Avto

Češka dama s pustolovsko vlogo

Škoda je za posameznike in družine željne pustolovščin znova pripravila robustno in vsestransko različico priljubljene octavie. Kot "scout" bo do pet potnikov in kup prtljage na cilj dostavila tudi v težjih okoliščinah

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.12.2014 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-2145.1419791936.jpg.n.960px.jpg

Mokre in spolzke ceste, zasnežene magistralke, avtoceste in gorski prelazi, kakšen malo bolj razrit makadam, blatni kolovozi, strmejši klanci in gozdne poti so okoliščine, v katerih napredujejo le najbolj pogumni ali takšni, ki jim varno in zanesljivo vožnjo omogoča njihovo vozilo. Znano je, da se v težjih vremenskih pogojih na cestah bolje obnesejo vozila s štirikolesnim pogonom, prek malo večjih ovir pa se praviloma prebijejo zgolj terenci. Kaj pa naj storijo posamezniki in družine, ki poleg vsakdanjih cestnih opravkov radi zaidejo na stranske poti?

IMG-2176.1419788163.jpg.c.960px.jpg

Dober kompromis za tiste, ki v prostem času v še tako slabih razmerah težko zdržijo doma, že vrsto let pomenijo terenski karavani. Tudi v Sloveniji so priljubljeni, izven urejenih cest lahko naletimo na raznorazne modele različnih znamk, ki se jim zdaj pridružuje še nova Škoda octavia scout.

IMG-2208.1419792169.jpg.n.960px.jpg

Čehi so octavio v izvidnico sicer prvič poslali leta 2007 in navdušili uporabnike, nova generacija pa bo brez težav nadgradila njen uspeh in letno zadovoljila okoli 120 Slovencev. Za osnovno ceno 28.378 evrov ponuja veliko uporabnega prostora in pametnih rešitev, bogato opremo, preizkušen in varčen dizel ter zmogljiv štirikolesni pogon, ki si s pomočjo pete generacije haldex sklopke brez posebnega napora podredi zahtevno podlago.

IMG-1346.1419790062.jpg.s.960px.jpg

Robustnica s prepričljivo terensko podobo izhaja iz običajne karavanske octavie, ki je na trgu približno leto in pol, seveda pa da hitro vedeti, da je nekaj posebnega. Nase lahko opozori že z barvo, v testno modro kovinsko so se tako zapičili mnogi pogledi in jo sprva povezali z razgrajaško RS. Že serijsko so ob tem na voljo 17-palčna aluminijasta platišča z gumami dimenzije 225/50.

IMG-2320.1419795610.jpg.c.960px.jpg

Pozornim očem nato niso ubežale črne plastične zaščite karoserije na kolotekih in pragovih, svetla ogledala in strešni nosilci ter predvsem drugačna in že na videz bolj robustna odbijača, ki sta na spodnjem delu še dodatno odporna proti udarcem. Svetla zaščitna plastika spredaj pri tem štrli nekoliko naprej, njene odprtine pa se na terenu kaj hitro zamažejo z blatom, peskom ali snegom.

IMG-2299.1419789509.jpg.s.960px.jpg

Zaščite spredaj in zadaj scouta podaljšajo za 26 milimetrov - v dolžino tako meri 468,5 cm. Spredaj in zadaj sta še znački scout, s tem je razlik na pogled konec - dokler v roke ponovno ne vzamemo metra.

IMG-2316.1419789695.jpg.c.960px.jpg

Octavia scout ima trebuh namreč za 3,1 centimetra višje kot navadna štirikolesno gnana sestra, podvozje je tako od tal oddaljeno zadovoljivih 17 centimetrov. Tolikšni centimetri imajo dva plusa. Poleg tega, da (dodatno zaščiten) trebuh pozneje nasede, se tudi sedi višje, kar olajša vstopanje in izstopanje ter izboljšuje preglednost - stvari, ki jih bodo znali ceniti predvsem starejši.

IMG-2373.1419792360.jpg.c.960px.jpg

O tem, da je scout nekoliko posebna octavia, v nekaj malenkostih opozarja tudi notranjost, ki sicer ponuja udobje opreme Elegance. Tako nas ob odpiranju vrat pozdravijo zaščitne letve z napisom scout in jeklene obloge pedalov, svojevrsten pečat kabini dajejo tudi logotipi scout na sedežih, volanu in ročici menjalnika.

