Tesla Motors je v svojem značilnem svobodnjaškem duhu junija lani razkril svoje patente za izdelavo baterijskega sistema drugim avtomobilskim proizvajalcem, za podobno svobodo na področju tehnologije gorivnih celic pa so se zdaj odločili pri japonski Toyoti. Skoraj sočasno s prihodom svojega modela mirai bodo tako do konca leta 2020 brezplačno omogočili dostop do 5.680 patentov. Cilj je podoben kot pri Tesli - pospešiti razvoj tehnologije gorivnih celic. Glavnino patentov pomeni programska oprema, s katero se krmili delovanje sistema, približno dva tisoč patentov pa usmerja strojno opremo.
Toyota želi znižati stroške razvoja in izdelave vozil
Z brezplačnim deljenjem znanja želijo pri Toyoti predvsem spodbuditi preostale proizvajalce vozil k vstopu na ta trg. S prihodom konkurence bi se namreč znižali stroški razvoja in izdelave tovrstnih vozil, kar bi posledično omogočilo tudi rast števila polnilnih postaj. Prav visoka cena - mirai naj bi stal 50 tisoč evrov - in pomanjkanje polnilnih postaj (v Sloveniji imamo zgolj eno pri Lescah, v Nemčiji so zgolj štiri) sta namreč pogosta tarča kritikov tehnologije gorivnih celic in tudi glavni razlog, da vozila na gorivne celice (še) niso resna konkurenca električnim avtom.