Avto

Kako si je škoda fabia priborila naziv slovenski avto leta 2015

Žirija razpeta med razkošjem in dostopnostjo, na koncu boj med volkswagnom passatom in škodo fabio, slovenski twingo tretji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.01.2015 09:50
Čas branja: 2 min

Včeraj zvečer se je v ljubljanskem hotelu Union razpletel izbor Slovenski avto leta 2015. Po glasovanju bralcev in sedmih slovenskih medijskih hiš je največ točk na koncu zbrala škoda fabia, kljub enakim kriterijem zelo različne ocene oziroma glasovi medijev.

Škoda fabia si je kot eden bolj dostopnih avtov letošnjega finala izbora slovenski avto leta priborila največ točk Dnevnika, Motorevije in Vala202, Planet Siol.net pa jo je postavil na zadnje mesto. Vseeno je fabia zbrala 33 točk, dve več kot volkswagen passat in zmagala. Volkswagen passat je po drugi strani navdušil novinarje Dela in Avto Magazina, ki so dali glas tehniki in razkošju, enako so glasovali bralci sedmih medijev. Slovenskemu twingu je največ glasov prisodil le Planet Siol.net, oplu corsi pa Večer.

RAZ-20150107-30.1420727902.JPG.c.960px.jpg

Na koncu so se finalisti razvrstili v naslednjem vrstnem redu:

Škoda fabia 33 točk

Volkswagen passat 31 točk

Renault twingo 27 točk

Opel corsa 25 točk

Citroën C4 cactus 12 točk

Med mediji je obrazložitev za glasovanje kot vsako leto doslej podal le Planet Siol.net, ki je na prvo mesto postavil twinga, na drugo C4 cactus, tretje passata, četrto corso in zadnje škodo fabio; povzemamo njihova pojasnila:

Nabor letošnjih finalistov je predstavljal izredno izenačeno konkurenco. Nasproti so si stopili ljudski avtomobil, med katerimi je tudi tisti z najdaljšo tradicijo in tehnološki presežek letošnjega izbora, passat,ki na trgu neprekinjeno nastopa že več kot štiri desetletja. Res pa je tudi, da passat navsezadnje stane približno še enkrat toliko kot vsi štirje drugi finalisti in morda bi njegova kakovost ter konkurenčnost prišla precej bolj do izraza, če bi ga postavili ob bok neposredno primerljivim tekmecem njegovega avtomobilskega razreda.

Tu je še citroënov novodobni posebnež C4 cactus, ki v ospredje postavlja avtomobilsko preprostost brez kompromisov na področju tehnike, varnosti in oblikovanja. Če upoštevamo ozko gledanje na naziv slovenski avto leta, s poudarkom na "slovenski", kjer je povprečen mesečni dohodek manj kot tisoč evrov, in na povprečno slovensko družino, ki si ob enem ali dveh otrocih lahko privošči le en avtomobil, ki mora zadostiti vsem potrebam prek celega leta, se zdi C4 cactus nedvomno močan kandidat za prvo mesto.

Za škoda fabio in opel corso seveda brez slabe vesti napišemo, da sta narejeni tudi po meri slovenskega kupca. Oba avtomobila sta v danih gospodarskih razmerah še vedno dostopna širšemu krogu ljudi in ponujata veliko sodobne tehnologije, udobja, suverene vozne lastnosti in odlične motorje ter veliko varnosti.

Za opel corso so še zapisali, da ta vsa pomembnejša področja, ki sestavljajo dober avtomobil, več kot korektno pokriva, pa vendar v segment ne prinaša revolucionarnih novosti ali prednosti, ki bi jo dvignile znatno nad tekmece. Zgolj z racionalnostjo in brez pogumnih, v corsinem primeru recimo konstrukcijskih inovacijskih prodorov ali vsaj oblikovno drznih presežkov pa je težko doseči vrh. Ne razumite narobe, nikakor ji ne očitamo sodobnosti tehnike, a smo kljub temu pričakovali, da bo njena želja stopiti iz povprečja bolj goreča.

Za škodo fabio pa, da ji pri razumevanju ljudskega poslanstva izdatno pomaga koncernsko zaledje. Dozorela, napredovala in hkrati cenovno konkurenčna je veliko lažje ostala zato, ker izhaja iz velike družine. Bi ji uspelo brez nje? Priznavamo ji tehnično odličnost, naprednost, a vse, kar prinaša, smo že videli in nagradili. Zapeljala je na trdno uhojeno pot.

Na koncu je tu še renaultov twingo, ikona, ki smo jo Slovenci vzljubili vzljubili že pred 20 leti. Zdaj je skoraj zares prav naš, slovenski, narejen v Novem mestu. Svež, drugačen, s pogonom in motorjem zadaj lahkotno vodljiv in kot tak tudi trenutno nesporni vladar urbane mobilnosti. Pri njem ne moremo spregledati dejstva - čeprav to neposredno ne vpliva na njegov karakter in vsebino, ki jo ponuja -, da bo uspeh ali neuspeh njegove zgodbe močno vplival na usodo družin okoli 3000 delavcev, ki v edini slovenski avtomobilski tovarni v treh izmenah sestavljajo twinga. Njihova predanost in kakovost dela pa Revoz uvršča v sam vrh tovarn v skupini Renault.

Je sploh slovenski avto leta v resnici lahko bolj slovenski, kot je trenutno twingo? Mi menimo, da težko, čeprav velja omeniti, da tudi drugi proizvajalci cenijo znanje slovenskih razvojnih avtomobilskih dobaviteljev.

Podrobnejša obrazložitev glasovanja

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Nova uredba, še en papirnati tiger
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Nova uredba, še en papirnati tiger

Lobisti so poskrbeli, da se bomo še bolj dušili v odpadni embalaži, le plastiko bo zamenjal papir.

FINANCE
Manager
Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki
Manager
Zakonodaja EU
ManagerGorazd Suhadolnik Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki 1

Zaradi interesov industrije se je izjalovil poskus, da EU z novo uredbo ukroti nenasitno porabo plastične in papirnate embalaže.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull?
Manager
FRANKLOSKOP
ManagerPeter Frankl Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull? 2

Vsak demonstrant na električnem kolesu lahko demonstrativno prekolesari vsaj dvakrat več kot tisti na navadnem.

FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)