Ugodna cena avtoplina bo povečala delež vozil z dveh na pet odstotkov, verjamejo pri Petrolu, kjer vsako leto zgradijo pet novih črpalk.
Utekočinjen naftni oziroma avtoplin se je v zadnjih letih cenil hitreje kot bencin, januarja letos je cena litra avtoplina na Petrolu dosegla rekordno nizko vrednost 0,688 evra, rekordno nizko pa je tudi razmerje med ceno plina in bencina, ki je upadlo na 53 odstotkov. Razlog za cenovni prepad je predvsem v skromnejšem obdavčenju avtoplina. Na Petrolu, ki ima 71 od skupno 98 črpalk za avtoplin v Sloveniji, verjamejo, da se bo zaradi prihrankov, ki lahko sežejo do 50 odstotkov, njegov delež v osebnih vozilih v prihodnje povečeval s trenutnih dveh odstotkov voznega parka (okoli 20 tisoč vozil) na pet odstotkov v prihodnjih letih, zato bodo vsako leto odprli pet novih črpalk z avtoplinom.
Petrol od leta 2010 skoraj podvojil prodajo avtoplina
Že v zadnjih nekaj letih se je prodaja avtoplina na Petrolu skoraj podvojila, leta 2010 je znašala 7,5 milijona evrov, lani pa že 13 milijonov evrov, pravijo v družbi. V Nemčiji denimo imajo že 6.400 črpalk, v celi Evropi pa prek 25 tisoč. V Italiji deset odstotkov voznega parka deluje na avtoplin, tudi zaradi subvencij, ki jih država ponuja pri vgradnji plinskega pogona.
Prepovedi počasi izginjajo
Krivec za skromen delež prodajalci plinskih naprav in serijsko predelanih avtov na plin (pri nas jih ponujajo pri Oplu, Fiatu, Dacii in Hyundaiu) pripisujejo nepoznavanju tega energenta in nekaj strahovom, ki jih spodbujajo tudi prepovedi parkiranja v večini garažnih hiš. »Te sicer počasi izginjajo. V garažah v Franciji vozila na plin pričakajo z napisi dobrodošlice, pri nas pa imamo še vedno (izjema je garaža pod Kongresnim trgom) napis o prepovedi parkiranja, čeprav za to ni nobene zakonske podlage,« pravijo na Petrolu.
Razlogov za strah ni
Borut Sočič, vodja oddelka UNP pri Petrolu, pojasnjuje, da Slovenci počasi izgubljamo strah pred tem energentom. Rezervoar in napeljava za avtoplin danes prinašata manjše nevarnosti kot klasični, le bencinski avtomobili. Raziskave kažejo, da je rezervoar za avtoplin celo do 20-krat močnejši od bencinskega, plinski rezervoar ima varnostni ventil, ki ga ob trku razbremeni, v najslabšem primeru pa se pri uhajanju pojavi plamen, primerljiv tistemu na kuhinjskem štedilniku.
Prednosti pogona na plin v primerjavi z bencinskim
- znižanje stroškov goriva med 20 in 40 odstotki
- podaljšanje življenjske dobe motorja
- avtomatsko preklapljanje med plinskim in bencinskim pogonom
- kratek rok povrnitve naložbe (po dveh letih ob večjem številu prevoženih kilometrov)
- doseganje večjih razdalj z enkratno polnitvijo plina in bencina
- popolnejše izgorevanje zmesi plina in zraka ter zmanjšanje škodljivih izpustov
- tišje delovanje motorja
- avtoplin je varnejši od bencina tudi ob morebitnih hujših trkih
Slabosti pogona na plin v primerjavi z bencinskim
- prepoved parkiranja v podzemnih garažah, čeprav za to ni zakonske podlage
- dodatna naložba v napravo med 950 in 2.500 evri
- manjša mreža polnilnih mest v Sloveniji - 98 za plin, prek 300 za bencin in dizel
- dodaten letni servis za plinsko napravo stane okoli 50 evrov
- slabše zmogljivosti motorja ob uporabi avtoplina