Avto

Za volanom mercedesov 4matic - vsemogočnost pogona določa glava

Štirikolesni pogon na snegu pomaga, vendar pa so za varnost najpomembnejši pametni odzivi na plinu in volanu, smo ugotavljali na zimskem treningu s štirikolesno gnanimi mercedes-benzi 4matic.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.12.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Izklesana pot v meter in pol snežne odeje do prelaza Passo del Rombo je omogočala vse možnosti za preizkus Mercedes-Benzovih modelov s štirikolesnim pogonom 4matic. Ta je vpeljan že v 76 Mercedes-Benzovih modelov, elektronskih sistemov in zimskih pnevmatik - glavnih elementov za vožnjo po snegu.

Mercedes-na-snegu.1418308099.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-Benzova kratica 4matic označuje štirikolesni pogon, ki ni vselej enake zasnove. V mercedes-benzih razreda C (na fotografiji) in še nekaterih drugih dražjih modelih se moč na prednja in zadnja kolesa prenaša v razmerju 45 proti 55. Ob zdrsu razdelitev moči prilagodi elektronika. V različicah AMG pa je večji delež moči namenjen zadnjim kolesom.

Tanka meja med zabavo in katastrofo na snegu

Že na začetku je bilo jasno, da to ne bo klasično testiranje vozil. Drug za drugim smo speljali izpred koče na Timmelsjoch Hochalpenstrasse, iz minute v minuto pa se je okoli nas razprostiralo več beline. Do prelaza smo imeli možnost preizkusiti strme zavoje in tudi nekaj ravnin, na katerih smo lahko močneje pospešili in tipali, kje so meje zmogljivosti in elektronike. Na vrhu nas je ob popolnem vremenu pričakal prečudovit razgled. Drznost vožnje po snegu in ledu lahko hitro obžalujete ali pa se na snežni podlagi neskončno zabavate. Odločilna razlika je predvsem uporaba zimske opreme in izbira pravega avtomobila za takšne razmere.

Izklop elektronike pomaga, vendar ne vselej

Katere veščine zahteva vožnja po snegu, kako vam lahko pri tem pomaga štirikolesni pogon in katera pravila si morate vbiti v glavo, če se prebijate skozi zimske razmere ali če zgolj izvajate vragolije na snegu? V določenih snežnih razmerah je potrebna izključitev sistema za nadzor stabilnosti ESP, predvsem ko se znajdemo v globokem snegu. A tudi ob izklopu ta še vedno zavira eno kolo ali več ob drsenju. Vseeno pa je priporočljivo, da ESP spet vklopite takoj, ko se rešite iz kočljivega položaja in ste vnovič na trdni podlagi, svetujejo inštruktorji.

Nežno pri plinu, zavorah

Seveda vam sama elektronika ne bo pomagala, če ne boste upoštevali temeljnih pravil vožnje v snežnih razmerah. Že pri speljevanju je treba biti pazljiv, na stopalko za plin je treba pritiskati postopoma, z občutkom, in ne sunkovito. Če želite ohraniti smer, se izognite sunkovitim manevrom z volanom. Predvidevanje vnaprej je zelo pomembno, saj se tako lažje izognemo ledeni podlagi ali preglobokemu snegu. Ker je čas do popolne ustavitve vozila v takšnih razmerah podaljšan, ohranjajte večjo varnostno razdaljo ter hitrost prilagodite svojim sposobnostim in razmeram na cesti. Zaviranje naj bo čim bolj postopno, če se vklopi ABS, pa zavirajte močneje. Če kljub pravilni vožnji vozilo vseeno zanese, ohranite mirno kri in previdno popravljajte volan.

Manjši mercedes-benzi A, B, CLA in GLA 4matic so v osnovi gnani prek sprednjih koles, zdrs pa povzroči prenos moči še na zadnji par. Dražji C, S, E in V pa imajo stalni štirikolesni pogon.

Ni vsak 4matic enak drugemu

Ni pa vsak štirikolesni pogon enak drugemu, razlike so že v okviru posamezne znamke. Mercedes-Benzov pogon 4matic je denimo prilagojen za vsak velikostni in cenovni razred posebej - od razredov C, E, S in CLS do športnih terencev GLA, GLK, M, GL in pravega terenca razreda G. Na snežni preizkušnji smo sedli za volan modelov GLA250 4matic, C400 4matic, V250 blue tec 4matic, pozneje pa se nam je pridružil še oče vseh modelov 4matic - karavan razreda E 124 iz leta 1989. Svetovno premiero je sistem sicer doživel na frankfurtskem mednarodnem avtomobilskem salonu leta 1985. Kaj smo ugotovili na preizkusu na snegu?

Manjši mercedes-benzi z bolj preprostim...

