Avto

Karavan s pustolovskim pridihom

Citroën je prestižnega C5 v različici CrossTourer približal oblikovalskemu slogu priljubljenih crossoverjev. Štirikolesnega pogona ni v ponudbi, zato pa lahko voznik poveča oddaljenost od tal za dodatnih šest centimetrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.12.2014 06:00
Čas branja: 5 min

20140912-163234

Avtomobilski proizvajalci svoje ostarele paradne konje pred prihodom novega modela pogosto sila bogato opremijo, jim namenijo kakšno tehnologijo več, ponudijo kakšno posebno modelsko različico in na koncu vse skupaj začinijo z dodatnim imenom.

20140912-163924-1

Znanega in tudi dodobra preizkušenega recepta so se držali tudi pri Citroënu, rezultat pa je luksuzni potovalni karavan C5 CrossTourer, ki se zapovrh zlepa ne ustraši hitrosti, ovinkov in tudi malo manj urejenih stranpoti. Za ugodno ceno poslovnežem in družinam ponuja veliko, izven urejenih cest smo pogrešili le štirikolesni pogon.

20140912-164047

Francozi so C5 CrossTourerjem na prvi pogled zadeli v polno: na 4,83 metra dolžine in 2,82 metra medosne razdalje ponujajo zvrhano mero udobja in tudi prestiža, zelo dobre materiale in visoko kvaliteto izdelave, v zadku razkošnih 505 oziroma 1.462 litrov prostora ter široko nakladalno odprtino, na pogled pa so ga z raznimi stilskimi dodatki prefinjeno približali priljubljenim križancem.

IMG-1539.1417651966.jpg.n.960px.jpg

Krona vsega sta nastavljivo podvozje HydroActive III+ in elektronski nadzor pogona, zaradi česar udobni in elegantni poslovnež oziroma vsestranski družinski spremljevalec mimogrede postane rekreativni športnik in vikend pustolovec.

IMG-0912.1417647242.jpg.s.960px.jpg

Citroën C5 se je na trgu prvič pojavil leta 2008, po štirih letih so ga rahlo prenovili, vseeno pa se zdi, da so nanj nekoliko pozabili. Precej več moči so Francozi namreč usmerili v razvoj nove znamke DS, z največjim med njimi DS5 pa ciljajo tudi na lastnike C5. Različica CrossTourer je vseeno eden zadnjih poskusov pritegniti še nekaj kupcev pred prihodom nove generacije. Rahlo povišan in terenu prijaznejši karavan je sicer tesen sorodnik Peugeota 508 RXH, na trgu se bori predvsem z Oplovo insignio CountryTourer, Volkswagnovim passatom Alltrack, Škodino octavio Scout in Audijem A6 Allroad, ki pa imajo v ponudbi štirikolesni pogon.

IMG-0909.1417650839.jpg.s.960px.jpg

Citroënova križarka je tako na trgu že dodobra znana in udomačena, različica CrossTourer ob tem prinaša dovolj razlik, da se jo že na prvi pogled loči od običajnega karavana in hkrati kljub letom deluje dovolj mladostniško in atraktivno. K temu pripomorejo dodatki iz brušenega aluminija na spodnjem delu karoserije, plastični dodatki v prid večji zaščiti na prednjem in zadnjem odbijaču, kromirana ohišja zunanjih ogledal, sijoči strešni nosilci in posebna 18-palčna aluminijasta platišča.

IMG-1675-1.1417651086.jpg.c.960px.jpg

C5 CrossTourer je tudi z njimi dokazal, da zna še pasti v oči, terenu pa se je z njimi bolje ogniti. Deloma tudi zaradi zgolj 12-centimetrske oddaljenosti od tal v običajnih razmerah, kar je enako, kot pri običajni različici, vse pa se spremeni s preprostimi pritiski na dva gumba ob prestavni ročici.

IMG-2153.1417648380.jpg.s.960px.jpg

Citroen C5 CrossTourer je namreč velik posebnež v segmentu karavanov s planinskimi čevlji, kar mu omogoča električno podprto nastavljivo podvozje tretje generacije. Po njegovi zaslugi je podvozje C5 do hitrosti 70 km/h od tal oddaljeno za dodatnih 15 milimetrov, če tudi to ni dovolj, se lahko pri vožnji izven urejenih cest vse do 40 km/h dvigne za štiri centimetre.

IMG-0925.1417644620.jpg.c.960px.jpg

V izrednih okoliščinah lahko CrossTourer prepleza tudi kakšno večjo oviro ali se zapelje po zares slabi podlagi, pri hitrostih do 10 km/h se namreč dvigne za kar šest centimetrov. Uporabno predvsem pri kakem parkiranju, sploh če voznik ne vidi, kaj se denimo skriva med travo. Ko mejne hitrosti presežemo, se podvozje samodejno zniža (ali zviša).

Citroen-HydroActive.1417648217.jpg.o.600px.jpg

Podvozje C5 se pri višjih hitrostih sicer samodejno spusti na višino klasičnega karavana (s pritiskom na gumb Sport tudi nekoliko otrdi), kar pripomore k večji aerodinamiki in nižji porabi goriva, pri hitrostih do 10 km/h pa ga lahko povsem približamo tlom in tako olajšamo nalaganje prtljage v njegov zadek. V ta namen je tudi v prtljažnem prostoru na dosegu roke gumb, s pomočjo katerega se trebuh sila priročno skoraj povsem približa tlom.

