Avto

Vroči flamenko v gojzarjih

Seatova pustolovsko in bogato opremljena karavanska različica leona X-perience s pogonom na vsa štiri kolesa se je odlično obnesla na spolzkem asfaltu in razmočenem makadamu, z njo pa bi si lahkotno utrli gaz tudi v snegu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.12.2014 22:30
Čas branja: 2 min

IMG-2021.1419283520.jpg.n.960px.jpg

»Ne pozabite na skibucke,« se je glasilo Seatovo povabilo v avstrijske Visoke Ture, kjer bi se morali na snegu in ledu spopasti z adrenalinsko izkušnjo: spoznavanjem in obvladovanjem Seatovega štirikolesnega pogona 4drive v novi robustni izpeljanki karavanskega modela leon ST X-perience. Megleni in deževni Obertauern nas je pričakal po odjugi, snežno podlago sta nadomestila spolzek asfalt z blatnimi zaplatami ter razmočen in grob makadam, inženirje s podrobnostmi iz zakulisja pa zaradi stavke Lufthansinih pilotov testni voznik Jordi Gene, ki 4drive pozna do obisti. Pomanjkanje snega še nikoli ni bilo manj boleče.

IMG-2034.1419283677.jpg.n.960px.jpg

»Gojzarji« za suvereno osvajanje ciljev

Pri Seatu so lani predstavili kompaktnega leona ST z nahrbtnikom, ki vanj spravi zavidljivih 587 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo pa skoraj kubik in pol. ST je na pragu nove zimske sezone v različici X-perience dobil zaščitna oblačila, nekaj sladkorčkov in predvsem odlične »gojzarje«, s katerimi premaga marsikatero oviro in varno doseže cilj. V tem primeru gre za Volkswagnov koncernski štirikolesni pogon, ki temelji na peti generaciji elektronsko krmiljene hidravlične sklopke haldex. »Pametna« sklopka skupaj z večstopenjskim ESP in elektronski zapori obeh diferencialov poskrbijo za bliskovito odzivnost in vroči flamenko skoraj kjerkoli.

IMG-2003.1419283968.jpg.s.960px.jpg

Seat si 4drive ukroji po svoje

Seat štirikolesni pogon trži pod imenom 4drive. »Ne kar tako,« nas sproščeno pouči Gene, ki je pred šest tisoč testnimi kilometri z našim leonom izkušnje med drugim nabiral v različnih kategorijah motošporta in močno trkal na vrata Formule 1. Pred zadnjim diferencialom nameščena sklopka je v osnovi sicer takšna kot pri golfu 4motion in octavii scout, vendar ji pri Seatu vdahnejo španski temperament. Po lastnih rezultatih med številnimi testiranji, izkušnjah in tudi občutku za želje njihovih kupcev (Gene: »Seat je ponavadi edini avto v družini, zadovoljiti mora vse«) ji namreč nastavijo delovanje razdelilnika pogona in diferencialov, kar se med vožnjo vendarle pozna.

SEAT-4.1419282490.jpg.o.600px.jpg

Milisekunda za stik s podlago

Leon se na spolzki in blatni cesti, med skoraj dirkaško zahtevnimi ovinki ter na ozki in mokri makadamski poti na ukaze z volanom odziva hipno. O kakem podkrmarjenju ni sledu, saj sistem v milisekundi zazna, katera kolesa izgubljajo oprijem s podlago ter navor pošljejo tja, kjer čutijo stik s podlago. Elektronska pamet deluje nezaznavno, zgolj občasno nam pomežikne oranžna lučka.

SEAT-5.1419282491.jpg.o.600px.jpg

V drugem poskusu gre še hitreje, poseganje ESP v delovanje dvolitrskega turbodizla s 184 konji in menjalnikom DSG omilimo, na posameznih odsekih tako športno uživaško oddrsimo v naslednji zavoj. Meje leona ST X-perience se zdijo postavljene sila visoko, daleč nad povprečnega uporabnika, kar je lahko le dobro. Iz širokega nasmeška na koncu Gene razbere, da smo v izkušnji nedvomno uživali tudi brez snega in s tem deloma poplačali njegov trud pri Seatu.

SEAT-3.1419282489.jpg.o.600px.jpg

Za pustolovca 1.700 evrov dodatka

Pustolovskega leona boste na cesti prepoznali po zaščitnih plastičnih obrobah na odbijačih in pragovih, za naskok na lažja brezpotja in zasnežene ceste pa ima trebuh za 27 milimetrov bolj dvignjen kot navadne izpeljanke. Od takšne z dvolitrskim motorjem TDI bo leon ST X-perience v začetku prihodnjega leta dražji za najmanj 1.700 evrov, približno 70 Slovencev pa naj bi prepričal tudi z bogato opremo. Rjava alkantara na oblogah vrat in športno ukrojenih sedežih ter kontrastni šivi odlično razbijajo monotonost črne plastike, na seznamu dodatne opreme pa so radarski tempomat, sistem za preprečevanje trka, samodejno uravnavanje žarometov...

SEAT-XP-Interior-2.1419282492.jpg.o.600px.jpg

SEAT-XP-Interior.1419282493.jpg.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

30.03.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)