Avto

Krona za največjega se seli v Wolfsburg

Koncern Volkswagen je kot prvi proizvajalec prodal več kot deset milijonov avtomobilov in s prvega mesta zelo verjetno izrinil Toyoto. Lansko leto je rekordno posloval še BMW, zadovoljni so bili tudi v Daimlerju

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.01.2015 06:00
Čas branja: 1 min

"Japonci prehiteli Američane", "Toyota z vrha izpodrinila General Motors" in podobni naslovi so januarja 2008 pospremili napet boj za krono največjega svetovnega avtomobilskega proizvajalca, ko je z vrha po 76. letih naposled sestopil General Motors. Tudi sedem let pozneje je na vrhu prostor le za enega, a novi kralj je doma v nemškem Wolfsburgu in sliši na ime Volkswagen.

volkswagen-golf-10-mio.1421009768.jpg.s.960px.jpg

Največjemu evropskemu avtomobilskemu proizvajalcu Volkswagnu je lani namreč uspelo to, kar ni še nikomur: kot prvi doslej je prodal več kot deset milijonov avtomobilov v enem letu. Ta mejnik so v koncernu nameravali sprva doseči šele leta 2018, a prvi mož koncerna Martin Winterkorn je že pred časom dejal, da bi bil lahko dosegljiv že v letu 2014. Prodajo več kot deset milijonov avtomobilov v letu dni načrtujejo tudi v japonskem tekmecu Toyota, a podatkov za leto 2014 še niso objavili.

volkswagen-logo.1421009948.jpg.s.960px.jpg

Da je koncern Volkswagen dosegel magično mejo deset milijonov prodanih vozil, so najbolj zaslužne znamke matične družbe Volkswagen s 6,12 prodanimi avtomobili, kot tudi znamki avtomobilov višjega razreda Audi (1,74 milijona) in češke hčerinske družbe Škoda (1,04 milijona). K rekordu koncerna pa so prispevale tudi znamke Porsche, Seat, MAN in Scania.

Tudi sicer je bilo leto 2014 rekordno za nemška avtomobilska podjetja. BMW je prvič presegel mejo dveh milijonov prodanih vozil, zadovoljni so bili tudi v Daimlerju, kjer se je prodaja povečala za več kot desetino.

IMG-5179.1417373790.jpg.n.960px.jpg

BMW je lani povečal prodajo za 7,9 odstotka na 2,12 milijona osebnih avtomobilov znamk BMW, Mini in Rolls-Royce ter že četrto leto zapored zabeležil rekordne številke. Vodja prodaje Ian Robertson je povedal, da je skupina zastavljeni cilj - prodati več kot dva milijona avtomobilov - dosegla prej, kot je bilo načrtovano. Poudaril je, da si BMW tudi letos obeta dobre poslovne rezultate.

IMG-0492.1395265148.jpg.c.600px.jpg

Iz Daimlerja pa so sporočili, da so lani prodali 1,74 milijona avtomobilov, kar je 11,4 odstotka več kot leto prej. Pri tem se je prodaja avtomobilov znamke Smart zmanjšala za 11 odstotkov na nekaj manj kot 90.000 avtomobilov, medtem ko so vozil znamke Mercedes-Benz prodali 1,65 milijona oz. 12,9 odstotka več kot leta 2013. "Mercedes-Benz je na poti uspeha. Najboljša prodaja v naši zgodovini kaže, da se naša strategija obrestuje," je dejal izvršni direktor Daimlerja Dieter Zetsche.

Količina prodanih avtomobilov sicer sama po sebi še ni merilo za uspeh. Bolj pomembno namreč je, koliko denarja proizvajalci zaslužijo na posamezen avtomobil - in tu Toyota trenutno Volkswagen povsem zasenči.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.

FINANCE
Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela
Finance
Lana Dakić
Lana Dakić Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela 2

Pomembno je, da je delovnopravna zakonodaja v koraku s spremembami na trgu dela. A kot vidimo pri evidencah delovnega časa, je tudi pomembno, da so zakonodajne spremembe pametne, brez dodatnih birokratskih ovir in oteževanja življenja.