Prihodnjih 13 dni bodo oči avtoposla uprte v Detroit, kjer poteka največji avtomobilski salon. Ta kaže moč domače industrije in trga, ki močno prehiteva evropskega.
Američani so še pred petimi leti pokupili okoli 12 milijonov vozil, približno toliko kot Evropejci in Kitajci. Zdaj je drugače, prodaja avtomobilov na evropskem trgu je lani sicer prvič v tem času zrasla, povzpela se je na raven iz leta 2009, ameriški je v tem času napredoval na 16,5 milijona vozil, kitajski pa celo na 23 milijonov. Da se žarišče iz še vedno slabotne Evrope seli na Kitajsko in drugo stran Atlantika, jasno sporoča tudi letošnji avtomobilski salon v Detroitu, ki je vrata odprl včeraj. Bleščeča razstava je pravo nasprotje tisti v letu 2009, ko so se sesedali domači velikani General Motors, Chrysler in Ford. Vsi trije so namreč danes zdravi in dobičkonosni, težave imajo le njihovi oddelki v Evropi, saj vsi po vrsti poslujejo z izgubo.
16,5
milijona avtomobilov so lani pokupili Američani, to je 5,9 odstotka več kot predlanskim.
12
milijonov avtomobilov je bilo lani prodanih v Evropi ali toliko kot leta 2009.
V Detroitu veliko evropskih novosti
Letošnji Detroit je zato razmeroma bogat z domačimi novostmi. Soj salonskih luči je uzrl električni chevrolet volt druge generacije, tržno življenje bo v prihodnje živel sam, brez evropske tehnične dvojčice ampere, ki je zaradi skromne prodaje lani predčasno končala svojo pot. Novih je še veliko drugih avtomobilov, pomembnih za tamkajšji trg, in še veliko takšnih, ki bodo kupce nabirali na vseh celinah. Denimo Mercedes-Benzov terenski kupe GLE, ki zaradi pomembnosti ameriškega trga ni mogel počakati na premiero v bolj domači Ženevi marca letos, Jaguarjev srednjerazredni športni terenec f-pace, prvi tovrstno zasnovani avto te znamke, Minijev nabriti john cooper works, Alfin roadster 4C, BMW-jeva osvežena družina serije 6 in audi Q7 - orjaški terenec, ki bo na ameriških tleh, kjer kupci zaradi upada cen naftnih derivatov spet pogosteje posegajo po velikih in posledično bolj požrešnih avtomobilih, našel precej več kupcev kot v racionalni Evropi. Poleg omenjenih so se prvič predstavili tudi številni koncepti, ki napovedujejo avtomobilsko prihodnost. Ta se bo razvijala v smeri električnih vozil, priključnih hibridov s kombinacijo bencinskega in električnega motorja ter športnih terencev vseh velikosti. V ZDA bodo kupce našli predvsem večji med njimi, zato je Detroit tudi mesto razkritja Volkswagnovega crossa coupeja GTE, v Evropi pa gredo za med manjši in cenejši športni terenci, kot so renault captur, opel mokka, volkswagen tiguan in drugi.
Evropa ohranja razvojne, vse manj pa proizvodne zmogljivosti
Kljub vse večjemu razhajanju med velikostjo največjih trgov Evropa ostaja pomembna za avtomobilsko panogo z več vidikov. Na ameriškem trgu med prestižnimi znamkami ostajajo najbolje prodajane znamke BMW, Mercedes-Benz in Audi, v katerih je vgrajenih veliko delov slovenskih avtodobaviteljev, dejstvo pa je, da se njihova proizvodnja počasi seli na drugo stran Atlantika. BMW in Mercedes-Benz športne terence že izdelujeta v ZDA, novi modeli se iz evropskih tovarn selijo v ameriške. Audi pripravlja tovarno v bližnji Mehiki, z novimi tovarnami v Mehiki mu bosta sledila tudi tekmeca.
Evropska proizvodnja ameriških znamk prej izjema kot pravilo
Nekateri, a zelo redki primeri opozarjajo tudi na obrnjen vrstni red, ta pa je povezan z obujanjem General Motorsove evropske znamke Opel. Oplov kabriolet cascada bo iz poljske tovarne potoval na ameriški trg z Buickovo značko na nosu. Poslovna insignia, izdelana v Evropi, prav tako nosi Buickovo značko.
Več o novostih lahko preberete na spletu ( [avto.finance.si] ).