Kupci premijskih vozil so praviloma zahtevni in precej samosvoji, radi se pokažejo z najnovejšimi primerki avtomobilske industrije ukrojenimi po zadnjih ali povsem drugačnih modnih smernicah. Če s tem izstopajo že na prvi pogled, toliko bolje. Tako ne čudi uspeh raznoraznih križancev in pravih mutantov, tudi če s svojo obliko še tako razdvajajo in delijo mnenja javnosti. BMW z najnovejšim in že petim članom družine X je že tak primer - z X4 boste gotovo drugačni in predvsem opazni.
Bavarci so šli s svojo kupejevsko izpeljanko modela X3 po stopinjah večjega in razmeroma uspešnega brata X6 (pravkar prenovljen dobiva konkurenco v Mercedesu GLE coupe), z malenkost manjšimi merami pa ciljajo tudi ali predvsem na žensko populacijo. Mogočnost s 467 centimetri dolžine in predvsem 188 centimetri širine, zajetnimi odprtinami za zrak na skrajnih robovih karoserije in pod ledvičkami z modro-belim propelerjem ter prepoznavnimi žarometi seveda ohranja. K hitrejšemu umikanju drugih vozil na vozni pas poskrbi tudi streha, ki je najvišja prav nad voznikovo glavo.
BMW X4 kot visoko nasajeni športni kupe s štirimi vrati je že na daleč opazen, stilsko prepoznaven in seveda predvsem poseben. Ljudje ga zagotovo opazijo, o tem ni dvoma, hip zatem pa lahko slišiš ali besede odobravanja ali zmajevanje z glavo. Le kdo bi si omislil nekakšen SAV (Sports Activity Vehicle), ki ni ne tič ne miš, na cesti gotovo okoren in na terenu neverjetno štorast?
Glavno, da se dviguje prah, si ob tem najbrž misli tisti za volanom in v vrhunsko ukrojeni in kvalitetni kabini oddrvi dalje. V slogu črke X tudi izven urejenih cest. Vozniku se X4 skorajda ne more zameriti, mogočnost poudarja širok sredinski greben, pri zajetnem spisku dodatne opreme - ta ceno mimogrede dvigne za avto nižjega razreda - je vsega seveda v izobilju.
Tu so sila učinkoviti LED prilagodljivi žarometi, pametni ključ, usnjeno oblazinjenje, športna in ogrevana prednja sedeža z ledveno oporo, usnjeni M večfunkcijski volan, ki vrhunsko sede v roke, navigacijski sistem Professional, tipalo za dež, modrozoba povezava, HIFI ozvočenje, tipalo za dež, številne odlagalne površine, ambientalna osvetlitev in velik zaslon na vrhu sredinske konzole.
Prek menijev se pomikamo s pomočjo že znanega vmesnika iDrive, ki ob tem omogoča pisanje s prstom po njegovi površini - med vožnjo sila uporabno.
Drugačnega mnenja glede razkošja so lahko potniki zadaj. Prostornost tam je namreč manj razkošna, kot bi lahko pričakovali ob zunanjih merah vozila, kljub 281 centimetrom medosne razdalje ponuja manj "zraka" za glave kot denimo občutno krajši Renaultov twingo. Kupe se vseeno odkupi pri lahkotnem vstopanju in izstopanju, tudi prostora za noge je dovolj.
Tudi preglednost nazaj je slaba, vozniku so v pomoč seveda parkirna tipala in vzvratna kamera, a davek na športno obliko in s tem proti zadku strmo padajočo streho pri tem ostane. Dva potnika se na to ne bosta kaj dosti ozirala, v prtljažnik bosta s pomočjo serijskega električnega odpiranja namreč pospravila 500 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa 1.400 litrov.
Športnost je tista, ki jo imajo Bavarci v genih, tudi X4 pri tem ni nobena izjema. Na to še posebej kaže v kombinaciji z zmogljivim trilitrskim šestvaljnim dizlom, osemstopenjskim športnim avtomatskim menjalnikom Steptronic ter štirikolesnim pogonom xDrive, po želji pa tudi z elektronskim nadzorom blažilnikov, 19-palčnimi aluminijastimi platišči in M športnim paketom, ki ceno dvignejo še za 6.600 tisočakov.
