Avto

Dirkač v šminkerski podobi

Pri Renaultu bi se zlahka šli visoko modo, saj znajo športno ponudbo s svojih polic pripraviti in zapakirati na prefinjen način. Clio RS Monaco GP je še en tak primer

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.12.2014 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-9186.1417975929.jpg.c.960px.jpg

Sloviti casino, marina, Hôtel de Paris in Hermitage, stolpnice stisnjene ob morje in skalnato gmoto... so tisto, kar zaznamuje mondeno kneževino Monaco ob Azurni obali. Tam se že več desetletij prepletajo prestiž, glamur in visoka moda, razkošje je vidno na vsakem koraku, slavni in bogati si podajajo kljuke vrhunskih restavracij, mondenih barov in atraktivnih nočnih klubov, v marini pred mestom se pozibavajo največje in najbolj luksuzne jahte, po monaških cestah pa se v svojih dragih vozilih prevažajo tudi sami kralji in princese.

IMG-8857.1417977300.jpg.c.960px.jpg

Poleg blišča je Monaco zapisan tudi športnosti. Tam je namreč sloviti avtomobilski klub ACM (Automobile Club de Monaco), zaledje kneževine z zahtevnimi ovinki, previsi in prepadi vsakoletno predstavlja ultimativni izziv za poklicne rally dirkače, še bolj pa ga že od leta 1929 zaznamuje najbolj prestižna dirka za veliko nagrado Formule 1.

IMG-9147.1417968891.jpg.c.960px.jpg

Ko po ozkih ulicah Monte Carla in La Condamina s številnimi dvigi in spusti mimo casinoja, v Mirabeauju, pod tunelom in mimo bazena hrumijo 750-konjski bolidi pri 15.000 vrtljajih, jih iz prve vrste budno spremljajo filmske zvezde, prestolonasledniki, magnati in supermodeli. Creme de la creme, seveda oblečen po zadnji modi in urejen do potankosti.

IMG-8877.1417976579.jpg.c.960px.jpg

Monaco je tako res nekaj posebnega in privlačnega, prav takšna pa je tudi šminkerska različica športnega clia 200 EDC RS - Monaco GP. Brez dvoma se bo vanj zagledal tudi nežnejši spol, kar je danes lahko še kako pomemeben adut.

IMG-9158.1417975775.jpg.c.960px.jpg

Čeprav mali clio RS v posebni različici Monaco GP pod kožo ne prinaša nič posebno novega glede na običajno športno navdahnjeno izpeljanko - pred časom smo clia RS postavili ob bok najbližji konkurenci -, je pri videzu ter opremi toliko bogatejši in privlačnejši, da bo našel pot tudi do povsem novih kupcev oziroma nadgradil uspeh clia RS. Ob tem je omejen na 750 primerkov, kar le še dviguje vtis ekskluzivnosti, uvoznik pa zanj zahteva 1.300 evrov doplačila glede na običajnega RS oziroma 23.590 evrov. Glede na vse dodatke in opremo privlačna cena - že zgolj čvrstejše podvozje Cup sicer stane 900 evrov, tu je še koristen in zabaven pripomoček R.S. Monitor.

IMG-8937.1417976973.jpg.n.960px.jpg

Pri Renaultu so znani, da se radi posvetijo detajlom, ki nase privlečejo dodatno pozornost. Tak je captur Helly Hansen in tak je tudi clio RS Monaco, ki je posvečen prav sodelovanju z monaškim klubom ACM.

IMG-9488.1417975213.jpg.c.960px.jpg

Glede na običajnega clia RS tako ponuja posebno biserno belo barvo, v usnje oblečene sedeže, agresivnejši sprednji odbijač, atraktivnejša zaključka izpuhov ter črne dekorativne dodatke, kot sta prednji in zadnji spojler, usmerjevalnik zraka na zadku, zaščitna plastika na vratih, kljuke, atraktivna 18-palčna platišča, ob tem pa še žlahtne nalepke Monaco GP ter oštevilčena pragova vrat - testni je imel 050.

IMG-9600.1417973814.jpg.c.960px.jpg

Tako na prvi pogled manjka le napis Akrapovič na izpuhu, ki bi še dodatno začinil dokaj popopranega Francoza, odkupi pa se s športnim Cup podvozjem.

IMG-9456.1417973863.jpg.n.960px.jpg

Monaco GP pod motornim pokrovom namreč ponuja znano kombinacijo odličnega štirivaljnega 1,6-litrskega turbo bencinskega motorja s 147 kilovati oziroma okroglo 200 "konji", ki ponuja 240 Nm navora v območju med 1.750-5.800 vrtljaji, zavrti pa se skoraj do 7.000 vrtljajev. Dovolj, da Monaco GP z njim pospeši v 6,3 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 230 km/h.

IMG-9467.1417973889.jpg.c.960px.jpg

Motorni sklop prek 6-stopenjskega dvosklopčnega avtomatskega menjalnika EDC poganja prednji kolesni par, voznik pa mu s pomočjo obvolanskih ušes lahko ukazuje tudi ročno.

IMG-9121.1417973924.jpg.s.960px.jpg

To je pomemben podatek, saj je menjalnik v avtomatskem načinu prepočasen in premalo športen, clio RS je tako eden redkih primerov, ki bi ga na njegovem "terenu" raje vozili z ročnim menjalnikom. Ročno prestavljanje prek ušes (ali ročice) situacijo nekoliko popravi, vendar se zaradi tega izgublja smisel avtomatike - ta je resda vsakdanje uporabnejša.

