Avto

Avtoplin vabi s skoraj polovico nižjo ceno od bencina

Delež vozil na plin (LPG) bo v nekaj letih zrasel z dveh na pet odstotkov, verjamejo v Petrolu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.01.2015 22:30
Čas branja: 2 min

Ugodna cena avtoplina bo povečala delež vozil z dveh na pet odstotkov, verjamejo pri Petrolu, kjer vsako leto zgradijo pet novih črpalk.

Utekočinjen naftni oziroma avtoplin se je v zadnjih letih cenil hitreje kot bencin, januarja letos je cena litra avtoplina na Petrolu dosegla rekordno nizko vrednost 0,688 evra, rekordno nizko pa je tudi razmerje med ceno plina in bencina, ki je upadlo na 53 odstotkov. Razlog za cenovni prepad je predvsem v skromnejšem obdavčenju avtoplina. Na Petrolu, ki ima 71 od skupno 98 črpalk za avtoplin v Sloveniji, verjamejo, da se bo zaradi prihrankov, ki lahko sežejo do 50 odstotkov, njegov delež v osebnih vozilih v prihodnje povečeval s trenutnih dveh odstotkov voznega parka (okoli 20 tisoč vozil) na pet odstotkov v prihodnjih letih, zato bodo vsako leto odprli pet novih črpalk z avtoplinom.

razmerjemedcenobencin.1420661393.jpg.o.600px.1420661553.jpg

Petrol od leta 2010 skoraj podvojil prodajo avtoplina

Že v zadnjih nekaj letih se je prodaja avtoplina na Petrolu skoraj podvojila, leta 2010 je znašala 7,5 milijona evrov, lani pa že 13 milijonov evrov, pravijo v družbi. V Nemčiji denimo imajo že 6.400 črpalk, v celi Evropi pa prek 25 tisoč. V Italiji deset odstotkov voznega parka deluje na avtoplin, tudi zaradi subvencij, ki jih država ponuja pri vgradnji plinskega pogona.

Prepovedi počasi izginjajo

Krivec za skromen delež prodajalci plinskih naprav in serijsko predelanih avtov na plin (pri nas jih ponujajo pri Oplu, Fiatu, Dacii in Hyundaiu) pripisujejo nepoznavanju tega energenta in nekaj strahovom, ki jih spodbujajo tudi prepovedi parkiranja v večini garažnih hiš. »Te sicer počasi izginjajo. V garažah v Franciji vozila na plin pričakajo z napisi dobrodošlice, pri nas pa imamo še vedno (izjema je garaža pod Kongresnim trgom) napis o prepovedi parkiranja, čeprav za to ni nobene zakonske podlage,« pravijo na Petrolu.

Razlogov za strah ni

Borut Sočič, vodja oddelka UNP pri Petrolu, pojasnjuje, da Slovenci počasi izgubljamo strah pred tem energentom. Rezervoar in napeljava za avtoplin danes prinašata manjše nevarnosti kot klasični, le bencinski avtomobili. Raziskave kažejo, da je rezervoar za avtoplin celo do 20-krat močnejši od bencinskega, plinski rezervoar ima varnostni ventil, ki ga ob trku razbremeni, v najslabšem primeru pa se pri uhajanju pojavi plamen, primerljiv tistemu na kuhinjskem štedilniku.

Prednosti pogona na plin v primerjavi z bencinskim

  • znižanje stroškov goriva med 20 in 40 odstotki
  • podaljšanje življenjske dobe motorja
  • avtomatsko preklapljanje med plinskim in bencinskim pogonom
  • kratek rok povrnitve naložbe (po dveh letih ob večjem številu prevoženih kilometrov)
  • doseganje večjih razdalj z enkratno polnitvijo plina in bencina
  • popolnejše izgorevanje zmesi plina in zraka ter zmanjšanje škodljivih izpustov
  • tišje delovanje motorja
  • avtoplin je varnejši od bencina tudi ob morebitnih hujših trkih

Slabosti pogona na plin v primerjavi z bencinskim

  • prepoved parkiranja v podzemnih garažah, čeprav za to ni zakonske podlage
  • dodatna naložba v napravo med 950 in 2.500 evri
  • manjša mreža polnilnih mest v Sloveniji - 98 za plin, prek 300 za bencin in dizel
  • dodaten letni servis za plinsko napravo stane okoli 50 evrov
  • slabše zmogljivosti motorja ob uporabi avtoplina

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 1

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)