Avto

Francoska umetnost inženirskega dela

Test: citroën C4 picasso blueHDI 150 exclusive; inženirsko in oblikovno izjemen enoprostorec z močnim dizelskim motorjem in razkošno opremo za razumno ceno slabih 28 tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.01.2015 17:06
Čas branja: 4 min

Citroën je s prvim picassom prevetril trg komapktnih enoprostorcev, sprva z obliko, nato še s ceno, ki je ta avto pri dobrem prodajnem zdravju ohranjala celih 11 let. Naslednik je ponudil predvsem veliko prostora, zadnji picasso pa je znova original, tokrat z visoko dodano vrednostjo inženirskih rešitev in s tisto pravo mero citroënove oblikovne drznosti, ki sporoča, da se pri tej sicer finančno precej šibki znamki zbujajo stare, že malo pozabljene vrednote. Če je C4 picasso ob tem opremljen še z najbolj zmogljivim turbodizelskim motorjem in najbogatejšo opremo exclusive, boste v njem našli tudi dober nadomestek klasično zasnovanega poslovnega avtomobila.

P6090497.1420627352.JPG.c.600px.jpg
Oblikovno drzen in tehnično zelo sodoben C4 picasso je idealen družinski ali poslovni avto. V najbogatejši različici blueHDI 150 exclusive ponuja močan in varčen motor in zelo bogato opremo, zato se zdi cena slabih 28 tisočakov (z odštetim popustom) razumna.

Optimiziran do zadnjega vijaka

Ko gre za inženirske dosežke, je pojasnilo preprosto. Citroënovim inženirjem je pri novem C4 picassu uspelo tisto, kar večina znamk še danes zanemarja in se zato med drugim precej težje bori z emisijami izpušnih plinov. Avto se je pri merah in masi skrčil, kljub temu je prostornejši, varnejši, čvrstejši in bolj varen. Preobrat, ki zahteva veliko vloženega truda in razvojni ur, predvsem pa pametne zasnove in izbire lahkih, a tudi ne predragih materialov.

Picassova karoserija namreč ni sestavljena iz aluminija in ogljikovih vlaken, ampak iz različnih jekel visoke trdnosti. Ob tem pa so vsi deli karoserije, podvozja, kabine in drugih delov tako dobro optimizirani, da skupaj s skromnejšimi zunanjimi merami in lažjimi motorji prinašajo v povprečju za 140 kilogramov manjšo maso kot pri predhodniku. V številkah to pomeni, da je C4 picasso dolg le 4,43 metra, pa kljub temu ponuja zelo prostorno in zračno kabino za pet oseb in še za 537 do 630 (odvisno od položaja po dolžini pomičnih zadnjih treh sedežev) litrov prtljažnika. Zgovorna je tudi številka o masi, C4 picasso z dvolitrskim turbodizlom tehta le 1.415 kilogramov, kar je tudi do 200 kilogramov manj od primerljivih tekmecev. Zato ne čudijo v teoriji in v praksi zelo ugodne številke o porabi dvolitrskega turbodizla.

P6050357.1420627573.JPG.o.600px.jpg
Prostorna, zračna, prilagodljiva in dobro opremljena kabina. Nekatere pa bo zmotil velik volan in kar zahtevno upravljanje z 12 palčnim zaslonom.

Prostor in zračnost kot v steklenjaku, slabotni sedeži, zahteven vmesnik

Posebno poglavje je tudi ureditev kabine, ki ponovno razvaja z občutkom steklenjaka, saj jo obdaja kar 5,3 kvadratnih metrov zastekljenih površin vključno s prednjim steklom, ki se globoko zajeda v streho, senčimo pa ga z drsnimi senčniki. Arhitektura armaturne plošče in predvsem ukazovanje različnim funkcijam pa C4 picasso izstrelijo daleč v prihodnost. Morda celo predaleč, saj se bo marsikateri kupec prvega ali drugega picassa na začetku izgubil v prečiščeni, le z dvema zaslonoma (zgornji je 12 palčni, spodnji pa sedem in deluje na dotik) opremljenem delovnem okolju. Zgornjemu zaslonu gre sicer pohvala za prijetno grafično zasnovo in praktično razdelitev na tri tretjine, le sprehod skozi menije s pomočjo stikal na volanu zahteva nekaj več privajanja. Vse ostalo je citroenovsko, kar je večinoma dobro. Prostora in zračnosti je toliko, da se vam zazdi, da sedite v razred večjem avtu. Sedeži so spredaj udobni in široki, a slabotno oprijemljivi, na zadnjih treh pa smo si zaželeli višjega položaja sedežev. Opreme v paketu exclusive je res veliko, saj zajema tudi masažna prednja sedeža, naslon za sopotnikove noge, prikazovalnik na podatkov na majhno steklo nad armaturno ploščo, zelo dober radio in ozvočenje, dvodelno klimatsko napravo, elektrčna prtljažna vrata, navigacijski sistem in podobno.

