Štirje distributerji avtomobilov o cenah rednih servisov, cenejši neuradni konkurenci in posledicah slabših razmer na ponudbo.
Relativnost cen neuradnih servisov
"Večja konkurenca cenejših nepooblaščenih servisov na trgu ne bo vplivala na zvestobo strank na pooblaščenih servisih, hkrati pa nas cenejši neuradni servisi silijo v izboljšave in prilagoditve naših storitev," pravi Direktor slovenske Toyote Gašper Picelj in dodaja, da nepooblaščeni servisi na trgu nastopajo z nižjo ceno, ki pa ni nujno veliko nižja, če upoštevamo dodatno opravljena dela, ki jih njihovi oglasi ne omenjajo. Prav tako se pojavlja vprašanje o njihovi strokovnosti v primeru zahtevnejših del - diagnostike in kvalitete vgrajenih rezervnih delov. Stranke morajo biti pozorne na njihovo poreklo, ker poceni kopije s kitajske, ne zagotavljajo primerne kvalitete, kar vpliva na življenjsko dobo vgrajenega dela in na koncu samega vozila.
Renault z lastno mrežo cenejših servisov
"Naš odgovor na pooblaščene servise pa so servisi in rezervni deli naše hišne znamke Motrio, ki uresničujejo pričakovanja lastnikov starejših vozil. Lastnike novih vozil uspešno ohranjamo znotraj uradne servisne mreže, tiste lastnike starejših vozil, ki razmišljajo o nepooblaščenih servisih, pa želimo prepričati z naraščajočo mrežo servisov Motrio, ki ob nižji ceni še vedno ohranjajo velike zahteve po kakovosti rezervnih delov, značilne za Renault. Samo letos smo odprli že štiri servisna mesta Motrio, do konca leta in nato še prihodnje leto pa jih bomo odprli še kar nekaj, ter s tem zagotovili ustrezno pokritost celotne države,« pravi direktor prodajne mreže v Renaultu Nissanu Slovenija Marjan Murn.
Največji izziv je pridobiti lastnike starejših vozil
Generalni direktor Porscheja Slovenije Danilo Ferjančič pa meni, da so poslovni rezultati v pooblaščenih servisih pod izjemnim pritiskom, prav tako ti danes niso več molzna krava kot v preteklosti. V družbi se na razmere skušajo prilagoditi s paketnimi cenami in posebnimi aranžmaji za starejša vozila. "Prvi pozitivni učinki se kažejo, vendar imamo tukaj še velik potencial. Največji izziv ostaja, kako privabiti nazaj lastnike starejših vozil, za katere pooblaščeni servisi niso več dovolj atraktivni. Po toliko letih slabih trgov novih vozil bomo ob koncu letošnjega leta verjetno že tretjič zapored zabeležili padec slovenskega voznega parka. Z drugimi besedami: na slovenskih cestah je čedalje manj avtomobilov in ti so vedno starejši," pojasnjuje Ferjančič.
Nižje cene, a več zvestih strank
"Pri Peugeotu in Citroënu smo cene poprodajnih produktov prilagodili dejanskim potrebam naših strank v odvisnosti od starosti vozila. Vzpostavili smo programe lojalnosti (MojPeugeot, MyCitroenPlus), ki stranki v točno določenem trenutku posreduje točno želeno informacijo o servisnih storitvah. Danes lahko stranka izbira med različnimi nivoji rezervnih delov, v skladu z njenimi potrebami, željami ter finančnimi zmožnostmi. Zaslužki so manjši, kot so bili v letih pred recesijo, vendar je potrebno navesti, da nam zaradi novih programov ter različnih nivojev ponudbe, ki pokrivajo precej širši starostni spekter vozil, ostaja zvestih več strank, za bistveno daljše obdobje, kot je bilo temu še nekaj let nazaj," pravi generalni direktor znamk Peugeot, Citroën in DS v Sloveniji Jožko Tomšič.