Sloviti casino, marina, Hôtel de Paris in Hermitage, stolpnice stisnjene ob morje in skalnato gmoto... so tisto, kar zaznamuje mondeno kneževino Monaco ob Azurni obali. Tam se že več desetletij prepletajo prestiž, glamur in visoka moda, razkošje je vidno na vsakem koraku, slavni in bogati si podajajo kljuke vrhunskih restavracij, mondenih barov in atraktivnih nočnih klubov, v marini pred mestom se pozibavajo največje in najbolj luksuzne jahte, po monaških cestah pa se v svojih dragih vozilih prevažajo tudi sami kralji in princese.
Poleg blišča je Monaco zapisan tudi športnosti. Tam je namreč sloviti avtomobilski klub ACM (Automobile Club de Monaco), zaledje kneževine z zahtevnimi ovinki, previsi in prepadi vsakoletno predstavlja ultimativni izziv za poklicne rally dirkače, še bolj pa ga že od leta 1929 zaznamuje najbolj prestižna dirka za veliko nagrado Formule 1.
Ko po ozkih ulicah Monte Carla in La Condamina s številnimi dvigi in spusti mimo casinoja, v Mirabeauju, pod tunelom in mimo bazena hrumijo 750-konjski bolidi pri 15.000 vrtljajih, jih iz prve vrste budno spremljajo filmske zvezde, prestolonasledniki, magnati in supermodeli. Creme de la creme, seveda oblečen po zadnji modi in urejen do potankosti.
Monaco je tako res nekaj posebnega in privlačnega, prav takšna pa je tudi šminkerska različica športnega clia 200 EDC RS - Monaco GP. Brez dvoma se bo vanj zagledal tudi nežnejši spol, kar je danes lahko še kako pomemeben adut.
Pri Renaultu so znani, da se radi posvetijo detajlom, ki nase privlečejo dodatno pozornost. Tak je captur Helly Hansen in tak je tudi clio RS Monaco, ki je posvečen prav sodelovanju z monaškim klubom ACM.
Glede na običajnega clia RS tako ponuja posebno biserno belo barvo, v usnje oblečene sedeže, agresivnejši sprednji odbijač, atraktivnejša zaključka izpuhov ter črne dekorativne dodatke, kot sta prednji in zadnji spojler, usmerjevalnik zraka na zadku, zaščitna plastika na vratih, kljuke, atraktivna 18-palčna platišča, ob tem pa še žlahtne nalepke Monaco GP ter oštevilčena pragova vrat - testni je imel 050.
Tako na prvi pogled manjka le napis Akrapovič na izpuhu, ki bi še dodatno začinil dokaj popopranega Francoza, odkupi pa se s športnim Cup podvozjem.
Monaco GP pod motornim pokrovom namreč ponuja znano kombinacijo odličnega štirivaljnega 1,6-litrskega turbo bencinskega motorja s 147 kilovati oziroma okroglo 200 "konji", ki ponuja 240 Nm navora v območju med 1.750-5.800 vrtljaji, zavrti pa se skoraj do 7.000 vrtljajev. Dovolj, da Monaco GP z njim pospeši v 6,3 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 230 km/h.
Motorni sklop prek 6-stopenjskega dvosklopčnega avtomatskega menjalnika EDC poganja prednji kolesni par, voznik pa mu s pomočjo obvolanskih ušes lahko ukazuje tudi ročno.
To je pomemben podatek, saj je menjalnik v avtomatskem načinu prepočasen in premalo športen, clio RS je tako eden redkih primerov, ki bi ga na njegovem "terenu" raje vozili z ročnim menjalnikom. Ročno prestavljanje prek ušes (ali ročice) situacijo nekoliko popravi, vendar se zaradi tega izgublja smisel avtomatike - ta je resda vsakdanje uporabnejša.
Z Monacom GP smo se popeljali tudi po slovenskem "Monte Carlu", kamor lahko umestimo bivša odseka Rally Saturnus med Vrhpoljem in Colom ter od Ajdovščine do Predmeje.
Seveda v ročnem načinu, ki edini tudi omogoča popolni izklop elektronske pomoči. Motor podprt s turbopolnilnikom je živahen, brez kakih znakov oklevanja in nemoči vleče po ravninah in v klanec, zaradi ugodnejše krivulje navora in prekinjevalnika pri nižjih vrtljajih pa je manj dramatičen od predhodnika z atmosferskim dvolitrskim bencinarjem - po njem se še zdaj kolca številnim novinarskim kolegom.
Lega med ovinki je suverena, skozi njih gre lahko tudi po le treh kolesih, zavore odlične. Podvozje bi sicer lahko bilo še bolj čvrsto in trdo, a bi pri tem utrpelo vsakodnevno udobje. Aktualni clio RS tudi zato ni surovež, kakršen je bil njegov predhodnik, saj so pri Renault Sportu želeli kar najbolje združiti dva povsem nasprotna si svetova - športnost in udobnost. Slednje pride do izraza na luknjastih cestah, ki jih podvozje premaguje brez neprijetnega hrupa.
Voznika (ali še raje voznico) v različici Monaco GP ne pričaka kakšno špartansko športno okolje, pač pa ima ves potreben (ali nepotreben) luksuz.
Stopalke iz brušenega aluminija dajejo športno noto, usnjen volan dobro sede v roke, za ugodnejše počutje skrbijo delno usnjeni sedeži, ki ponujajo dovolj bočnega oprijema, posebnost poudarjajo svetli šivi in varnostni pasovi. Ključna stvar posebne dirkaške različice se skriva v osrednjem informacijskem zaslonu in to je druga generacija R.S. Monitorja, ki prinaša kopico zabave za sodobne "gadget freake".
R.S. Monitor je sicer tisoč evrov vredna igračka, ki se ji je težko upreti. Naj gre za po[ne]srečen poskus elektronskega generiranja zvokov legendarnih Renaultovih športnikov (vmes je tudi sloviti clio V6 s sredinskim motorjem), kar lahko fascinira kako sopotnico, ali za bolj resne opcije, brez katerih sodobni "dirkači" enostavno ne morejo.
Ko se voznik s semaforja izstreli s pomočjo "launch controla" seveda sledi obvezen pogled na štoparico, ki je zabeležila čas pospeška od 0-50 in 0-100 km/h ter izmerila čas na 400 in 1.000 metrov. Med ovinki je na voljo spremljanje celega kupa telemetrijskih podatkov, vsi pa se kopirajo na USB ključek in služijo za nadaljnjo analizo vožnje.
Renault clio RS Monaco GP s svojo ceno in dodatki ponuja privlačen paket za tiste, ki se jim po žilah pretaka adrenalin, hkrati pa radi tudi pozirajo. Omejenost serije športnega clia ob tem naredi še bolj zaželenega in občudovanega med njegovimi oboževalci.
Foto: Matej Kačič
Renault clio RS 200 EDC Monaco GP - Omejena serija najhitrejšega
Kako deluje RS monitor