Avto

BMW M3: izjemen kos avtomobilske konfekcije

Test BMW M3: v osnovi klasični BMW serije 3 z izjemno nadgradnjo športnega oddelka M, ki se lahko vozi ob boku superšportnikov za nekajkrat nižjo ceno pod 80 tisoč evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.12.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Čeprav se je ujel v mrežo okoljskih zahtev po vgradnji manjšega turbomotorja, M3 ni prav nič manj karizmatičen kot prej. Globok zvok osemvaljnika zdaj nadomešča z renčanjem, visoke vrtljaje pa s silovitim odzivom ob vsakem dotiku pedala, vse drugo pa je precej boljše od uveljavljene konfekcije, v katero M3 uradno sodi.BMW M3 je namreč še vedno BMW serije 3, klasična limuzina z zadnjim pogonom, zelo športnimi voznimi lastnostmi, dobro tehniko in materiali. Eden boljših poslovnih avtov na trgu, ki pa nima nič skupnega s športniki slovitih imen Porsche, Lamborghini in Ferrari.

PA030606.1418841362.jpg.o.600px.jpg
Nižji, za 80 milimetrov širši, čvrsteje vzmeten in predvsem zelo postavljaški BMW M3, ki v tej generaciji ne skriva svojih izjemnih talentov.

Pri novem M3 se ta oznaka zdi že kar bogokletna in žaljiva, saj novinec zasvoji z odzivnim motorjem, kirurško natančnostjo vodenja, ubogljivostjo zavor, volana in menjalnika ter užitki, ki daleč presegajo pričakovanja v tem razredu. Tudi ali pa predvsem zato, ker se je BMW pri novem M3 zaradi okoljskih razlogov delno odpovedal tradiciji - klasičnim atmosferskim motorjem brez turbopolnilnika.Sam motor je pojem inženirskega napredka, čeprav je v osnovi manj ekskluziven kot v prejšnjih M3, ki so jih vselej poganjali unikatni, le zanje namenjeni klasični stroji. Trilitrski vrstni šestvaljnik z dvema turbopolnilnikoma namreč v vseh merljivih vrednostih presega svojega štirilitrskega predhodnika, in čeprav ima na papirju le osem kilovatov več moči - zmore 317 kilovatov in 431 konjskih moči, daje občutek za razred boljših zmogljivosti.

Majhen prirastek na papirju, izjemen na cesti

Razlog je v 550 newtonmetrih navora, kar je 150 več kot pri predhodniku, ki dosegajo vrh med 1.850 in 5.500 vrtljaji v minuti. Za volanom to pomeni, da novi M3 odločno pospešuje tudi tam, kjer je bil prejšnji še nekoliko zaspan, med tri in sedem tisoč vrtljaji pa z glasnim renčanjem iz štirih izpušnih cevi priredi predstavo, ob kateri boste v hipu pozabili na predhodnika. S silovitostjo superšportnika lepi voznika in sopotnika na udobne in temeljito bočno oprijemljive sedeže, do stotice poskoči v 4,1 ali le 3,9 sekunde (program za hiter start), sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik uboga na vsak ukaz, hitro in nezaznavno ali pa športno ostro in grobo v nastavitvi sport plus, elektronika in aktivni diferencial pa ob tem učinkovito krotita izbruhe moči na 19-palčne pnevmatike mer 275/35, ki jim energijo uspe prenesti le na zelo dobro podlago. V programu sport plus, ko v valje ob vsakem pospeševanju steče dodaten odmerek bencina, lahko tudi pozabite na dvome o zamiku pri odzivnosti turbomotorjev, šestvaljnik se namreč odziva hipno in brutalno. Zvok, ki ga pri tem oddaja, pa je dirkaško agresiven, tudi precej glasen in daleč od umirjenega grmenja osemvaljnika v starem M3.

PA030663.1418901922.jpg.o.600px.jpg
Poln nos odlične tehnike; tokrat manjši trilitrski vrstni šestvaljnik z dvema turbo polnilnikoma, 317 kilovati in orjaškimi 550 newtonmeri navora. Motor je prožen, brutalen, ob nežni desni nogi tudi varčen, ali pa pošteno požrešen. Ob vsem kar ponuja, ne dovoli obžalovanja zaradi krčenja števila valjev in prostornine, nostalgija po atmosferskem osemvaljniku z globokim zvokom in veseljem do vrtenja pa vseeno ostaja.

