»Ne pozabite na skibucke,« se je glasilo Seatovo povabilo v avstrijske Visoke Ture, kjer bi se morali na snegu in ledu spopasti z adrenalinsko izkušnjo: spoznavanjem in obvladovanjem Seatovega štirikolesnega pogona 4drive v novi robustni izpeljanki karavanskega modela leon ST X-perience. Megleni in deževni Obertauern nas je pričakal po odjugi, snežno podlago sta nadomestila spolzek asfalt z blatnimi zaplatami ter razmočen in grob makadam, inženirje s podrobnostmi iz zakulisja pa zaradi stavke Lufthansinih pilotov testni voznik Jordi Gene, ki 4drive pozna do obisti. Pomanjkanje snega še nikoli ni bilo manj boleče.
»Gojzarji« za suvereno osvajanje ciljev
Pri Seatu so lani predstavili kompaktnega leona ST z nahrbtnikom, ki vanj spravi zavidljivih 587 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo pa skoraj kubik in pol. ST je na pragu nove zimske sezone v različici X-perience dobil zaščitna oblačila, nekaj sladkorčkov in predvsem odlične »gojzarje«, s katerimi premaga marsikatero oviro in varno doseže cilj. V tem primeru gre za Volkswagnov koncernski štirikolesni pogon, ki temelji na peti generaciji elektronsko krmiljene hidravlične sklopke haldex. »Pametna« sklopka skupaj z večstopenjskim ESP in elektronski zapori obeh diferencialov poskrbijo za bliskovito odzivnost in vroči flamenko skoraj kjerkoli.
Seat si 4drive ukroji po svoje
Seat štirikolesni pogon trži pod imenom 4drive. »Ne kar tako,« nas sproščeno pouči Gene, ki je pred šest tisoč testnimi kilometri z našim leonom izkušnje med drugim nabiral v različnih kategorijah motošporta in močno trkal na vrata Formule 1. Pred zadnjim diferencialom nameščena sklopka je v osnovi sicer takšna kot pri golfu 4motion in octavii scout, vendar ji pri Seatu vdahnejo španski temperament. Po lastnih rezultatih med številnimi testiranji, izkušnjah in tudi občutku za želje njihovih kupcev (Gene: »Seat je ponavadi edini avto v družini, zadovoljiti mora vse«) ji namreč nastavijo delovanje razdelilnika pogona in diferencialov, kar se med vožnjo vendarle pozna.
Milisekunda za stik s podlago
Leon se na spolzki in blatni cesti, med skoraj dirkaško zahtevnimi ovinki ter na ozki in mokri makadamski poti na ukaze z volanom odziva hipno. O kakem podkrmarjenju ni sledu, saj sistem v milisekundi zazna, katera kolesa izgubljajo oprijem s podlago ter navor pošljejo tja, kjer čutijo stik s podlago. Elektronska pamet deluje nezaznavno, zgolj občasno nam pomežikne oranžna lučka.
V drugem poskusu gre še hitreje, poseganje ESP v delovanje dvolitrskega turbodizla s 184 konji in menjalnikom DSG omilimo, na posameznih odsekih tako športno uživaško oddrsimo v naslednji zavoj. Meje leona ST X-perience se zdijo postavljene sila visoko, daleč nad povprečnega uporabnika, kar je lahko le dobro. Iz širokega nasmeška na koncu Gene razbere, da smo v izkušnji nedvomno uživali tudi brez snega in s tem deloma poplačali njegov trud pri Seatu.
Za pustolovca 1.700 evrov dodatka
Pustolovskega leona boste na cesti prepoznali po zaščitnih plastičnih obrobah na odbijačih in pragovih, za naskok na lažja brezpotja in zasnežene ceste pa ima trebuh za 27 milimetrov bolj dvignjen kot navadne izpeljanke. Od takšne z dvolitrskim motorjem TDI bo leon ST X-perience v začetku prihodnjega leta dražji za najmanj 1.700 evrov, približno 70 Slovencev pa naj bi prepričal tudi z bogato opremo. Rjava alkantara na oblogah vrat in športno ukrojenih sedežih ter kontrastni šivi odlično razbijajo monotonost črne plastike, na seznamu dodatne opreme pa so radarski tempomat, sistem za preprečevanje trka, samodejno uravnavanje žarometov...