Mini je novo generacijo trivratnega modela predstavil tudi v najbolj vroči različici john cooper works, ki je ponovno nastala na osnovi cooperja S.
Delavnica John Cooper Works poimenovana po njenem ustanovitelju, uspešnemu dirkaču Johnu Cooperju, je po dolgem predahu ponovno zaživela v novodobnih minijih. S prvo predelavo minija cooperja s 93 kilovati leta 2000 in kasneje tudi drugih različicah novih minijev, zadnji je iz 1,6 litrskega turba potegnil 160 kilovatov. Novi trivratni mini pa je prvi mini z novim motorjem in predelavo john copper works. Kot v preteklosti, je tudi zadnji najmočnejši model zasnovan na osnovi različice cooper S. Poganja jo torej dvolitrski turbo motor, ki v tem primeru zmore 170 kilovatov oziroma 231 konjskih moči ter 320 newtonmetrov največjega navora, ki ga ponuja že od 1.250 vrtljajev v minuti. Najbolj nabrit mini do stotice skoči v 6,3 sekunde, s samodejnim menjalnikom pa v 6,1 sekunde, dve desetinki hitreje od predhodnika. Veliko moč poleg sistemov za nadzor zdrsa in ESP na prednjih kolesih kroti elektronski diferencial.
Še izrazitejši je napredek v prožnosti motorja
Še večji napredek pa so inženirji dosegli pri prožnosti motorja, pospešek od 80 do 120 kilometrov na uro mini john cooper works zmore v 5,6 sekunde, deset odstotkov hitreje kot njegov predhodnik. Uradno izmerjene poraba je ob tem za skoraj 20 odstotkov skromnejša, različica s šeststopenjskim ročnim menjalnikom porabi 6,7, s samodejnim pa 5,7 litra.
Predelavo motorja zaokrožujejo še nov športni izpušni system, 17-palčna kolesa s petimi dvojnimi kraki, zmogljivejši brembov zavorni system, čvrstejše podvozje, ki ima ob doplačilu tudi nastavljive blažilnike, športen zaključek prednjega in zadnjega odbijača in spojler nad zadnjim steklom. Močan odtis delavnice je moč občutiti tudi v kabini s še bolj športnimi sedeži z vgrajenimi vzglavniki, pedali iz nerjavečega jekla, novim volanom in še nekaterimi drugimi manjšimi dodatki, predvsem pa napisi imena delavnice.