Marjan Pogačnik je prepričan, da bodo strogi predpisi evropski avtomobilski industriji prinesli tudi konkurenčno prednost na svetovnem trgu, kar pomeni, da bo razvojno središče ostalo v Evropi. Prednost v razvoju pa že danes dokazujejo številne evropske znamke, ki so lani dosegle precejšnje rasti prodaje. Denimo Volkswagen, ki je, kot omenjeno, na svetovnem prestolu zamenjal japonsko Toyoto, in še bolj trojica prestižnih znamk BMW, Audi in Mercedes-Benz z dvomestno rastjo prodaje v letu 2014 in rekordnimi številkami za vsako od njih.
Strogi predpisi so hkrati prednost in breme
Po zapisu okoljske organizacije Transport & Environment so okoljski predpisi, ki so v Evropi strožji kot na drugih celinah, sicer pogosto kamen spotike avtomobilskih proizvajalcev. Ti predpisi jih dušijo in otežujejo poslovanje, pravijo. Po drugi strani pa tudi pospešujejo razvoj električnih motorjev, klasičnih in priključnih hibridov, avtomobilov s pogonom na vodik, utekočinjeni naftni in zemeljski plin ter drugih alternativnih tehnologij, kar evropskim proizvajalcem v svetu prinaša konkurenčno prednost pred tujimi znamkami.