Octavia-scout.1419793198.jpg.c.960px.jpg

Navdušili so notranji dekorativni elementi v barvi kamna ter kombinacija usnja in alkantare na udobnih sedežih, žal pa pred sovoznikom ni več za terence značilnega ročaja. Občasno je v prejšnji generaciji le prišel prav, podobno kot danes dvostranska prtljažna podloga, ki ima na eni strani tekstil in na drugi trpežno gumo, s pomočjo katere se izognemo umazaniji in blatu v prtljažniku.

octavia-scout1.1419793400.jpg.c.960px.jpg

IMG-2334.1419792723.jpg.n.960px.jpg
Prtljažnik v karavanski octaviji je zgodba zase, s svojimi 610 oziroma 1.740 litri je v samem vrhu, s položenim naslonjalom sovoznikovega sedeža pa lahko vozimo do 2,92 metra dolge predmete.

IMG-1307.1419790230.jpg.c.960px.jpg

Testni 1.526 kilogramov težak scout je bil opremljen z že znanim 2,0-litrskim turbodizlom s 110 kilovati (150 KM) in ročnim menjalnikom, ki naj bi bil pri nas tudi najpogostejša izbira. Avto se zelo dobro pelje tako po avtocesti kot po ovinkih in seveda precej bolje od mestnih terencev.

IMG-2425.1419792812.jpg.c.960px.jpg

Moči je več kot dovolj za povsem običajno in spodobno vožnjo - 380 Nm navora ponuja med 1.750-3.250 vrtljaji -, pri bolj dinamični pa se motor že nekoliko napreza, vendar ostaja razmeroma tih in uglajen. Tudi poraba je na koncu ugodna, na testu smo porabili 6,5 litra. Do stotice takšen scout potrebuje 9,1 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 207 km/h. Komur 150 konjev ni dovolj, sta v ponudbi še 1,8-litrski bencinski TFSI s 180 konji in samodejnim DSG menjalnikom ter 184-konjski dizel s prav tako DSG menjalnikom.

IMG-2233.1419796350.jpg.c.960px.jpg

A ne glede na to, kateri motor izberete, kam ste namenjeni in kakšne so vremenske razmere, bo za optimalno prilagodljivost na cesti in terenu v vseh pogojih skrbel učinkovit elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon. Ta temelji na večlamelni sklopki haldex pete generacije, v osnovi poganja le prednji kolesni par, po potrebi pa se v nekaj milisekundah pogon prenese na zadnji kolesni par. Elektronski program dodatno omogoča, da največ moči dobi kolo z najboljšim oprijemom.

IMG-1283.1419789910.jpg.n.960px.jpg

Elektronska pamet prenos moči na kolesa namreč sproti prilagaja glede na vozne razmere in stik s podlago, za voznika pa je njeno delovanje povsem nezaznavno. Scout je opremljen tudi z dvostopenjskim elektronskim nadzorom stabilnosti, njegovo delovanje pa je moč omiliti s preprostim pritiskom na gumb.

IMG-2387.1419788611.jpg.n.960px.jpg

V posameznih situacijah je scout tako lahkotno igriv, saj se pri zdrsavanju v hitrih ovinkih vmeša nekoliko pozneje, povsem izklopljena elektronska pomagala pa vozniku pomagajo lažje prebroditi globoko blato ali sneg. Tudi kak bolj strm klanec bo tako laže "padel", seveda pa je pogon v pomoč tudi pri vleki prikolic. Scout z ročnim menjalnikom zmore vleko do dve toni težke prikolice, kar je 25 odstotkov bolje kot pri prejšnji generaciji, tako ne čudi, da smo nekaj novih primerkov na cesti prav tako že videli opremljene z vlečno kljuko.

IMG-2293.1419795398.jpg.n.960px.jpg

Glede na terensko naravnanost vozila bi na trenutke prav prišla možnost nadzorovane hitrosti spusta (sistem HDC), kdor se bo večkrat znašel na terenu pa naj namesto mučenja sklopke raje razmisli o samodejnem DSG menjalniku. Ta ceno dvigne za okoli 3.500 evrov, vendar je vozniku pri tem na voljo zmogljivejša 135-kilovatna različica motorja.

IMG-2268.1419794055.jpg.c.960px.jpg

S svojo pojavo octavia scout kar kliče po tem, da se jo zapelje izven urejenih cest oziroma z njo aktivno preživlja prosti čas. Škoda je znova ponudila dober kompromis za takšne, ki težko zdržijo doma, že enodnevni izleti pa za njih pomenijo veliko pustolovščino, blatne ali zasnežene čevlje ter predvsem pristnejši stik z naravo.

IMG-2262.1419789330.jpg.c.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Vlagatelj Maks
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 1

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)