Avtomobilski proizvajalci svoje ostarele paradne konje pred prihodom novega modela pogosto sila bogato opremijo, jim namenijo kakšno tehnologijo več, ponudijo kakšno posebno modelsko različico in na koncu vse skupaj začinijo z dodatnim imenom.
Znanega in tudi dodobra preizkušenega recepta so se držali tudi pri Citroënu, rezultat pa je luksuzni potovalni karavan C5 CrossTourer, ki se zapovrh zlepa ne ustraši hitrosti, ovinkov in tudi malo manj urejenih stranpoti. Za ugodno ceno poslovnežem in družinam ponuja veliko, izven urejenih cest smo pogrešili le štirikolesni pogon.
Francozi so C5 CrossTourerjem na prvi pogled zadeli v polno: na 4,83 metra dolžine in 2,82 metra medosne razdalje ponujajo zvrhano mero udobja in tudi prestiža, zelo dobre materiale in visoko kvaliteto izdelave, v zadku razkošnih 505 oziroma 1.462 litrov prostora ter široko nakladalno odprtino, na pogled pa so ga z raznimi stilskimi dodatki prefinjeno približali priljubljenim križancem.
Krona vsega sta nastavljivo podvozje HydroActive III+ in elektronski nadzor pogona, zaradi česar udobni in elegantni poslovnež oziroma vsestranski družinski spremljevalec mimogrede postane rekreativni športnik in vikend pustolovec.
Citroënova križarka je tako na trgu že dodobra znana in udomačena, različica CrossTourer ob tem prinaša dovolj razlik, da se jo že na prvi pogled loči od običajnega karavana in hkrati kljub letom deluje dovolj mladostniško in atraktivno. K temu pripomorejo dodatki iz brušenega aluminija na spodnjem delu karoserije, plastični dodatki v prid večji zaščiti na prednjem in zadnjem odbijaču, kromirana ohišja zunanjih ogledal, sijoči strešni nosilci in posebna 18-palčna aluminijasta platišča.
C5 CrossTourer je tudi z njimi dokazal, da zna še pasti v oči, terenu pa se je z njimi bolje ogniti. Deloma tudi zaradi zgolj 12-centimetrske oddaljenosti od tal v običajnih razmerah, kar je enako, kot pri običajni različici, vse pa se spremeni s preprostimi pritiski na dva gumba ob prestavni ročici.
Citroen C5 CrossTourer je namreč velik posebnež v segmentu karavanov s planinskimi čevlji, kar mu omogoča električno podprto nastavljivo podvozje tretje generacije. Po njegovi zaslugi je podvozje C5 do hitrosti 70 km/h od tal oddaljeno za dodatnih 15 milimetrov, če tudi to ni dovolj, se lahko pri vožnji izven urejenih cest vse do 40 km/h dvigne za štiri centimetre.
V izrednih okoliščinah lahko CrossTourer prepleza tudi kakšno večjo oviro ali se zapelje po zares slabi podlagi, pri hitrostih do 10 km/h se namreč dvigne za kar šest centimetrov. Uporabno predvsem pri kakem parkiranju, sploh če voznik ne vidi, kaj se denimo skriva med travo. Ko mejne hitrosti presežemo, se podvozje samodejno zniža (ali zviša).
Kakšnim resnim terenskim podvigom C5 CrossTourer vseeno ni namenjen, na kar kaže predvsem pomanjkanje štirikolesnega pogona. Za boljši oprijem sicer poskrbi sistem Snow motion, napreden in nadgrajen sistem nadzora zdrsa prednjih koles, ki omogoča optimalno razporejanje navora med obe kolesi glede na trenutne razmere in podlago ter s tem izboljša vozne lastnosti na slabših podlagah ter olajša napredovanje avtomobila v snegu in blatu. Na povsem spolzkem terenu in še posebej pravem terenu bi se neprimerno bolje odrezal vsekolesni pogon, kar pa bi precej dvignilo ceno.
C5 CrossTourer je na voljo z dvema dizelskim motorjema (2,0-litrskim s 120 kW in 2,2-litrskim s 160 kW), ročnim ali samodejnim menjalnikom in vedno najboljšo stopnjo opreme exclusive, za kar kupec odšteje najmanj 32.560 evrov (testni je s ksenonom, kamero, HI-Fi sistemom in navigacijo stal 35.720 evrov).
Motorju v C5 sicer ni kaj očitati, dvolitrski turbodizel s 163 »konji« navdušuje in se hkrati dobro kosa s 1.600 kilogrami. Tih, uglajen in razmeroma varčen - na testu smo porabili 7,8 litra goriva na sto kilometrov - ponuja dobre zmogljivosti, stotico tako dosežemo v 9,3 sekunde, največja hitrost pa znaša 210 km/h. Po močnejši različici tako ni nobene potrebe, enako je tudi z avtomatskim menjalnikom, ki kolegov povečini ni tako navdušil.
Mešane občutke pa izvabi notranjost, za katero se na trenutke zdi, da jo je povozil čas. Potniška kabina seveda ponuja udobnost dnevne sobe ter odlične materiale in kakovost izdelave, pogrešili pa smo predvsem predale za odlaganje drobnarij in pijače (za slednje ni na voljo niti enega), sedeže z malce več bočnega oprijema in sodobne varnostno-asistenčne pripomočke. C5 ponuja razmeroma velik osrednji zaslon, kjer se prikazujeta tudi slika kamere na zadku ter podatki iz navigacijske naprave, kaj več pa ne zmore.
Osrednjo konzolo tako krasijo številni gumbi, podobno je tudi z volanskim obročem, kjer jih je kar 20. Osrednji del je fiksen, kar je nekaterim všeč, spet drugim ne, Citroën pa je zadevo v sodobnejših modelih opustil. Oprema je v najvišji stopnji opreme dovolj bogata, poleg hidraktivnega vzmetenja ponuja dvopodročno samodejno klimo, usnjen volan, pomočnika pri parkiranju, tempomat, omejevalnik hitrosti, tipalo za dež, Bluetooth, dnevne LED luči, električno odpiranje prtljažnika in še kaj. Po želji tudi prilagodljive ksenonske žaromete in Hi-Fi sistem.
Glavno orožje modela C5 CrossTourer poleg nastavljivega podvozja predstavljata prostornost, prestiž in predvsem udobje, ki ga povečuje še električno nastavljanje usnjenih sedežev z nežnim masiranjem hrbta. Vožnja tako spredaj kot zadaj je zelo udobna in nenaporna, neravnin na avtocesti se ne čuti, tudi s slabimi slovenskimi cestami C5 opravi igraje.
Terenski oblikovalski slog ga ob tem naredi dovolj privlačnega, da bode v oči, raznovrstni podlagi prilagodljiva varnostna elektronika in dvignjeno podvozje avanturistom hkrati omogočata brezskrbnejši pobeg v naravo, kakih večjih terenskih pričakovanj pa zaradi pomanjkanja štirikolesnega pogona ne bo izpolnil.
Foto: Matej Kačič