Avto

Klasika na moderen način

Kupci, ki bodo v BMW salon prišli z namenom odpeljati limuzinsko serijo 3, utegnejo imeti težave. Prav lahko se bodo zagledali v najnovejšega družinskega člana iz serije 4, ki sliši na ime Gran Coupe

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.12.2014 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-5013.1417372553.jpg.s.960px.jpg

BMW je s širitvijo družine serije 3 ob hkratnem bogatenju ponudbe poskrbel tudi za vse težje odločitve. Ob bok klasični limuzini, prostornemu karavanu in še prostornejšemu GT se je na osnovi limuzinske trojke v premijskem razredu srednje velikih avtomobilov namreč pojavila serija 4, ki je ponudila prelomno dvovratno in pozneje kabrioletsko izpeljanko limuzinske serije 3 - že iz prejšnjih generacijah znan posluh za tiste, ki ne potrebujejo dodatnega para vrat na boku oziroma imajo radi prepih.

IMG-5061.1417372849.jpg.c.960px.jpg

Poslej je serija 4 obogatena z novim in praktičnim modelom, ki s prepoznavno kupejevsko silhueto ponuja več ekstravagance kot limuzinska serija 3, dodaten par vrat na bokih olajša dostop do zadnje klopi, za petimi na zadku pa se skriva zajeten prtljažnik. Novinca, ki združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, so poimenovali 4 Gran Coupe (GC). Z njim so pri BMW zapolnili še eno tržno nišo ter obenem odgovorili na Audijev A5 Sportback in Mercedes CLA.

IMG-5241.1417373151.jpg.s.960px.jpg

Limuzine s prisekanim zadkom in petimi vrati sicer niso novost, tako so jih denimo v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja ponujali nekateri evropski proizvajalci (Citroen CX, Renault 30, Rover SD1), Nemci pa so se jim pretežno ogibali - izjema je bil Audijev 100 avant. BMW je s serijo 6 zakorakal tudi v ta segment in ga zdaj nadgradil s štirico GC.

IMG-5424.1417373509.jpg.s.960px.jpg

Pri BMW ocenjujejo, da si bo štirivratni kupe omislil vsak četrti kupec serije 4. Zaradi sila privlačne oblike in uporabnosti, ki jo prinaša dodaten par vrat na boku, se prav lahko zgodi, da se bo nanj »prilepil« tudi takšen, ki je imel na nakupovalnem seznamu limuzinsko trojko - in za GC ob tem zapravil šest dodatnih evrskih tisočakov. Tudi na račun bogatejše serijske opreme.

IMG-5170.1417373718.jpg.c.960px.jpg

Cene po ceniku za serijo 4 GC se pri nas namreč začnejo pri 41.200 evrov (420i in 416d), podobna osnovno opremljena trojka pa stane okoli 35 tisoč evrov. Pri nas naj bi bil najbolj prodajani model 420d s 135 kilovati (184KM) z začetno ceno 44.300 evrov, ki ob dodajanju nekaj obveznih (športni avtomatski menjalnik, navigacijski sistem Professional) in nekaj ne tako obveznih sladkorčkov (LED prilagodljivi žarometi, črno usnje Dakota z rdečimi poudarki, električno pomična steklena streha) hitro naraste na dobrih 60 tisočakov, kolikor je stal testni model.

IMG-5041.1417376463.jpg.c.960px.jpg

Na BMWje se že pregovorno lepijo pogledi mimoidočih in drugih voznikov, s serijo 4 GC seveda ni nič drugače. Bavarci izžarevajo športnost, eleganco in dinamiko, vse to pa so inženirji in oblikovalci na najboljši možen način prelili tudi v štirivratnega kupeja - nanj so sila ponosni, vodja zunanjega oblikovanja Karim Habib ga je označil za morda najlepšega v ožji družini.

IMG-5279.1417369265.jpg.c.960px.jpg

Po eleganci Gran Coupe ne zaostaja za dvovratnim modelom, s katerim si deli enake mere (dolžina 464 cm, širina 183 cm, medosna razdalja 281 cm), novinec pa je za dober centimeter višji (139 cm) ter za slab centimeter in pol daljši od limuzinske trojke.

IMG-5052.1417374563.jpg.s.960px.jpg

Streha serije 4 GC je glede na dvovratno različico za 12 milimetrov višja in zaradi novega para vrat za 112 milimetrov razpotegnjena, kar prinaša več prostora za glave na zadnji klopi.