P6050351.1420627708.JPG.c.600px.jpg
Od 537 do 630 litrov osnovnega, v petsedežni postavitvi, do 1.709 v dvosedežni in še preklopljiv naslon sopotnikovega sedeža, ki omogoča prevoz prek dva metra dolgih predmetov.

Vrhunska prilagodljivost na razmeroma majhnem prostoru

Picasso je ob tem kljub razmeroma skromnim meram zelo prostoren in uporaben tudi v zadnjem delu, 537 do 630 litrov prostora za prtljago (številka je odvisna od položaja zadnje klopi) so razlog, da ni treba nujno poseči po večjem grand picassu, razen če resnično potrebujete še več prostora. Zložljiv naslon sopotnikovega sedeža pa omogoča, da v C4 picassa naložite tudi prek dva metra dolge predmete, uporabno in ne prav pogosto v tem razredu.

Skoraj z vseh vidikov vzoren dizel

Novi dvolitrski turbodizel pa je tista prava pridobitev, ki utegne prepričati tudi voznik klasično zasnovanih limuzin in karavanov. Moč 110 kilovatov in 370 newtonmetrov navora, ki se konkretno zbudijo pri približno dva tisoč vrtljajih so razlog za vozniško veselje in precejšnjo zalogo moči ne glede na hitrost in izbrano prestavo. Stroj, ki je za 1.420 evrov dražji od šibkejšega 1,6 litrskega je resnično uživaški, saj vselej kaže voljo do pospeševanja in tudi vrtenja v nekaj višje vrtljaje, s skromno težo C4 picassa opravi z lahkoto in daje občutek precej večje sape kot jo opisujejo tovarniški podatki o 9,7 sekundnem pospešku in največji hitrosti 209 kilometrov na uro. Stroj svojo odličnost potrdi tudi na bencinski črpalki, saj z rednim izkoriščanjem navora in prestavljanjem pod tri tisoč vrtljaji z lahkoto dosegate porabo med pet in 5,5 litra (tovarna sicer obljublja 4,2 litra), tudi grobo pritiskanje plina pa je ne bo pognalo bistveno čez sedem litrov. Grajamo le nemiren in malo preglasen tek, a ta ni pretirano moteč. Stroj z oznako blueHDI je sicer poseben po zaradi čiščenja izpušnih plinov z dodajanjem sečnine s čimer do 90 odstotkov zmanjša izpuste dušikovih oksidov. Sistem ni novost, uporabljajo pa ga predvsem nemški tekmeci.

P6080453.1420627914.JPG.n.600px.jpg

Udoben in tih, zato tudi manj športen od Nemcev

Nastavitev podvozja in blažilnikov se ob živahnem motorju zato zdi kar malo premehka in prenežna. C4 picasso je namreč Francoz in družinski avto z veliko začetnico, blaženje cestnih enracnih je učinkovito in mehko, zvočna zatesnjenost karoserije zelo dobra. Na drugi strani pa volanskemu mehanizmu, tudi menjalniku in podvozju manjka nekaj čvrstosti in natančnosti. To ni napaka, glede na namen je omenjena nastavitev celo zelo posrečena, a kupcem predvsem nemških enoprostorcev najbrž ne bo všeč.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.

FINANCE
Manager
Znanilci pomladi tudi v Nemčiji
Manager
Bojan Ivanc
ManagerBojan Ivanc, CFA, CAIA Znanilci pomladi tudi v Nemčiji

Verjetnost gospodarske rasti za Nemčijo se je marca povečala na 80 odstotkov.

FINANCE
Topjob
Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem
Topjob
PLAČE
TopjobLana Dakić Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem

V gospodarstvu slabi dve tretjini zaposlenih prejemata plačo, nižjo od povprečne plače tega sektorja, medtem ko je v javnem sektorju takšnih dobra polovica.