Kar si "big boss" Sergio Marchionne zaželi, to tudi dobi, bi lahko dejali po odličnem letu za ameriški Jeep, ki je del skupine Fiat Chrysler Automotive. Pred letom dni je Marchionne na avtomobilskem salonu v Detroitu namreč dejal, da bo Jeep do konca leta 2014 prodal več kot milijon vozil.
Mnogi so njegove besede vzeli kot pobožne želje, a 365 dni pozneje se lahko le čudijo. Jeep je lani po svetu namreč prodal 1.017.019 vozil, kar je 39 odstotkov več kot leto prej in okoli 150 tisoč več, kot so pričakovali največji optimisti.
K uspehu Jeepa je precej pripomogel domači trg, v ZDA se je prodaja namreč povečala za 41 odstotkov na 692.348 vozil. Jeep se je odlično odrezal tudi drugod po svetu, v Evropi, Bližnjem vzhodu in Afriki je prodaja poskočila za 40 odstotkov, v azijsko-pacifiškem območju za 42 odstotkov, na Kitajskem pa za skoraj polovico.
Najbolj prodajan je bil model grand cherokee (280 tisoč), sledila sta cherokee (236 tisoč), wrangler (235 tisoč), compass (134 tisoč) in patriot (122 tisoč). Karizmatični šef Jeepa Mike Manley načrtov za letošnje leto ni podal, dejal pa je, da bo Jeep nadaljeval z rastjo. Do leta 2018 želijo prodati 1,9 milijona vozil, kar je 160 odstotkov več kot 2013, k temu pa bo pripomogel tudi lanskoletni novinec in najmanjši Jeep, kompaktni renegade.