Kompaktni športni terenec GLA ima bolj preprost pogon, ki je enak tistemu v razredih A, B in CLA. Zaradi prečno nameščenega motorja imajo mercedesi teh serij preprostejšo povezavo s sprednjimi kolesi in razmeroma majhen pribitek teže le 50 kilogramov v primerjavi z le prednje gnanimi. Pogonski sklop je pri GLA povezan še s sistemoma DSR (Downhill Speed Regulation) in terensko nastavitvijo delovanja menjalnika. DSR aktiviramo z uporabo gumba na sredinski konzoli, vozniku pomaga pri težjih naklonih z ohranjanjem majhne hitrosti. Pogon pri vseh deluje po osnovnem načelu: le toliko, kolikor je potrebno, in čim redkeje. To pomeni, da je v normalnih razmerah vklopljen pogon na sprednji kolesi, ko se razmere zaostrijo (denimo na ledeni podlagi), pa se moč razporedi tudi na zadnjo os. Na sprednjo premo je glede na razmere mogoče prenesti od sto do 50 odstotkov, na zadnjo premo pa od nič do 50 odstotkov pogonske moči. Sistem 4ETS nadzira zavorni sistem ABS, ta zavira kolo, ki pri pospeševanju zdrsuje. Samodejno zazna neugodne razmere in z nastavitvami poskrbi za kar najboljše pospeševanje s čim manj zdrsi. Sistem omogoča, da lahko speljete tudi takrat, ko je eno kolo na ledeni podlagi, drugo pa na oprijemljivi. Na suhi, asfaltni cesti je oprijem na voljo vsem štirim pnevmatikam v enakem razmerju, če pa je vozilo na mokri podlagi ali snegu, 4matic pomaga optimizirati vrtenje vsakega kolesa posebej. ETS vskoči tudi ob morebitnem zdrsu vozila prek sprednjih ali zadnjih koles.

... dražji z zahtevnejšim pogonom

Dražji in zahtevnejši mercedesi razredov C, E, S in novi kombi V z vzdolžno nameščenimi motorji in menjalniki imajo stalni štirikolesni pogon, pri katerem je moč v osnovi razporejena v razmerju 45 proti 55 med sprednjo in zadnjo os, ki na cesti omogoča dober oprijem koles, varnost, predvidljivo lego na cesti in določeno stopnjo podkrmarjenja. Ob morebitnem zdrsu kateregakoli kolesa pa se navor razdeli tudi na kolesni par, ki se vrti počasneje, in tako zagotovi boljši stik s kolesi. V športnih različicah AMG se razmerje prenosa moči spremeni na 33 proti 67 v prid prenosu na zadnji kolesni par, kar v primerjavi z AMG omogoča boljše pospeševanje z mesta in boljši stik s kolesi v vseh razmerah, hkrati pa kljub vsekolesnemu pogonu omogoča užitke, podobne zasnovi s klasičnim zadnjim pogonom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

10.02.2015
FINANCE
V EKWB po očitkih iz ZDA potrdili likvidnostne težave
Finance
ZAMUDE S PLAČILI
Teja Grapulin V EKWB po očitkih iz ZDA potrdili likvidnostne težave

Podjetje iz Komende ima po poslovni bazi Dun & Bradstreet slabo bonitetno oceno, a pravijo, da položaj razrešujejo.

FINANCE
Kdaj Apple Pay dobijo komitenti Nove KBM in SKB
Finance
NAPOVED
Petra Sovdat Kdaj Apple Pay dobijo komitenti Nove KBM in SKB

Če bi Nova KBM in SKB že bili združeni konec minulega leta, bi bili po bilančni vsoti druga največja banka, po posojilih pa prva: kje so z združitvijo? "Novih prevzemov v Sloveniji ne načrtujemo," pravi prvi nadzornik Nove KBM Imre Bartalan.

FINANCE
Kako se sladoledni prvak ščiti pred kibernetskimi napadi?
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kako se sladoledni prvak ščiti pred kibernetskimi napadi? (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kako Incom Leone zmanjšuje možnost kibernetskega napada.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Smrt totalitarizmu, svoboda posamezniku!
Finance
MATEJ AVBELJ
Matej Avbelj Smrt totalitarizmu, svoboda posamezniku! 5

V etičnem smislu smo, kot narod, razvalina, v političnem, kulturnem, medijskem in izobraževalnem pa karikatura vsesplošnega sistema negativne selekcije. Zakaj, namesto da bi sodelovali, se borimo proti fašizmu in fašistom, ki je oznaka za vse nenaše, ter za svobodo, menda naroda, v resnici pa vse bolj povampirjenih interesnih skupin.

FINANCE
International
China’s Bubble Tea Boom Creates a Half-Dozen Billionaires
FINANCE
International
Novartis Surges After Forecast Boost Beats Expectations