Opel corsa je bila vselej majhen avto z visokimi cilji, v 32. letih je s to strategijo prepričala 12 milijonov kupcev, v zadnji generaciji vsaj 370 tisoč na leto, od tega pa 1.100 v Sloveniji. Nova ima še višje cilje, za podobno ceno ponuja več prostora, boljšo tehniko, izraznejšo obliko in še več barvitosti.
Nova opel corso smo tokrat srečali že četrtič, po prvi vožnji v Frankfurtu oktobra letos, se je teden dni kasneje predpremierno in zgolj statično predstavila na Vranskem in nekaj dni kasneje še na razglasitvi zmagovalcev našega projekta Najboljši poslovni vozniki, pretekli teden pa je zavila tudi v slovenske avto salone in dobila stalne slovenske tablice. Naj vas ne zavedejo nemške tablice na zgornji fotografiji, to smo postavili pred objektiv, ker se je v rdeči barvi in z bolj športno obliko trivratne različice bolje znašla kot druge preizkusne corse.
Corsa z žarometi Helle Saturnus Slovenija
Corsina zasnova je sicer enaka prejšnji generaciji z letnicami 2006 do 2014. Zato nova corsa ne prinaša bistvenih varčevalnih ukrepov, različica 1.4 s 55 kilovati je s 1.141 kilogrami le za devet kilogramov lažja od predhodnice 1.2 s 63 kilovati. Kljub temu je dodana vrednost precejšnja. Na kratko; v dolžino je zrasla za dva centimetra na 4,02 metra, medosje z 2,51 metri omogoča eno najbolj prostornih potniških kabin v tem razredu, saj tudi zadnja klop ponuja solidno prostornost za dva odrasla, prtljažnik z 285 litri ob tem ponuja solidne, a ne rekordne mere.
Povsem nova in zelo sveža je oblika corse, ki na prednjem delu z nizko nameščeno masko povzema poteze manjšega adama. Žarometi, halogenski z led trakom ali ksenonski, so tokrat zavihani navzdol, bočna linija je bolj dinamična, zadek pa bolj razgiban. Trivratna različica se tokrat še bolj kot prej loči od petvratne. Corsino dinamiko je moč opaziti tudi v dodelani in prečiščeni kabini, predvsem so materiali v njej precej bolj imenitni kot prej, trde plastike ni več, tudi kopice gumbov ne, saj je njihovo vlogo prevzel sedempalčni multimedijski vmesnik intellinink, ki ponuja uporabo številnih aplikacij (denimo navigacijskega sistema BringGo in povezljivost s pametnimi telefoni ios in android. Novi so tudi motorji, najbolj svež med njimi pa je litrski trivaljni turbo s 66 ali 85 kilovati, skromno porabo 4,3 litra in zelo tihim delovanjem. Z lastnostmi nas je prepričal v pustolovskem adamu rocks.
Na cestah predvsem osnovni motorji in bogatejši paketi opreme
A mali sodobni turbo bo rezerviran le za najbolj zahtevne kupce, ki bodo za corso 1.0 ecotec s 66 kilovati in najbogatejšim paketom cosmo pripravljeni plačati 14.740 evrov, za močnejšega s 85 kilovati pa še tristo evrov več. Tudi dizelski 1.3 CDTI s ceno 13.840 evrov bo najbrž redek, 1.4 s 66 kilovati s predelavo na plin in ceno 11.940 evrov pa utegne najti prek sto kupcev letno, v stari corsi si je namreč različica na plin odrezala deset odstotni delež. Velika večina kupcev pa se bo najbrž vrtela okoli 1,4 litrskega štirivaljnika v različicah s 55, 66 in 74 kilovati (zadnji je nov in opremljen s turbo polnilnikom) in opremo enjoy ali color edition, takšen trend namreč napoveduje prodaja prejšnje corse pri kateri so se kupci odločali za predvsem za motorja 1,2 in 1,4 s 62 oziroma 74 kilovatov in bogatejše pakete opreme.
Corsa s klimo za dobrih deset tisočakov
Za osnovno corso 1.4 selection s 55 kilovati boste odšteli 10.090 evrov, za različico s 66 kilovati pa 400 evrov več. Kombinacija tega motorja in opreme color edition stane 11.790 evrov, za motor 1.4 turbo s 74 kilovati je potrebno doplačilo 500 evrov, za petvratno različico pa še 350 evrov. Vse corse imajo dobro varnostno opremo, skromnejše pa so pri opremi za udobje, saj je klimatska naprava serijska šele pri opremi cosmo. To bodo trgovci reševali z akcijskimi ponudbami. Denimo za osnovno corso 1.4 selection boste plačali 10.090 evrov, ob tem boste v teh dneh dobili brezplačen zimski paket ki vključuje ogrevan volan in sedeža. V protivrednosti 1.300 evrov pa si boste izbrali še dodatno opremo, denimo paket klima s klimatsko napravo in alarmom ki stane 850 evrov in paket radio s CD, MP3 in bluetooth povezavo za 500 evrov.
Prihodnje leto 1.400 cors na naših cestah
Corsina popotnica je dobro, je prepričan šef slovenskega Opla Borut Gazvoda, saj bo novinka po njegovih napovedih prihodnje leto našla 1.400 slovenskih kupcev, ne le parov tablic. S to številko bo za 300 vozil presegla letošnjo prodajo corse četrte generacije, ki se je zadnja leta kljub priletnosti držala celo bolje kot prej. Z novo corso slovenski Opel želi izboljšati svoj tržni delež iz 10,1 na 12,2 odstotka, ko gre za zasebne kupce pa iz 13,5 na 15 odstotkov. Obenem pa je oplova želja tudi rast tržnega deleža skupne prodaje vseh avtov te znamke (vključno z dostavnimi) iz 4.200 na 4.575 vozil, te številke pa bi znamki omogočile 7,5 odstotni statistični tržni delež (letos bo 6,9 odstoten), ki je vezan na registracije novih vozil. Z odštetimi izvoženimi avtomobili, torej realno prodajo slovenskim kupcem, pa bo ta precej višji od devetih odstotkov.
Foto: Miloš Milač in Opel