Ob vsem, kar zmore, boste zlahka pozabili na starega

Seveda bodo nostalgiki potarnali nad barvo zvoka, češ da je preveč sintetičen, premalo globok, predvsem pa, da se novi motor vrti skoraj tisočaka vrtljajev nižje in manj veseljaško kot njegov predhodnik, a menimo, da vsa brutalnost in silovitost novega stroja z lahkoto odpihneta te manjše značajske napake. Tudi zato, ker je novi stroj lahko precej bolj prijazen. Manjša prostornina in majhna turbopolnilnika ob umirjeni vožnji omogočata res skromno porabo pod devetimi litri, poln plin to številko z lahkoto podvoji, njegova prožnost pa omogoča zelo dinamično pospeševanje z nizkimi vrtljaji in ob nežnem pritiskanju plina. Z motorjem odlično sodeluje preostala tehnika, ki si jo lahko voznik lahko nastavlja po svojih željah. M3 je v osnovnih nastavitvah lahko vljudno prijazen, lahkoten, sicer nikoli ne prav udoben avto, v ekstremnih nastavitvah volana, menjalnika in podvozja pa grob, silovit in uživaški, tudi zahteven dirkaški stroj, ki zablesti šele v rokah izkušenega voznika, ki zna v svoj prid in veselje upravljati drseči zadek, do konca izkoristiti krepke zavore in izkoristiti ves potencial čudovito usklajene športne limuzine. Odličnosti so se pri BMW, kot kaže, dobro zavedali, ko so spreminjali njegovo zunanjost. Ta je bolj agresivna kot kdaj prej, morda celo preveč, zato smo pogrešali skromnost prejšnjih modelov.

PA030647.1418901720.JPG.c.600px.jpg
Ergonomsko odlična kabina z oprijemljivimi sedeži, majhnim in natančnim volanom, odličnim sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in M pečatom aluminijastih pedal, imitacijo karbonskih vlaken,...

Med prednostmi konfekcije tudi cena

V uvodu omenjena konfekcijska osnova M3 ima poleg slabosti, povezane predvsem z ugledom, tudi kar nekaj prednosti. To je predvsem prostornost kabine, ki je v zadnjem delu nekoliko omejena le zaradi trdih hrbtišč prednjih sedežev. Prtljažnik s 480 litri bo sprejel večino razumnih dopustniških izzivov, prednost množične zasnove in manjšega motorja, ki je zaradi 25 odstotkov skromnejših izpustov pri nas precej manj obdavčen, pa je tudi precej razumna cena 78.500 evrov. To je sicer veliko denarja za BMW serije 3, a hkrati razumno za vse, kar ponuja M3.

Foto: Miloš Milač

F-številke

4,1 sekunde za pospešek do sto kilometrov na uro potrebuje BMW M3, v programu za hiter start celo dve desetinki manj.

78.500 evrov je osnovna cena BMW M3, dodatki jo sicer zlahka poženejo prek sto tisočakov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

01.09.2014
17.08.2014
29.04.2014
12.12.2013
16.08.2013
22.11.2012
19.10.2011
15.12.2010
28.10.2009
07.06.2006
11.05.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo

FINANCE
IKT
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
IKT
KIBERNETSKA VARNOST
IKTMiran Varga Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi

Več ko je virov, do katerih dostopa mobilna naprava, strožje mora biti varovana.

FINANCE
Subvencije
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
Subvencije
POMOČI OB ENERGETSKI DRAGINJI
SubvencijeTeja Grapulin Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo

Zaradi težav s podatki ugotavljanje, ali so bila podjetja sploh upravičena do subvencij, ne gre tako, kot je bilo načrtovano

FINANCE
Okolje & energija
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije
Okolje & energija
Intervju
Okolje & energijaNataša Koražija (Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2

Kako bodo razogljičili ogrevanje v Danfossu? »Ideja je, da bi tovarno v Ljubljani ogrevali na odpadno toploto, ki jo v Mercatorjevem centru proizvajajo hladilniki,« pravi direktorica Danfossa Trate

FINANCE
International
AI Is Putting the Silicon Back in Silicon Valley
International
International© Bloomberg Businessweek AI Is Putting the Silicon Back in Silicon Valley
FINANCE
International
Jokes, Pop Music and Radical Honesty: How TikTok Is Changing Home Sales