Avto

Avtoposel se seli v Azijo in ZDA, Evropi ostaja razvojni potencial

Selitev prodaje in tudi proizvodnje še ne pomeni začetek konca za evropsko industrijo in znamke, so prepričani slovenski dobavitelji avtoindustriji.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.01.2015 22:30
Dopolnjeno: 13.01.2015 23:48
Čas branja: 2 min

Žarišče prodaje avtomobilov se vse bolj seli iz Evrope, Kitajska je staro celino lani presegla za skoraj sto odstotkov, ZDA pa za 35 odstotkov. Razvojne zmogljivosti vseeno ostajajo v Evropi, verjamejo naši dobavitelji.

Evropski avtomobilski trg je lani po petletnem upadu prvič dosegel pozitivne številke, zrasel je za pet odstotkov, na dobrih 12 milijonov vozil. Za letos pa analitiki zaradi črnogledih napovedi v gospodarstvu napovedujejo le triodstotno rast prodaje. Severnoameriški trg, ki je bil leta 2009 enako velik kot evropski, si je po recesiji hitreje opomogel, lani so prodali 16,5 milijona vozil, letošnja rast pa bo petodstotna, napovedujejo analitiki.

avtoposel-9.1421172473.jpg.o.600px.1421172498.jpg

Kitajska vročica se ohlaja

Kitajska zgodba je še boljša, za večino avtomobilskih proizvajalcev kar pravljična, saj je ta trg v zadnjem desetletju doživel eksplozijo, od le treh milijonov vozil v letu 2005 (takrat je Kitajska prvič po prodaji prehitela Nemčijo) se je lani izstrelil na 23 milijonov vozil. Kitajska tudi v tem letu kljub pričakovanemu ohlajanju trga, na katerega kaže napovedana manj kot sedemodstotna rast prodaje, za veliko znamk še naprej ostaja najpomembnejši trg.

10,1

milijona vozil je lani prodala skupina Volkswagen.

milijona vozil je po trenutnih ocenah lani prodala Toyota.

milijona vozil je po trenutnih ocenah lani prodal General Motors.

9,1

milijona vozil je po napovedih lani prodala skupina Renault-Nissan.

8

milijonov vozil je lani prodal Hyundai z znamkama Hyundai in Kia.

Bitka za prvo mesto se je bila na Kitajskem

Največje avtomobilske znamke so tako bitko za prvo mesto v prodaji bile predvsem na Kitajskem, lani jo je dobil Volkswagen, ki je na največjem trgu na svetu prodal prek 3,6 milijona vozil, skupaj v svetu pa 10,1 milijona, s čimer je po prvotnih napovedih prehitel največjega tekmeca Toyoto. Ta na Kitajskem tradicionalno, tudi zaradi dogodkov v zgodovini, dosega manjšo prodajo. Na tretjem mestu je po trenutnih ocenah General Motors, na četrtem pa zveza Renault-Nissan z nekaj več kot devet milijoni prodanih avtomobilov.

Iz Evrope se seli tudi proizvodnja

S prodajo avtomobilov na druge celine pa se vse pogosteje tja seli tudi proizvodnja. V Evropi se avtomobilske tovarne pogosteje zapirajo, kot odpirajo, kot gobe po dežju pa rastejo na Kitajskem, v ZDA in Mehiki, ki postaja novo proizvodno žarišče avtomobilistov. Iz Mehike ti namreč najlažje in najceneje vstopajo na rastoč južno- in severnoameriški trg.

Razvoj ostaja, verjamejo dobavitelji

Selitev prodaje in tudi proizvodnje pa še ne pomeni začetek konca za evropsko industrijo in znamke, so prepričani slovenski dobavitelji avtoindustriji. Glavni direktor Iskre Mehanizmov Marjan Pogačnik je prepričan, da bodo strogi predpisi evropski avtomobilski industriji prinesli tudi konkurenčno prednost na svetovnem trgu, kar pomeni, da bo razvojno središče ostalo v Evropi. Prednost v razvoju pa že danes dokazujejo številne evropske znamke, ki so lani dosegle precejšnje rasti prodaje. Denimo Volks­wagen, ki je, kot omenjeno, na svetovnem prestolu zamenjal japonsko Toyoto, in še bolj trojica prestižnih znamk BMW, Audi in Mercedes-Benz z dvomestno rastjo prodaje v letu 2014 in rekordnimi številkami za vsako od njih.

Strogi predpisi so hkrati prednost in breme

Po zapisu okoljske organizacije Transport & Environment so okoljski predpisi, ki so v Evropi strožji kot na drugih celinah, sicer pogosto kamen spotike avtomobilskih proizvajalcev. Ti predpisi jih dušijo in otežujejo poslovanje, pravijo. Po drugi strani pa tudi pospešujejo razvoj električnih motorjev, klasičnih in priključnih hibridov, avtomobilov s pogonom na vodik, utekočinjeni naftni in zemeljski plin ter drugih alternativnih tehnologij, kar evropskim proizvajalcem v svetu prinaša konkurenčno prednost pred tujimi znamkami.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge