Avto

Dirkaška terenca s prek 300 konji - nora ali dobra ideja?

Primerjava: Audi RS Q3 in mercedes-benz GLA 45 AMG, športna terenca s prek 300 konji, ceno skoraj 60 tisoč evrov in nič terenskega duha

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.12.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Namesto dizelskega ropota dobite pok iz izpuha in brco v hrbet. Čeprav imata terenske gene in štirikolesni pogon, se precej bolje znajdeta na asfaltu, kjer zadek pokažeta tudi športnim avtom.

Mercedes-Audi.1417545528.jpg.o.600px.1417545572.jpg

56.600

evrov v Nemčiji stane audi RS Q3.

4,8

sekunde traja pospešek RS Q3 do stotice.

55.910

evrov v Sloveniji stane mercedes-benz GLA 45 AMG.

5,0

sekunde traja pospešek GLA 45 AMG do stotice, s hitrim startom je dve desetinki hitrejši.

V teoriji se ob pogledu na tovrstne kombinacije, med terenci in športnimi avtomobili, zazdi, da se je snovalcem v avtomobilskih podjetjih zmešalo. Resda živimo v svetu kompromisov, a preveč je preveč. Trg pravi drugače, mešanci med terenci, kupeji in športniki gredo za med, to dokazujeta BMW X4 in X6, ki letno najdeta prek sto tisoč kupcev. Z željo po odprtosti kupcev za nove recepte sta nastala tudi audi RS Q3 in mercedes-benz GLA 45 AMG, športna terenca z izjemno zmogljivim turbo motorjem. Kombinacija je zanimiva in eksplozivna, vsekakor boljša, kot se zdi v teoriji, smo ugotavljali med preizkusom, sicer ne neposrednim. Rezultat primerjave je vsaj malo presenetljiv; veliko asfaltnih užitkov ponujata oba, a klasični mercedes-benz GLA je bolj športen od audija RS Q3, ki ima sicer v genih znamke zapisane več tehnične drznosti.

Svetova sta si bliže, kot se zdi v teoriji

Ob ugotavljanju, kaj imata skupnega teren in dirkaštvo, je treba zapisati, da sta audi Q3 in mercedes-benz GLA zelo novodobna športna terenca. Torej sta v osnovi namenjena asfaltu, zato ju je mogoče dobiti tudi le s prednjim pogonom, kupec si nikoli ne more izbrati reduktorja, njuna oddaljenost od tal in druga tehnika pa ne dopuščata zahtevnejših terenskih podvigov. Motorja pa sta dirkaška le po absolutni in litrski moči, v praksi sta precej bolj prijazna, kot se zdita v teoriji. Dodatne predelave obeh, audijevega RS in mercedes-benzovega AMG, pa obema dodobra spremenijo vlogo vsestranskih športnih terencev, postaneta uživaška stroja, ki poleg zmogljivosti športnikov ponudita vsakodnevno uporabnost, nekaj višje sedenje, uporaben prtljažnik in še vedno skromne zunanje mere.

Mercedes-Benz-GLA45-AMG-2015-1600x1200-wallpaper-1e-1.1417545291.jpg.o.600px.jpg
Enako dobri sedeži in oprema, a več utesnjenosti v mercedes-benzu GLA 45 AMG

Le dirkaški, nič terenskega duha GLA AMG

Mercedes-benz GLA je v različici AMG potisnjen k tlom za dodaten centimeter in pol, z 12,5 centimetra oddaljenosti od tal pa ni prav nič višji od klasičnega osebnega avta. Čvrsto vzmetenje, 19-palčna kolesa in precej skromne dodelave zunanjosti ga spremenijo v GLA s športno dušo, navzven pa vseeno ne daje slutiti, kaj skriva pod pokrovom. Tam je nameščen le dvolitrski turbo štirivaljnik, ki po zmogljivostih zlahka užene trilitrske šestvaljnike. Ponuja kar 265 kilovatov oziroma 360 konjskih moči ter 400 newtonmetov navora, kljub majhnosti je prožen že v nizkih vrtljajih, a se pošteno razživi šele nad štirimi tisočaki. Takrat GLA AMG sune voznika v naslonjalo športnega sedeža, motor glasno zaropota skozi široki izpušni cevi, elek­tronika pa razdeli moč med vsa štiri kolesa, tako da na solidnem asfaltu sploh ne pride do zdrsa - le grobega pospeševanja. Če vklopite program za hitri start in stisnete oba obvolanska uhlja sedemstopenjskega menjalnika z dvema sklopkama, GLA do sto kilometrov na uro skoči v le 4,8 sekunde. Čvrstejše in znižano podvozje zagotovi veselje tudi med zavoji, kjer se takšen GLA skorajda ne nagiba, zvesto sledi ukazom plina in volana in ponuja športno-dirkaške užitke, a tudi prek 15-litrsko žejo. Ob tem je razveseljivo, da športni paket med običajnim premikanjem v prometu deluje dovolj mehko in krotko, nikakor ne zahtevno in s porabo pod devetimi litri. Zasnova GLA pa omogoča več prostora v kabini in prtljažniku s 421 osnovnimi litri in prilagodljivostjo kot v bolj logični kombinaciji A 45 AMG ali CLA 45 AMG; je torej najbolj uporaben mali AMG in še vedno dovolj uživaški.

Audi-RS-Q3-2015-1600x1200-wallpaper-10-1.1417545290.jpg.o.600px.jpg
Športni sedeži, rdeči šivi, prirezan volan in odličen samodejni menjalnik v audiju RS Q3

RS Q3 brez težav sledi, ponuja več drame, manj športnosti

Še vroči, ravnokar osveženi Audijev športni terenec RS Q3 s tremi centimetri skromnejšo dolžino kot GLA (4,39 metra) in deset centimetri višjo streho (1,58 metra) na prvi pogled deluje bolj čokato in robustno kot GLA. Ob prenovi je dobil še nov prednji del z ostreje zrisano masko in LED-žarometi in še močnejši 2,5-litrski turbo petvaljnik. Z močjo 250 kilovatov (340 konjskih moči) RS Q3 sicer ni ujel tekmeca, a večji motor z dodatnimi 50 newtonmetri navora brez težav sledi močnejšemu tekmecu, do stotice brez programa za hiter start pospeši v istem času - 4,8 sekunde in pri tem razvaja še z bolj zvenečo motorno melodijo prijetno brbotajočega petvaljnika, ob katerem se vam bodo zašibila kolena. RS Q3 ima tudi hitrejši sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, po vtisih brutalnejše pospeške, a se zaradi 16-centimetrske oddaljenosti karoserije od tal zdi bolj okoren in manj igriv kot tekmec. Nastavljivo podvozje sport suspension plus tudi v športnem programu ne omogoča toliko natančnosti in užitkov kot nižji GLA, je pa v udobnem načinu bolj prijazno do potnikov. Prijaznejša je tudi kabinska prostornost Q3, predvsem v višino.

Foto: Audi, Mercedes-Benz in Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.03.2015
10.03.2015
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 3

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 1

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.