Čeprav se je ujel v mrežo okoljskih zahtev po vgradnji manjšega turbomotorja, M3 ni prav nič manj karizmatičen kot prej. Globok zvok osemvaljnika zdaj nadomešča z renčanjem, visoke vrtljaje pa s silovitim odzivom ob vsakem dotiku pedala, vse drugo pa je precej boljše od uveljavljene konfekcije, v katero M3 uradno sodi.BMW M3 je namreč še vedno BMW serije 3, klasična limuzina z zadnjim pogonom, zelo športnimi voznimi lastnostmi, dobro tehniko in materiali. Eden boljših poslovnih avtov na trgu, ki pa nima nič skupnega s športniki slovitih imen Porsche, Lamborghini in Ferrari.
Pri novem M3 se ta oznaka zdi že kar bogokletna in žaljiva, saj novinec zasvoji z odzivnim motorjem, kirurško natančnostjo vodenja, ubogljivostjo zavor, volana in menjalnika ter užitki, ki daleč presegajo pričakovanja v tem razredu. Tudi ali pa predvsem zato, ker se je BMW pri novem M3 zaradi okoljskih razlogov delno odpovedal tradiciji - klasičnim atmosferskim motorjem brez turbopolnilnika.Sam motor je pojem inženirskega napredka, čeprav je v osnovi manj ekskluziven kot v prejšnjih M3, ki so jih vselej poganjali unikatni, le zanje namenjeni klasični stroji. Trilitrski vrstni šestvaljnik z dvema turbopolnilnikoma namreč v vseh merljivih vrednostih presega svojega štirilitrskega predhodnika, in čeprav ima na papirju le osem kilovatov več moči - zmore 317 kilovatov in 431 konjskih moči, daje občutek za razred boljših zmogljivosti.
Majhen prirastek na papirju, izjemen na cesti
Razlog je v 550 newtonmetrih navora, kar je 150 več kot pri predhodniku, ki dosegajo vrh med 1.850 in 5.500 vrtljaji v minuti. Za volanom to pomeni, da novi M3 odločno pospešuje tudi tam, kjer je bil prejšnji še nekoliko zaspan, med tri in sedem tisoč vrtljaji pa z glasnim renčanjem iz štirih izpušnih cevi priredi predstavo, ob kateri boste v hipu pozabili na predhodnika. S silovitostjo superšportnika lepi voznika in sopotnika na udobne in temeljito bočno oprijemljive sedeže, do stotice poskoči v 4,1 ali le 3,9 sekunde (program za hiter start), sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik uboga na vsak ukaz, hitro in nezaznavno ali pa športno ostro in grobo v nastavitvi sport plus, elektronika in aktivni diferencial pa ob tem učinkovito krotita izbruhe moči na 19-palčne pnevmatike mer 275/35, ki jim energijo uspe prenesti le na zelo dobro podlago. V programu sport plus, ko v valje ob vsakem pospeševanju steče dodaten odmerek bencina, lahko tudi pozabite na dvome o zamiku pri odzivnosti turbomotorjev, šestvaljnik se namreč odziva hipno in brutalno. Zvok, ki ga pri tem oddaja, pa je dirkaško agresiven, tudi precej glasen in daleč od umirjenega grmenja osemvaljnika v starem M3.
Ob vsem, kar zmore, boste zlahka pozabili na starega
Seveda bodo nostalgiki potarnali nad barvo zvoka, češ da je preveč sintetičen, premalo globok, predvsem pa, da se novi motor vrti skoraj tisočaka vrtljajev nižje in manj veseljaško kot njegov predhodnik, a menimo, da vsa brutalnost in silovitost novega stroja z lahkoto odpihneta te manjše značajske napake. Tudi zato, ker je novi stroj lahko precej bolj prijazen. Manjša prostornina in majhna turbopolnilnika ob umirjeni vožnji omogočata res skromno porabo pod devetimi litri, poln plin to številko z lahkoto podvoji, njegova prožnost pa omogoča zelo dinamično pospeševanje z nizkimi vrtljaji in ob nežnem pritiskanju plina. Z motorjem odlično sodeluje preostala tehnika, ki si jo lahko voznik lahko nastavlja po svojih željah. M3 je v osnovnih nastavitvah lahko vljudno prijazen, lahkoten, sicer nikoli ne prav udoben avto, v ekstremnih nastavitvah volana, menjalnika in podvozja pa grob, silovit in uživaški, tudi zahteven dirkaški stroj, ki zablesti šele v rokah izkušenega voznika, ki zna v svoj prid in veselje upravljati drseči zadek, do konca izkoristiti krepke zavore in izkoristiti ves potencial čudovito usklajene športne limuzine. Odličnosti so se pri BMW, kot kaže, dobro zavedali, ko so spreminjali njegovo zunanjost. Ta je bolj agresivna kot kdaj prej, morda celo preveč, zato smo pogrešali skromnost prejšnjih modelov.
Med prednostmi konfekcije tudi cena
V uvodu omenjena konfekcijska osnova M3 ima poleg slabosti, povezane predvsem z ugledom, tudi kar nekaj prednosti. To je predvsem prostornost kabine, ki je v zadnjem delu nekoliko omejena le zaradi trdih hrbtišč prednjih sedežev. Prtljažnik s 480 litri bo sprejel večino razumnih dopustniških izzivov, prednost množične zasnove in manjšega motorja, ki je zaradi 25 odstotkov skromnejših izpustov pri nas precej manj obdavčen, pa je tudi precej razumna cena 78.500 evrov. To je sicer veliko denarja za BMW serije 3, a hkrati razumno za vse, kar ponuja M3.
Foto: Miloš Milač
4,1 sekunde za pospešek do sto kilometrov na uro potrebuje BMW M3, v programu za hiter start celo dve desetinki manj.
78.500 evrov je osnovna cena BMW M3, dodatki jo sicer zlahka poženejo prek sto tisočakov.