Avto

ZDA avtomobilski Evropi jemljejo blišč in proizvodnjo

Avtosalon v Detroitu prikazuje moč ameriških znamk in trga

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.01.2015 22:30
Dopolnjeno: 13.01.2015 02:01
Čas branja: 2 min

Prihodnjih 13 dni bodo oči avtoposla uprte v Detroit, kjer poteka največji avtomobilski salon. Ta kaže moč domače industrije in trga, ki močno prehiteva evropskega.

Chevrolet-volt-2015.1421087525.jpg.o.600px.jpg
Chevrolet volt druge generacije ponuja za tretjino večji doseg električnega motorja in manjšo maso. Na trgu bo nastopal sam, brez evropske dvojčice ampere.

Američani so še pred petimi leti pokupili okoli 12 milijonov vozil, približno toliko kot Evropejci in Kitajci. Zdaj je drugače, prodaja avtomobilov na evropskem trgu je lani sicer prvič v tem času zrasla, povzpela se je na raven iz leta 2009, ameriški je v tem času napredoval na 16,5 milijona vozil, kitajski pa celo na 23 milijonov. Da se žarišče iz še vedno slabotne Evrope seli na Kitajsko in drugo stran Atlantika, jasno sporoča tudi letošnji avtomobilski salon v Detroitu, ki je vrata odprl včeraj. Bleščeča razstava je pravo nasprotje tisti v letu 2009, ko so se sesedali domači velikani General Motors, Chrysler in Ford. Vsi trije so namreč danes zdravi in dobičkonosni, težave imajo le njihovi oddelki v Evropi, saj vsi po vrsti poslujejo z izgubo.

16,5

milijona avtomobilov so lani pokupili Američani, to je 5,9 odstotka več kot predlanskim.

12

milijonov avtomobilov je bilo lani prodanih v Evropi ali toliko kot leta 2009.

V Detroitu veliko evropskih novosti

Letošnji Detroit je zato razmeroma bogat z domačimi novostmi. Soj salonskih luči je uzrl električni chevrolet volt druge generacije, tržno življenje bo v prihodnje živel sam, brez evropske tehnične dvojčice ampere, ki je zaradi skromne prodaje lani predčasno končala svojo pot. Novih je še veliko drugih avtomobilov, pomembnih za tamkajšji trg, in še veliko takšnih, ki bodo kupce nabirali na vseh celinah. Denimo Mercedes-Benzov terenski kupe GLE, ki zaradi pomembnosti ameriškega trga ni mogel počakati na premiero v bolj domači Ženevi marca letos, Jaguarjev srednjerazredni športni terenec f-pace, prvi tovrstno zasnovani avto te znamke, Minijev nabriti john cooper works, Alfin roadster 4C, BMW-jeva osvežena družina serije 6 in audi Q7 - orjaški terenec, ki bo na ameriških tleh, kjer kupci zaradi upada cen naftnih derivatov spet pogosteje posegajo po velikih in posledično bolj požrešnih avtomobilih, našel precej več kupcev kot v racionalni Evropi. Poleg omenjenih so se prvič predstavili tudi številni koncepti, ki napovedujejo avtomobilsko prihodnost. Ta se bo razvijala v smeri električnih vozil, priključnih hibridov s kombinacijo bencinskega in električnega motorja ter športnih terencev vseh velikosti. V ZDA bodo kupce našli predvsem večji med njimi, zato je Detroit tudi mesto razkritja Volkswagnovega crossa coupeja GTE, v Evropi pa gredo za med manjši in cenejši športni terenci, kot so renault captur, opel mokka, volk­s­­wagen tiguan in drugi.

Evropa ohranja razvojne, vse manj pa proizvodne zmogljivosti

Kljub vse večjemu razhajanju med velikostjo največjih trgov Evropa ostaja pomembna za avtomobilsko panogo z več vidikov. Na ameriškem trgu med prestižnimi znamkami ostajajo najbolje prodajane znamke BMW, Mercedes-Benz in Audi, v katerih je vgrajenih veliko delov slovenskih avtodobaviteljev, dejstvo pa je, da se njihova proizvodnja počasi seli na drugo stran Atlantika. BMW in Mercedes-Benz športne terence že izdelujeta v ZDA, novi modeli se iz evropskih tovarn selijo v ameriške. Audi pripravlja tovarno v bližnji Mehiki, z novimi tovarnami v Mehiki mu bosta sledila tudi tekmeca.

Evropska proizvodnja ameriških znamk prej izjema kot pravilo

Nekateri, a zelo redki primeri opozarjajo tudi na obrnjen vrstni red, ta pa je povezan z obujanjem General Motorsove evropske znamke Opel. Oplov kabriolet cascada bo iz poljske tovarne potoval na ameriški trg z Buickovo značko na nosu. Poslovna insignia, izdelana v Evropi, prav tako nosi Bui­ckovo značko.

Audi-Q7.1421110333.jpg.c.600px.jpg
Novi audi Q7 bo kljub manjšim zunanjim meram, masi in skromnejši porabi goriva namenjen predvsem ameriškim in kitajskim kupcem, Evropa je za velikane postala preveč racionalna.

Več o novostih lahko preberete na spletu ( [avto.finance.si] ).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge