Svetovni avtomobilski proizvajalci so na razstavišču v Detroitu, zibelki ameriške avtomobilske industrije, pripravili razkošne razstavne prostore, čutiti je optimizem in pričakovanje, kot vedno pa si bo med 17. in 25. januarjem moč ogledati tudi prave poslastice. Med njimi sta nedvomno (hibridna) Honda NSX in Ford GT.
Honda je čez lužo tako končno predstavila serijsko različico naslednika legendarnega modela NSX, ki so ga izdelovali med 1990 in 2005, enega ali dva primerka pa je bilo moč videvati tudi na slovenskih cestah.
Novinec je agresiven in atraktiven že na pogled, grajen je iz aluminija, ojačanega jekla in ogljikovih vlaken, na zadku izstopajo dirkaški difuzor in štirje zaključki izpušnih cevi v vrsti. Z dolžino okoli štiri metre in pol je novi NSX daljši, širši in višji od predhodnika.
Superšportnika odlikuje sredinsko postavljen V6 motor, ki mu pri brutalnih zmogljivostih pomagajo še trije električni motorji. Sistemska moč hibridnega pogona tako znaša okoli 550 »konjev«, kar je skoraj enkrat več od prvega primerka s trilitrskim šestvaljnikom, Japonka pa je tudi vidno močnejša od bavarskega i8 s 362 »konji«.
Dva elektromotorja sta sicer na prednji osi, tretji pa je med bencinskim motorjem in devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, pogon je tako po potrebi speljan na vsa štiri kolesa. NSX na trg prihaja v drugi polovici leta, čez lužo naj bi stal okoli sto tisoč evrov.
Ker se o Hondi NSX šušlja že dlje časa, jo je včeraj za nekaj trenutkov zasenčil Ford GT, ki je med novinarje na avtosalonu prišel povsem nepričakovano.
Ker gre za domač izdelek je tako hitro postal zvezda salona, GT pa pomeni uvod v nov rod Fordovih športnih vozil do leta 2020. GT naj bi na ceste sicer prišel 2016, s čimer bodo obeležili tudi trojno zmago dirkalnega GT40 na Le Mansu.
Tudi Fordova karoserija bo grajena iz lahkega aluminija in karbonskih vlaken, kar pripomore k nizki teži. Športno noto med drugim poudarja pomični zadnji usmerjevalnik zraka, oblikovno poslastico pa pomenijo vertikalno dvigajoča vrata.
Sredinsko postavljeni 3,5-litrski Ecoboost bencinski šestvaljnik poganja zadnja kolesa, razvil pa naj bi prek 600 »konjev«. Več bo znano sredi leta, na cestah pa naj bi se znašel v drugi polovici prihodnjega leta.