6,9 evra na sto kilometrov boste pri mokki 1.4 turbo LPG porabili za avtoplin, kar je za 36 odstotkov manj kot pri bencinski.
175 evrov pri 120 tisoč kilometrih je dražje servisiranje opla mokke na avtoplin v primerjivi z bencinskim.
Opel je drugi ponudnik s tovarniško predelavo na avtoplin - ponuja jo pri skoraj vseh modelih. Preizkusili smo malega športnega terenca mokka, ki za 1.300 evrov doplačila prinaša od 20- do 36-odstotne prihranke pri gorivu, servis pri 120 tisoč evrov je 175 evrov dražji kot pri bencinski različici.
Opel mokka 1.4 turbo LPG ima podobno kot dacia sandero LPG klasično 52-litrsko bencinsko posodo za gorivo in še 31-litrsko za avtoplin. Precejšnja razlika med avtomobiloma pa je v ceni, zmogljivostih in tudi opremi. Že ko gre za nadzor porabe, je mokka bogatejša za merilnik goriva in plina, ki se posamezno vklapljata, ko preklapljate med pogonskim gorivom, ob tem mokka ponuja tudi merilnik dosega s prvim in drugim energentom in skupni doseg, ki podobno kot pri sanderu znaša okoli tisoč kilometrov. Zaradi močnega 1,4-litrskega turbomotorja s 103 kilovati razlik pri pogonu na bencin in energetsko revnejši avtoplin ni občutiti, opazili smo le večji razpon pri porabi obeh energentov glede na vozniški slog. V povprečju je mokka na sto kilometrov porabila deset litrov plina ter od 0,5 do 1,5 litra bencina, ki ga potrebuje za zagon in ogrevanje. Več krajših voženj je prineslo večjo porabo bencina, na daljši poti pa je bila poraba bencina le nekaj decilitrov. Zato močno niha tudi prihranek pri stroških, pri plinski strošek na sto kilometrov znaša od 6,9 do osem evrov, pri bencinski mokki pa 10,8 evra (pri porabi 8,5 litra).
Strošek plina in dizla podoben, ločuje ju višja nakupna cena
Davek na vgradnjo plinske naprave, ker je ta tovarniška, je temeljitejša od naknadne vgradnje, saj so določeni deli prilagojeni drugačnemu pogonskemu gorivu, je tudi nekaj višji strošek servisa. Za bencinsko mokko boste za redno vzdrževanje pri 120 tisoč kilometrih odšteli 858 evrov, za plinsko pa 175 evrov več. Dodaten strošek nastane zaradi servisa plinske naprave, a je vseeno manjši od stroška servisa dizelskega motorja, pravijo pri Oplu. Mokka na plin z opremo enjoy ob tem stane 19.650 evrov, zgolj bencinska pa 1.300 evrov manj oziroma 18.350 evrov. Če z njima primerjamo še dizelsko mokko 1.7 CDTI s 96 kilovati, je strošek za gorivo, upoštevaje povprečno porabo šest litrov plinskega olja na sto kilometrov, primerljiv z mokko na avtoplin, a je nakupna cena v osnovi višja za 1.250 evrov.
Foto: Miloš Milač