6,2 evra na sto kilometrov boste pri sanderu zapravili za avtoplin, kar je 30 odstotkov manj kot pri bencinski različici.
203 evre na sto tisoč kilometrov je dražje servisiranje dacie sandero LPG v primerjavi z bencinsko.
Z dacio na avtoplin boste pri stroških goriva prihranili med 20 in 30 odstotki v primerjavi z zgolj bencinsko, za servise pa boste v petih letih oziroma po sto tisoč kilometrih odšteli 203 evre več.
Dacia je ena izmed treh znamk, ki je na slovenski trg vstopila s serijsko predelanim avtom na avtoplin. Sandero LPG ponuja najcenejšo vstopnico v svet tovarniško predelanih avtov, za 8.790 evrov je avto skromen z opremo in zmogljivostmi, a se oddolži z res skromnimi stroški pogonskega goriva. Po naših meritvah sandero na avtoplin porabi devet litrov plina oziroma 6,19 na sto kilometrov, kar je primerljivo s porabo 4,9 litra bencina oziroma med 20 in 30 odstotki manj kot pri bencinski različici. Do razpona prihaja zaradi različne porabe bencina, ki je potrebna za zagon in ogrevanje motorja tudi, ko je vklopljena plinska naprava, poraba pa niha med 0,5 in 1,5 litra. V primerjavi z zgolj bencinsko dacio sandero je različica LPG dražja za 800 evrov, v petih letih in po sto tisoč prevoženih kilometrih pa vas bo zaradi dodatne zamenjave filtra za plin pri 20 in 60 tisoč kilometrih za 203 evre več stalo tudi servisiranje. Pri Dacii pojasnjujejo, da motor ni popolnoma enak kot pri bencinski različici. Poleg tega, da ima le 53 namesto 55 kilovatov moči, ima tudi nekatere druge sestavne dele, zamenjani so denimo vitalni deli glave motorja - sedeži ventilov, ventili in svečke, ti pa so prilagojeni višjim temperaturam.
Nezahtevnim bo ustrezala, drugim ne
V praksi ima sandero na avtoplin precej skromne zmogljivosti, saj 1,2-litrski bencinar s 53 kilovati pri pospeševanju težko premaguje slabo tono težak avto, do stotice potrebuje 15,1 sekunde (0,6 več kot bencinski sandero), grobost pa kaznuje s porabo prek deset litrov plina na sto kilometrov. Nezahtevnim, ki se zavedajo, da od avta za slabih devet tisočakov pač ne morejo pričakovati čudežev, pa bo ustrezal zaradi res skromne porabe in stroškov s plinom (ti so lahko nižji od šest evrov na sto kilometrov) ter redkih polnjenj. S 50-litrsko posodo za bencin in 32-litrsko za avtoplin lahko z dacio sandero brez vmesnega polnjenja prevozite več kot tisoč kilometrov.
Foto: Miloš Milač