Včeraj zvečer se je v ljubljanskem hotelu Union razpletel izbor Slovenski avto leta 2015. Po glasovanju bralcev in sedmih slovenskih medijskih hiš je največ točk na koncu zbrala škoda fabia, kljub enakim kriterijem zelo različne ocene oziroma glasovi medijev.
Škoda fabia si je kot eden bolj dostopnih avtov letošnjega finala izbora slovenski avto leta priborila največ točk Dnevnika, Motorevije in Vala202, Planet Siol.net pa jo je postavil na zadnje mesto. Vseeno je fabia zbrala 33 točk, dve več kot volkswagen passat in zmagala. Volkswagen passat je po drugi strani navdušil novinarje Dela in Avto Magazina, ki so dali glas tehniki in razkošju, enako so glasovali bralci sedmih medijev. Slovenskemu twingu je največ glasov prisodil le Planet Siol.net, oplu corsi pa Večer.
Na koncu so se finalisti razvrstili v naslednjem vrstnem redu:
Volkswagen passat 31 točk
Renault twingo 27 točk
Opel corsa 25 točk
Citroën C4 cactus 12 točk
Nabor letošnjih finalistov je predstavljal izredno izenačeno konkurenco. Nasproti so si stopili ljudski avtomobil, med katerimi je tudi tisti z najdaljšo tradicijo in tehnološki presežek letošnjega izbora, passat,ki na trgu neprekinjeno nastopa že več kot štiri desetletja. Res pa je tudi, da passat navsezadnje stane približno še enkrat toliko kot vsi štirje drugi finalisti in morda bi njegova kakovost ter konkurenčnost prišla precej bolj do izraza, če bi ga postavili ob bok neposredno primerljivim tekmecem njegovega avtomobilskega razreda.
Tu je še citroënov novodobni posebnež C4 cactus, ki v ospredje postavlja avtomobilsko preprostost brez kompromisov na področju tehnike, varnosti in oblikovanja. Če upoštevamo ozko gledanje na naziv slovenski avto leta, s poudarkom na "slovenski", kjer je povprečen mesečni dohodek manj kot tisoč evrov, in na povprečno slovensko družino, ki si ob enem ali dveh otrocih lahko privošči le en avtomobil, ki mora zadostiti vsem potrebam prek celega leta, se zdi C4 cactus nedvomno močan kandidat za prvo mesto.
Za škoda fabio in opel corso seveda brez slabe vesti napišemo, da sta narejeni tudi po meri slovenskega kupca. Oba avtomobila sta v danih gospodarskih razmerah še vedno dostopna širšemu krogu ljudi in ponujata veliko sodobne tehnologije, udobja, suverene vozne lastnosti in odlične motorje ter veliko varnosti.
Za opel corso so še zapisali, da ta vsa pomembnejša področja, ki sestavljajo dober avtomobil, več kot korektno pokriva, pa vendar v segment ne prinaša revolucionarnih novosti ali prednosti, ki bi jo dvignile znatno nad tekmece. Zgolj z racionalnostjo in brez pogumnih, v corsinem primeru recimo konstrukcijskih inovacijskih prodorov ali vsaj oblikovno drznih presežkov pa je težko doseči vrh. Ne razumite narobe, nikakor ji ne očitamo sodobnosti tehnike, a smo kljub temu pričakovali, da bo njena želja stopiti iz povprečja bolj goreča.
Za škodo fabio pa, da ji pri razumevanju ljudskega poslanstva izdatno pomaga koncernsko zaledje. Dozorela, napredovala in hkrati cenovno konkurenčna je veliko lažje ostala zato, ker izhaja iz velike družine. Bi ji uspelo brez nje? Priznavamo ji tehnično odličnost, naprednost, a vse, kar prinaša, smo že videli in nagradili. Zapeljala je na trdno uhojeno pot.
Na koncu je tu še renaultov twingo, ikona, ki smo jo Slovenci vzljubili vzljubili že pred 20 leti. Zdaj je skoraj zares prav naš, slovenski, narejen v Novem mestu. Svež, drugačen, s pogonom in motorjem zadaj lahkotno vodljiv in kot tak tudi trenutno nesporni vladar urbane mobilnosti. Pri njem ne moremo spregledati dejstva - čeprav to neposredno ne vpliva na njegov karakter in vsebino, ki jo ponuja -, da bo uspeh ali neuspeh njegove zgodbe močno vplival na usodo družin okoli 3000 delavcev, ki v edini slovenski avtomobilski tovarni v treh izmenah sestavljajo twinga. Njihova predanost in kakovost dela pa Revoz uvršča v sam vrh tovarn v skupini Renault.
Je sploh slovenski avto leta v resnici lahko bolj slovenski, kot je trenutno twingo? Mi menimo, da težko, čeprav velja omeniti, da tudi drugi proizvajalci cenijo znanje slovenskih razvojnih avtomobilskih dobaviteljev.