Audi te dni predstavlja osveženi A1 in A1 sportback, najmanjši model te znamke, ki je od leta 2010 prepričal prek pol milijona kupcev. A1 z letnico 2014 ima kopico manjših sprememb, osvežen prednji in zadnji del, izboljšano tehniko ter nove motorje, na dnu ponudbe je ponovno trivaljnik.
Skromne oblikovne spremembe, še več samozavesti
Audi A1 v različicah A1 s tremio vrati in A1 sportback s petimi se oblikovno nista kaj dosti spremenila. Osvežitev je v znanem audijevem slogu skromnih vidnih in temeljitejših nevidnih, torej tehničnih, sprememb. Prednja maska je še bolj izrazita, nove so halogenske ali xsenonske luči, odbijač z večjimi zračnimi režami in meglenkami, skromno spremenjen je tudi zadek. Tehnično A1 označuje dodelano podvozje in za doplačilo možnost nastavljanja delovanja blažilnikov. Največ sprememb pa je A1 doživel pod motornim pokrovom, kjer se vrtijo novi tri in štirivaljni motorji. Ti so po desetletju ponovno zašli v audije. Leta 2005 se je namreč s trga poslovil predhodnik A1 model A2, ki ga je prav tako poganjal trivaljnik.
Pomemben model za Audi, cene od 19 tisočakov
Za Audi je A1 pomemben model z vidika prodaje in prevzema novih kupcev. Kar štirje od petih kupcev A1 je k znamki prestopilo iz drugih znamk, z A1 je torej Audi v štirih letih pridobil 400 novih kupcev. Zato je osveženi model pomemben v borbi s tekmecema BMW in Mercedes-Benz za prodajno krono v svetu. Cene audija A1 v Nemčiji segajo od 19.200 evrov za 1,0 TFSI do 30 tisočakov za S1. Slovenske še niso znane, a glede na razmere na trgu in cene tekmecev, bodo te najbrž precej nižje. Trenutni audi A1 pred prenovo po ceniku stane 17.130 evrov, A1 sportback pa 17.650 evrov za model 1.2 TFSI s 63 kilovati, leta 2011 je distributer za krajši čas ceno znižal pod 15 tisoč evrov.
Vrniteh treh valjev za skromnejše izpuste
Tega v audiju A1 z letnico 2015 zamenjuje litrski trivaljni turbo bencinar iz volkswagna pola, ki zmore 70 kilovatov, tehta le 88 kilogramov (brez pomožnih sistemov), do stotice pospeši v 11,3 sekunde in po tovarniških obljubah porabi le 4,3 litra bencina na sto kilometrov. Osnovni A1 ob tem v ozračje izpusti le 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, zato je za to znamko pomemben tudi z vidika nižanja povprečnih izpustov znamke. Naslednja na lestvici sta že znana 1,4 litrska turbo štirivaljnika s 92 oziroma 110 kilovatov, zadnji ima vgrajeno tehnologijo cylinder on demand (COD), ki omogoča izklop drugega in tretjega valja ob zmerni in konstantni vožnji. Poraba močnejšega stroja je zato skromnejša kot pri šibkejšem, 4,9 namesto 5,1 litra. Dizelsko ponudbo sestavljala 1,4 litrski trivaljni turbodizel s 66 kilovati in 1,6 litrski turbodizel s 85 kilovati, njuna poraba glede na menjalnik sega od 3,5 do 3,7 litra, izpusti najskromnejšega so pod 90 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Dva športna modela, S1 s kar 231 konji in quattro pogonom
Nov tekmec clio RS, peugeota 208 GTI, ibize cupre, fieste ST, minija cooper S in drugih nabritih malčkov je A1 1.8 TFSI, ki ima nov, v teh časih zanimivo celo večji, stroj kot njegov predhodnik. Takšen A1 ali A1 sportback do stotice pospeši v 6,9 sekunde, povprečna poraba pa je 5,6 litra. Povsem na vrhu pa sta štirikolesno gnana modela S1 quattro in S1 sportback quattro, ki po pospeških uženeta tudi podobno zmogljivega, a le spredaj gnanega minija john cooper works. Poganja ju dvolitrski turbo bencinar s 170 kilovati oziroma 231 konjskimi močmi, pospešek do stotice traja le 5,8 sekunde, tovarniško izmerjena poraba pa je sedem litrov.