Včeraj je na slovenski trg zapeljala tretja generacija škode fabie, ki smo jo spoznali že pred dobrim mesecem dni. Nova fabia je nekaj manjša, a vseeno prostornejša, bolj privlačna in po želji zelo barvita. Zasnovana je na novi skrajšani osnovi MQB, ki bo Skupini Volkswagen prinesla milijardne prihranke pri razvoju in izdelavi novih modelov.
Manjša, a vseeno prostornejša
Novinka je po novem z dolžino 3,99 metra, širino 1,73 in višino 1,47 metra nekaj krajša, nižja in širša. Kljub večinoma skromnejšim meram ima v kabini več prostora v vse smeri, tudi za glave, saj so sedeži nameščeni nižje. Prtljažnik pa je zrasel na, v tem razredu, rekordnih 330 litrov. Z maso 980 kilogramov osnovnega modela je fabia tudi eden lažjih avtomobilov svojega razreda, tri in štirivaljni motorji pa sodijo med najvarčnejše. V na novo zasnovani potniški kabini fabia ponuja multimedijski prikazovalnik s sistemom MirroLink, ki omogoča preslikavo namizja pametnega telefona na zaslon.
Uporabne rešitve, veliko novih barvnih kombinacij
Fabia je ob tem še vedno serijsko opremljena s petimi vrati. Po novem pa je lahko tudi zelo barvita, saj denimo lahko izbirate med različnimi barvami karoserije, strehe in platišč, ki skupaj prinašajo 125 barvnih kombinacij, različnih barv je lahko tudi plastika na armaturni plošči, tkanine na sedežih,... Tudi nova fabia ima veliko uporabnih rešitev, izpostavljamo strgalo za led na notranji strani vratc posode za gorivo, prostor za litrsko steklenico v predalu za rokavice, odlagalni žep na notranji strani naslonjal prednjih sedežev, držalo za porkirni listek in dve višini prtljažne police. Posebnost je še možnost individualizacije kabine s katero pokažete, da je fabia res vaša. Plastično letev pred sopotnikom lahko prekrijete z nalepko na kateri je slika vaših otrok, družine, domačega ljubljenčka in podobno. Nalepko vam na podlagi fotografije izdelajo pri škodi, za dve enaki vam zaračunajo 17 evrov.
V ospredju bencinski motorji in brezobrestno financiranje
Motorno osnovo po novem predstavljata litrska bencinska trivaljnika s 44 oziroma 55 kilovati in porabo 4,7 oziroma 4,8 litra. Najbolj priljubljen bo motor 1,2 TSI, štirivaljni turbo bencinar s 66 kilovati in porabo 4,7 litra. Dizelski stroj ima vselej 1,4 litra prostornine in tri valje, zmore 55 ali 66 kilovatov in porabi med 3,5 in 3,6 litri plinskega olja na sto kilometrov. Cena dizelske fabie pa je vselej višja od 15 tisoč evrov.
Osnovna fabia pod deset tisočakov, najbolj zanimiva za dobrih za dobrih 12
Najbolje prodajana fabia bo zato bencinska, s srednjo opremo ambition, ki jo bo po napovedih distributerja izbralo 60 odstotkov slovenskih kupcev, in motorjem 1.2 TSI s 66 kilovati. Takšna stane 12.188 evrov z odštetim popustom oziroma 13.188 evrov, če jo boste financirali z brezobrestnim finančnim lizingom, ki pri slovenski škodi pomeni kar 70 odstotni delež načina plačila avtomobila. Osnovna fabia 1.0 active, ki ima v serijski opremi klimatsko napravo, potovalni računalnik, sisteme ABS in ESP; šest zračnih blazin (na preizkusnem trku EuroNCAP je fabia dobila pet zvezdic za varnost) in avtoradio s 44 kilowati stane 9.782 evrov, z močnejšim motorjem s 55 kilovati pa 10.183 evrov.
Fabia ima tudi karavansko različico combi s 530 litrskim osnovnim prtljažnikom, ki bo na našem trgu marca prihodnje leto.
Slovenske tablice letos na skoraj pet tisoč škod, prodaja zrasla tudi v Sloveniji
Fabia pa je le delček mozaika škodine slovenske zgodbe, ki je ena najboljših avtomobilskih v zadnjem letu. Letos bo slovenske tablice namreč dobilo pet tisoč novih škod, kar je kar 38 odstotkov več kot lani. S to številko pa bo znamka dosegla 9,5 odstotni tržni delež, še leta 2009 je imela za polovico manjšega. V prvih 11 mesecih letos pa je bilo registriranih 4.640 novih škod, kar je za 41 odstotkov oziroma 1.348 avtomobilov več kot v enakem obdobju lani. "Res je sicer, da ne gre zgolj za prodajo slovenskim kupcem," ob tem priznava direktor znamke Škoda Petr Podlipny in pojasnuje, da Škoda del avtomobilov, nekako v višini povprečja izvoza ki je med 30 in 40 odstotki, proda tudi na druge trge. "Naša prodaja slovenskim kupcem je vseeno za 900 vozil višja kot lani, še doda. Podlipny je zelo zadovoljen tudi s poslovanjem in aktivnostmi trgovske mreže. "Letos je salone prenovilo že 60 odstotkov trgovcev, proces pa bo zaključen do jeseni prihodnje leto. Ob tem bodo naši trgovci dosegli 1,9 odstotno dobičkovno maržo, kar je skoraj sto odstotkov bolje kot lani."
Foto: Miloš Milač