Namesto dizelskega ropota dobite pok iz izpuha in brco v hrbet. Čeprav imata terenske gene in štirikolesni pogon, se precej bolje znajdeta na asfaltu, kjer zadek pokažeta tudi športnim avtom.
56.600
evrov v Nemčiji stane audi RS Q3.
4,8
sekunde traja pospešek RS Q3 do stotice.
55.910
evrov v Sloveniji stane mercedes-benz GLA 45 AMG.
5,0
sekunde traja pospešek GLA 45 AMG do stotice, s hitrim startom je dve desetinki hitrejši.
V teoriji se ob pogledu na tovrstne kombinacije, med terenci in športnimi avtomobili, zazdi, da se je snovalcem v avtomobilskih podjetjih zmešalo. Resda živimo v svetu kompromisov, a preveč je preveč. Trg pravi drugače, mešanci med terenci, kupeji in športniki gredo za med, to dokazujeta BMW X4 in X6, ki letno najdeta prek sto tisoč kupcev. Z željo po odprtosti kupcev za nove recepte sta nastala tudi audi RS Q3 in mercedes-benz GLA 45 AMG, športna terenca z izjemno zmogljivim turbo motorjem. Kombinacija je zanimiva in eksplozivna, vsekakor boljša, kot se zdi v teoriji, smo ugotavljali med preizkusom, sicer ne neposrednim. Rezultat primerjave je vsaj malo presenetljiv; veliko asfaltnih užitkov ponujata oba, a klasični mercedes-benz GLA je bolj športen od audija RS Q3, ki ima sicer v genih znamke zapisane več tehnične drznosti.
Svetova sta si bliže, kot se zdi v teoriji
Ob ugotavljanju, kaj imata skupnega teren in dirkaštvo, je treba zapisati, da sta audi Q3 in mercedes-benz GLA zelo novodobna športna terenca. Torej sta v osnovi namenjena asfaltu, zato ju je mogoče dobiti tudi le s prednjim pogonom, kupec si nikoli ne more izbrati reduktorja, njuna oddaljenost od tal in druga tehnika pa ne dopuščata zahtevnejših terenskih podvigov. Motorja pa sta dirkaška le po absolutni in litrski moči, v praksi sta precej bolj prijazna, kot se zdita v teoriji. Dodatne predelave obeh, audijevega RS in mercedes-benzovega AMG, pa obema dodobra spremenijo vlogo vsestranskih športnih terencev, postaneta uživaška stroja, ki poleg zmogljivosti športnikov ponudita vsakodnevno uporabnost, nekaj višje sedenje, uporaben prtljažnik in še vedno skromne zunanje mere.
Le dirkaški, nič terenskega duha GLA AMG
Mercedes-benz GLA je v različici AMG potisnjen k tlom za dodaten centimeter in pol, z 12,5 centimetra oddaljenosti od tal pa ni prav nič višji od klasičnega osebnega avta. Čvrsto vzmetenje, 19-palčna kolesa in precej skromne dodelave zunanjosti ga spremenijo v GLA s športno dušo, navzven pa vseeno ne daje slutiti, kaj skriva pod pokrovom. Tam je nameščen le dvolitrski turbo štirivaljnik, ki po zmogljivostih zlahka užene trilitrske šestvaljnike. Ponuja kar 265 kilovatov oziroma 360 konjskih moči ter 400 newtonmetov navora, kljub majhnosti je prožen že v nizkih vrtljajih, a se pošteno razživi šele nad štirimi tisočaki. Takrat GLA AMG sune voznika v naslonjalo športnega sedeža, motor glasno zaropota skozi široki izpušni cevi, elektronika pa razdeli moč med vsa štiri kolesa, tako da na solidnem asfaltu sploh ne pride do zdrsa - le grobega pospeševanja. Če vklopite program za hitri start in stisnete oba obvolanska uhlja sedemstopenjskega menjalnika z dvema sklopkama, GLA do sto kilometrov na uro skoči v le 4,8 sekunde. Čvrstejše in znižano podvozje zagotovi veselje tudi med zavoji, kjer se takšen GLA skorajda ne nagiba, zvesto sledi ukazom plina in volana in ponuja športno-dirkaške užitke, a tudi prek 15-litrsko žejo. Ob tem je razveseljivo, da športni paket med običajnim premikanjem v prometu deluje dovolj mehko in krotko, nikakor ne zahtevno in s porabo pod devetimi litri. Zasnova GLA pa omogoča več prostora v kabini in prtljažniku s 421 osnovnimi litri in prilagodljivostjo kot v bolj logični kombinaciji A 45 AMG ali CLA 45 AMG; je torej najbolj uporaben mali AMG in še vedno dovolj uživaški.
RS Q3 brez težav sledi, ponuja več drame, manj športnosti
Še vroči, ravnokar osveženi Audijev športni terenec RS Q3 s tremi centimetri skromnejšo dolžino kot GLA (4,39 metra) in deset centimetri višjo streho (1,58 metra) na prvi pogled deluje bolj čokato in robustno kot GLA. Ob prenovi je dobil še nov prednji del z ostreje zrisano masko in LED-žarometi in še močnejši 2,5-litrski turbo petvaljnik. Z močjo 250 kilovatov (340 konjskih moči) RS Q3 sicer ni ujel tekmeca, a večji motor z dodatnimi 50 newtonmetri navora brez težav sledi močnejšemu tekmecu, do stotice brez programa za hiter start pospeši v istem času - 4,8 sekunde in pri tem razvaja še z bolj zvenečo motorno melodijo prijetno brbotajočega petvaljnika, ob katerem se vam bodo zašibila kolena. RS Q3 ima tudi hitrejši sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, po vtisih brutalnejše pospeške, a se zaradi 16-centimetrske oddaljenosti karoserije od tal zdi bolj okoren in manj igriv kot tekmec. Nastavljivo podvozje sport suspension plus tudi v športnem programu ne omogoča toliko natančnosti in užitkov kot nižji GLA, je pa v udobnem načinu bolj prijazno do potnikov. Prijaznejša je tudi kabinska prostornost Q3, predvsem v višino.
Foto: Audi, Mercedes-Benz in Miloš Milač