IMG-9563.1417975412.jpg.c.960px.jpg

Z Monacom GP smo se popeljali tudi po slovenskem "Monte Carlu", kamor lahko umestimo bivša odseka Rally Saturnus med Vrhpoljem in Colom ter od Ajdovščine do Predmeje.

IMG-9144.1417971998.jpg.c.960px.jpg

IMG-9494.1417968351.jpg.s.960px.jpg

Seveda v ročnem načinu, ki edini tudi omogoča popolni izklop elektronske pomoči. Motor podprt s turbopolnilnikom je živahen, brez kakih znakov oklevanja in nemoči vleče po ravninah in v klanec, zaradi ugodnejše krivulje navora in prekinjevalnika pri nižjih vrtljajih pa je manj dramatičen od predhodnika z atmosferskim dvolitrskim bencinarjem - po njem se še zdaj kolca številnim novinarskim kolegom.

IMG-9397.1417972146.jpg.n.960px.jpg

IMG-9430-1.1417972206.jpg.n.960px.jpg

Lega med ovinki je suverena, skozi njih gre lahko tudi po le treh kolesih, zavore odlične. Podvozje bi sicer lahko bilo še bolj čvrsto in trdo, a bi pri tem utrpelo vsakodnevno udobje. Aktualni clio RS tudi zato ni surovež, kakršen je bil njegov predhodnik, saj so pri Renault Sportu želeli kar najbolje združiti dva povsem nasprotna si svetova - športnost in udobnost. Slednje pride do izraza na luknjastih cestah, ki jih podvozje premaguje brez neprijetnega hrupa.

IMG-9440.1417972291.jpg.c.960px.jpg

IMG-9350.1417972825.jpg.c.960px.jpg

Voznika (ali še raje voznico) v različici Monaco GP ne pričaka kakšno špartansko športno okolje, pač pa ima ves potreben (ali nepotreben) luksuz.

IMG-9551.1417973960.jpg.s.960px.jpg

Stopalke iz brušenega aluminija dajejo športno noto, usnjen volan dobro sede v roke, za ugodnejše počutje skrbijo delno usnjeni sedeži, ki ponujajo dovolj bočnega oprijema, posebnost poudarjajo svetli šivi in varnostni pasovi. Ključna stvar posebne dirkaške različice se skriva v osrednjem informacijskem zaslonu in to je druga generacija R.S. Monitorja, ki prinaša kopico zabave za sodobne "gadget freake".

IMG-9555.1417974808.jpg.c.960px.jpg

R.S. Monitor je sicer tisoč evrov vredna igračka, ki se ji je težko upreti. Naj gre za po[ne]srečen poskus elektronskega generiranja zvokov legendarnih Renaultovih športnikov (vmes je tudi sloviti clio V6 s sredinskim motorjem), kar lahko fascinira kako sopotnico, ali za bolj resne opcije, brez katerih sodobni "dirkači" enostavno ne morejo.

IMG-9567.1417975265.jpg.n.960px.jpg

IMG-9528.1417974953.jpg.c.960px.jpg

Ko se voznik s semaforja izstreli s pomočjo "launch controla" seveda sledi obvezen pogled na štoparico, ki je zabeležila čas pospeška od 0-50 in 0-100 km/h ter izmerila čas na 400 in 1.000 metrov. Med ovinki je na voljo spremljanje celega kupa telemetrijskih podatkov, vsi pa se kopirajo na USB ključek in služijo za nadaljnjo analizo vožnje.

IMG-9172.1417975062.jpg.c.960px.jpg

IMG-9520.1417974447.jpg.s.960px.jpg

Renault clio RS Monaco GP s svojo ceno in dodatki ponuja privlačen paket za tiste, ki se jim po žilah pretaka adrenalin, hkrati pa radi tudi pozirajo. Omejenost serije športnega clia ob tem naredi še bolj zaželenega in občudovanega med njegovimi oboževalci.

IMG-9438-1.1417972239.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Kako deluje RS monitor

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

21.11.2013
FINANCE
Avto
To je novi clio iz Revoza, ki bo tudi hibriden in avtonomen
Avto
AvtoMiloš Milač To je novi clio iz Revoza, ki bo tudi hibriden in avtonomen 7

Renault je po včerajšnjem razkritju potniške kabine in videa, danes razkril še zunanjost in nekatere tehnične podrobnosti novega clia. Ta zelo nazorno prikazuje, kaj je šef oblikovanja mislil z napovedjo evolucije.

FINANCE
Avto
Novi clio – skoraj domači adut za nove zmage
Avto
AvtoMatej Kačič Novi clio – skoraj domači adut za nove zmage 1

Renault clio je brez dvoma že desetletja najbolj slovenski avtomobil, z dobrimi štirimi metri dolžine v peti generaciji pa ob oblikovni evoluciji in za malo več denarja ponuja veliko tehnične sodobnosti in dobrega počutja.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia
Avto
AvtoUroš Božin Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia 11

V prihodnje bo 94 odstotkov cliov proizvedenih v Turčiji in Sloveniji, preostanek pa bodo v naslednjih dveh do treh letih pokrili v Franciji. Prenos pomeni začetek opuščanja domače proizvodnje najbolj prodajanega Renaultovega modela, ki se je v preteklosti v Franciji izkazala za politično občutljivo vprašanje.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)