IMG-1606.1417652514.jpg.n.960px.jpg

Kakšnim resnim terenskim podvigom C5 CrossTourer vseeno ni namenjen, na kar kaže predvsem pomanjkanje štirikolesnega pogona. Za boljši oprijem sicer poskrbi sistem Snow motion, napreden in nadgrajen sistem nadzora zdrsa prednjih koles, ki omogoča optimalno razporejanje navora med obe kolesi glede na trenutne razmere in podlago ter s tem izboljša vozne lastnosti na slabših podlagah ter olajša napredovanje avtomobila v snegu in blatu. Na povsem spolzkem terenu in še posebej pravem terenu bi se neprimerno bolje odrezal vsekolesni pogon, kar pa bi precej dvignilo ceno.

IMG-1427.1417651282.jpg.c.960px.jpg

C5 CrossTourer je na voljo z dvema dizelskim motorjema (2,0-litrskim s 120 kW in 2,2-litrskim s 160 kW), ročnim ali samodejnim menjalnikom in vedno najboljšo stopnjo opreme exclusive, za kar kupec odšteje najmanj 32.560 evrov (testni je s ksenonom, kamero, HI-Fi sistemom in navigacijo stal 35.720 evrov).

IMG-2123.1417646705.jpg.s.960px.jpg

Za toliko denarja konkurenca iz Wolfsburga ob šibkejšem motorju ponudi štirikolesni pogon, avanturistična insignia pa se za podobno ceno ponaša z več najnovejšimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Oba imata tudi pestrejšo izbiro pogonskih agregatov, štirikolesni pogon pa ju ob tem podraži za nekaj tisočakov.

IMG-1953-1.1417647095.jpg.c.960px.jpg

Motorju v C5 sicer ni kaj očitati, dvolitrski turbodizel s 163 »konji« navdušuje in se hkrati dobro kosa s 1.600 kilogrami. Tih, uglajen in razmeroma varčen - na testu smo porabili 7,8 litra goriva na sto kilometrov - ponuja dobre zmogljivosti, stotico tako dosežemo v 9,3 sekunde, največja hitrost pa znaša 210 km/h. Po močnejši različici tako ni nobene potrebe, enako je tudi z avtomatskim menjalnikom, ki kolegov povečini ni tako navdušil.

IMG-2041.1417646453.jpg.n.960px.jpg

Mešane občutke pa izvabi notranjost, za katero se na trenutke zdi, da jo je povozil čas. Potniška kabina seveda ponuja udobnost dnevne sobe ter odlične materiale in kakovost izdelave, pogrešili pa smo predvsem predale za odlaganje drobnarij in pijače (za slednje ni na voljo niti enega), sedeže z malce več bočnega oprijema in sodobne varnostno-asistenčne pripomočke. C5 ponuja razmeroma velik osrednji zaslon, kjer se prikazujeta tudi slika kamere na zadku ter podatki iz navigacijske naprave, kaj več pa ne zmore.

IMG-2073.1417650390.jpg.s.960px.jpg

IMG-2096.1417650566.jpg.n.960px.jpg

Osrednjo konzolo tako krasijo številni gumbi, podobno je tudi z volanskim obročem, kjer jih je kar 20. Osrednji del je fiksen, kar je nekaterim všeč, spet drugim ne, Citroën pa je zadevo v sodobnejših modelih opustil. Oprema je v najvišji stopnji opreme dovolj bogata, poleg hidraktivnega vzmetenja ponuja dvopodročno samodejno klimo, usnjen volan, pomočnika pri parkiranju, tempomat, omejevalnik hitrosti, tipalo za dež, Bluetooth, dnevne LED luči, električno odpiranje prtljažnika in še kaj. Po želji tudi prilagodljive ksenonske žaromete in Hi-Fi sistem.

IMG-2092.1417650210.jpg.s.960px.jpg

Glavno orožje modela C5 CrossTourer poleg nastavljivega podvozja predstavljata prostornost, prestiž in predvsem udobje, ki ga povečuje še električno nastavljanje usnjenih sedežev z nežnim masiranjem hrbta. Vožnja tako spredaj kot zadaj je zelo udobna in nenaporna, neravnin na avtocesti se ne čuti, tudi s slabimi slovenskimi cestami C5 opravi igraje.

20140913-182117-1

Terenski oblikovalski slog ga ob tem naredi dovolj privlačnega, da bode v oči, raznovrstni podlagi prilagodljiva varnostna elektronika in dvignjeno podvozje avanturistom hkrati omogočata brezskrbnejši pobeg v naravo, kakih večjih terenskih pričakovanj pa zaradi pomanjkanja štirikolesnega pogona ne bo izpolnil.

IMG-1789-1.1417651775.jpg.c.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Maksov piknik vlagateljev: resna vlagateljska vprašanja ob sproščenem ozračju
FINANCE
ESG
Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024
ESG
Izbor prvaka
ESGAna Ivančič Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024

Atlantic Droga Kolinska uravnoteženo uresničuje ESG-zaveze na vseh treh področjih – okolje, družba in upravljanje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne potrebujem še ene delnice iz velike sedmerice
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne potrebujem še ene delnice iz velike sedmerice

Amazon si je opomogel kot zadnji med velikimi.

FINANCE
Manager
En mora voziti trolejbus
Manager
Rodoljub Petrović
ManagerRodoljub Petrović En mora voziti trolejbus 9

Kako sem sinu razložil socialno državo.

FINANCE
Kaj tehta strateški svet za davke glede nagrajevanja zaposlenih?
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Kaj tehta strateški svet za davke glede nagrajevanja zaposlenih?

Ena varianta je zadružno lastništvo, druga več opcijskega nagrajevanja, tretja posebne olajšave za inovativce; kakšna so nasprotovanja?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)