Avto

Šef Renaulta: v Sloveniji ne upam pognati korenin

"Gostoljubje narašča od severa proti jugu," ugotavlja Eric Bernard, generalni direktor Renault Nissan Adriatic

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.12.2014 09:04
Čas branja: 3 min

1. Zakaj se nekdo, ki prihaja iz velike države, odloči, da bo prevzel funkcijo v majhni državi - je to težka odločitev?

V Renaultu večinoma ne izbiraš države, v kateri boš delal. Ključna je odločitev, ali si pripravljen delati v tujini ali ne. Ko sprejmeš izziv dela zunaj meja Francije, pa s tem sprejmeš tudi dejstvo, da boš v svoji karieri zamenjal več različnih držav. Komur to ni všeč, se takega dela raje ne bo lotil. Tisti, ki to sprejmemo, jemljemo tuje države kot dodaten izziv, obenem pa tudi kot priložnost za pridobivanje novih izkušenj. Sam ne delam samo v Sloveniji, ampak v celotni regiji Adriatik, in to nikakor ni majhen trg. Sicer pa je Slovenija do tujcev prijazna država. V Ljubljani in po državi se hitro znajdeš, večina govori angleško.

2. Kaj mislite, da so se Slovenci lahko naučili od vas, in ali ste se morda tudi vi kaj naučili od Slovencev?

Vsi ljudje se lahko veliko naučimo drug od drugega, če smo le pripravljeni na to. Med drugim jaz denimo prinašam izkušnje in standarde dela iz velike globalne korporacije, Slovenci pa izkazujejo veliko poznavanje regije.

bernard-eric-01-xx.1418285007.jpg.o.600px.jpg
Eric Bernard, generalni direktor Renault Nissan Adriatic

Foto: Arhiv Renault

3. Ste v osmih letih že pognali korenine v Sloveniji, si želite še ostati ali bi radi šli še kam drugam?

Vsekakor so mi ne samo Ljubljana, ampak tudi glavna mesta po drugih državah Adriatika v teh letih postala že zelo domača. A kot rečeno, si človek, ki v Renaultu izbere delo v mednarodnih vodah, ne sme zgraditi pričakovanj, da bo v neki državi lahko ostal do konca. Spremembe so edina stalnica, in če jih ne sprejmeš, si življenje lahko otežiš. Zato dolgoročnih načrtov na tem področju raje ne delam.

4. Kakšno se vam zdi poslovno okolje v primerjavi s Francijo?

Če se omejim strogo na avtomobilsko industrijo, ste v Sloveniji doživeli zanimiv fenomen - izjemno hitro rast prodaje novih vozil po osamosvojitvi. Če pogled iz avtomobilizma razširim na bolj splošno poslovno okolje, pa Slovenija kot del Evrope z njo deli tako veselje kot skrbi in ji nič, kar doleti Francijo, ni prizaneseno. Morda je razlika le to, da se pozitivni premiki začnejo pozneje, z neke vrste odmevom. Čeprav bi Slovenija svojo majhnost morda lahko izkoristila kot prednost - majhen sistem je lahko fleksibilnejši kot velik.

5. Kaj pa razlike v poslovni kulturi?

Med poslovneži je v regiji Adriatik razlik manj, kot pa jih je na samih trgih. Še vedno pa velja, da gostoljubje narašča od severa proti jugu. Kar se v kakšni državi neha s kavo in v Ljubljani včasih nadaljuje s kosilom, se v Beogradu skorajda obvezno dopolni še z večerjo. Poslovneži so izobraženi ljudje, ki veliko potujejo, zato so poslovni sestanki pravzaprav povsod enaki.

6. Kakšne so trenutno razmere za prodajo avtomobilov v Sloveniji, kakšne napovedi in na kaj bo treba paziti v prihodnje?

Enako kot po vsej Evropi - zahtevne. Dodatno je treba v Sloveniji ob tem upoštevati še veliko rast prodaje v devetdesetih letih, za katero večina verjame, da se v Sloveniji ne bo nikoli več ponovila. Vsekakor verjamem, da slabše ne bo več in da se bodo trgi počasi začeli spet krepiti. To pa nikakor ne bo hitra rast, ampak počasno, zelo postopno okrevanje. Nujna je previdnost pri poslovnih odločitvah ob nenehnem obvladovanju stroškov, saj rezerv, s katerimi bi lahko pokrili napake, podjetja večinoma nimajo več.

7. Kakšni potrošniki so Slovenci in državljani držav nekdanje Jugoslavije v primerjavi s Francozi?

Na industrijskem področju je Slovenija v globalnem sistemu Renaulta na zelo pomembnem mestu, saj sodi Revoz med najboljše tovarne na svetu. Na komercialnem področju, kjer so pomembne prodajne številke, pa se v Parizu predstavljamo kot regija Adriatik, saj si tako lahko izbojujemo boljši položaj. Sedež regije je v Ljubljani, kar je danes v Sloveniji žal vse redkejša značilnost. Kako pomembna je Slovenija za Renault, dokazuje tudi odločitev, da smo novo centralno skladišče nadomestnih delov za celotno regijo zgradili na Dolenjskem, ne pa v kateri drugi državi. Tudi sicer je Renault v Evropi razdeljen na posamezne regije, in Adriatik je tu zelo drugačen. Nobena druga regija znotraj sebe ne združuje toliko različnih držav, kultur, jezikov, pa tudi socialnoekonomskih razlik.

KDO: Eric Bernard

KAJ: generalni direktor družbe Renault Nissan Adriatic

KJE: v Ljubljani

ZAKAJ: V Parizu leta 1957 rojeni Francoz je leta 1981 diplomiral na l École d Ingénieur Eudil v Lillu, leto pozneje pa opravil še magistrski študij MBA na École de Commerce v Lyonu. Maja 1984 se je zaposlil v Renaultu, med letoma 1985 in 1989 je bil vodja marketinga Renaulta v Franciji, naslednjih pet let je prestopil k Volkswagnu in Audiju ter se leta 1994 vrnil v Renault kot direktor marketinga v Španiji. Leta 2002 je prevzel položaj regijskega komercialnega direktorja, od leta 2006 pa vodi Renault Nissan Slovenija, od 2008 za celotno regijo nekdanje Jugoslavije.

Članek je bil objavljen v decembrski reviji Manager

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 1

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)