Motor s 190 kilovati oziroma 258 "konji" ter z mogočnimi 560 newtonmetri navora v praksi navduši, o čemer smo se že večkrat prepričali, tudi v prostorsko uporabnejšem modelu X3. Svoje dizelsko poreklo kaže zgolj v prostem teku, z naraščanjem vrtljajev pa da v vsakem trenutku vedeti, da skoraj dvotonske "pošasti" nikakor ne gre podcenjevati. S takšno konjenico pod motornim pokrovom lahko X4 brez težav konkurira tudi športnim avtomobilom.
Pospešek z mesta do sto km/h denimo traja manj kot šest sekund, vozniku pa je največji navor na voljo že od 1.500 vrtljajev, pospeševanje pa je zvezno in odločno. Konkreten sunek v hrbet popusti šele pri okoli štiri tisoč vrtljajih, motor se sicer zlahka zavrti prek pet tisoč vrtljajev, merilnik hitrosti pa obmiruje šele pri 234 km/h. Prepričljivo!
Motor je izvrstno usklajen s samodejnim menjalnikom in pogonom, lega na cesti je suverena in daleč nad pričakovanji, k čemur pripomorejo tudi nižje težišče kot denimo pri X3, širša koloteka in trše blaženje. Voznik se tako kaj kmalu znebi občutka, da sedi v velikem in težkem avtomobilu, vožnja pa je lahko hitra tudi med ovinki. Avto je pričakovano dolgo nevtralen, a ko mu zdrsne, drsi z vsemi štirimi kolesi.
Kot smo pri Bavarcih vajeni voznik tudi tukaj lahko izbira med več programi vožnje, v skrajno športnem elektronika omeji delovanje stabilizacijskega sistema ESP. Ob tem je stopalka za plin odzivnejša, menjalnik hitrejši, vzmetenje in volan pa otrdijo. Našteto odlikuje tudi športni program, v komfortnem načinu udobno premagujemo avtocestne kilometre in luknjaste slovenske ceste, način Eco Pro pa prek manj odzivnega plina in "jadranja" pripomore k varčnejši vožnji. Poraba se takrat spusti pod osem litrov, na testu pa smo sicer v povprečju porabili 8,8 litra na sto kilometrov.
Po voznih lastnostih se X4 tako zlahka kosa s športnimi limuzinami, težke in okorne križance ali terence pa pusti daleč za seboj. Za manjše avanture izven urejenih cest do kake oddaljene vile na podeželju ali ekskluzivnega športnega središča poskrbita višja oddaljenost od tal in preizkušen štirikolesni pogon xDrive.
Ta je vseeno veliko bolj v pomoč pri suvereni legi na urejenih cestah ali v slabših voznih razmerah, ko cestišče škropi dež ali ga prekrije sneg. X4 vozniku prek grafičnega vmesnika na sredinskem zaslonu sicer ponuja kar nekaj terenskih informacij o delovanju pogona in vzdolžnih ter prečnih nagibih (ne bi se jih sramovali niti resni terenci), za lažje spuščanje je vozniku na voljo tudi pomočnik (HDC), kljub temu z njim kakšnega resnega terena ne gre napasti - tudi na račun širokih pnevmatik.
Avtomobilu kot je BMW X4 se tako ali tako veliko bolj podata nastopaštvo in poziranje pred publiko, Bavarci pa so vanj uspešno in prepričljivo vtkali tudi svoj športni duh, tako da adrenalina zlepa ne zmanjka. Vročina naraste tudi ob pogledu na cenik, ob tem da X4 pravega konkurenta na trgu pravzaprav nima. Za osnovnega modnega posebneža z 2,0-litrskim dizlom treba odšteti 48.950 evrov - ta edini nima avtomatskega menjalnika -, za bencinarja pa 49.400 evrov.
Dizelski šestvaljnik denarnico osuši za 61.600 evrov, kar je primerljivo z denimo Audijem Q5 in Mercedesom GLK, pri testnem pa se je povzpela na dobrih 79 tisoč evrov. Skorajda pregrešno drago, ampak mičnim damam in nastopaškim gospodom je to še posebej všeč.
Foto: Matej Kačič