IMG-5224.1417374706.jpg.n.960px.jpg

Proti pokrovu prtljažnega prostora se streha elegantno spusti, mišice ob tem poudarjata širok in zaobljen zadek ter zadaj širše pnevmatike na 19-palčnih platiščih, športno eleganco pa linija SportLine ter vrata brez okvirjev za stekla. Nekateri občudovalci so ob tem pripomnili, da bi se mu zelo podala črna streha.

IMG-5079.1417375755.jpg.n.960px.jpg

Prednost BMW serije 4 GC pred kupejem tiči predvsem v njegovi uporabnosti in praktičnosti zaradi dodatnega para vrat. Vse to še dodatno poudarja široko odpiranje prtljažnega pokrova, ki se kot pri kombilimuzinah odpira hkrati z zadnjim steklom.

IMG-5416.1417370455.jpg.c.960px.jpg

IMG-5432.1417370273.jpg.c.960px.jpg

Prtljažnik je s 480 litri za 35 litrov večji od tistega v dvovratni štirici in brez težav pogoltne otroški voziček, šest zabojev vode ali dve torbi za golf, s podrto zadnjo klopjo (deljiva v razmerju 40:20:40) pa naraste na spoštljivih 1.300 litrov, kar je za takšen avto brez dvoma velik adut. Električno gnana prtljažna vrata so pri nas v serijski opremi, doplačati pa je treba za pametno odpiranje s pomikom stopala pod zadnjim odbijačem in ključem v žepu.

IMG-5131.1417371193.jpg.s.960px.jpg

Bavarec največ udobja ponuja štirim potnikom, s čimer nakazuje z obliko zadnje klopi, kjer se kažejo obrisi dveh ločenih sedežev. Za silo se na krajše razdalje lahko pelje tudi peti potnik, a v osnovi je to avto za štiri (4+1).

IMG-5411.1417369915.jpg.c.960px.jpg

V notranjosti voznika pričaka skorajda do potankosti premišljeno in izpiljeno delovno okolje, po želji tudi športni sedeži ali M usnjen volan. Sedenje, položaj za volanom, postavitev pedal, priročnost stikal na armaturni plošči ter opora za levo nogo so med najboljšimi rešitvami, hvalimo tudi sistem iDrive ter izdelavo in kakovost materialov.

IMG-5134.1417370000.jpg.c.960px.jpg

Odličen je tudi motor, sodobni 2,0-litrski twinpower dizel ponuja dovolj moči in hkrati nizko porabo. Ob že omenjenih 184 »konjih« postreže s 380 newtonmetri navora med 1.750-2.750 vrtljaji v minuti, v kombinaciji s precej grobo delujočim sistemom start&stop ter rekuperacijo zavorne energije pa naj bi na sto prevoženih kilometrov v povprečju porabil 4,7 litra goriva. V realnosti je poraba za dober litra višja, ob priganjanju za dva, kar pa je še vedno ugodno. Motor je uglajen, prožen in med vožnjo tih, le v prostem teku ne more povsem skriti dizelskega porekla.

IMG-5406.1417370700.jpg.c.960px.jpg

Vozniku je poleg ročnega šeststopenjskega menjalnika voljo odličen osemstopenjski športni samodejni menjalnik. Njegov nakup priporočamo, saj v mestni ali dopustniški gneči udobno razbremeni voznika, v hitrih zavojih pa poskrbi za bliskovito prestavljanje in širok nasmešek.

IMG-5158.1417370944.jpg.c.960px.jpg

Voznik mu s pomočjo prestavne ročice ali ušes ob volanu lahko ukazuje tudi ročno. O sozvočju motorja in menjalnika pričajo tudi tehnični podatki, saj s samodejnim menjalnikom 420d hitreje pospešuje do stotice (7,5 sekunde, z ročnim 7,7 sekunde) ter uradno porabi kak deciliter goriva manj. Nekolika nižja pa je s samodejnim menjalnikom končna hitrost, saj se števec ustavi pri 231 km/h (z ročnim pri 236 km/h).

IMG-5348.1417369782.jpg.c.960px.jpg

Vzmetenje je nekoliko trdo, vendar zadovoljivo udobno tudi za družinsko rabo na slovenskih cestah, k mehkejšemu blaženju pripomore tudi izbira »comfort«. Varčnosti je namenjena nastavitev »eco pro« v kateri se zmanjša odzivnost pedala za plin, v načinu »sport« in »sport+« pa otrdi podvozje, motor postane bolj odziven, menjalnik prestavlja v višjih obratih, deloma se izklopi tudi elektronska pomoč.

IMG-5357.1417376068.jpg.c.960px.jpg

Serija 4 GC tehta 1.585 kilogramov, kar je okoli 80 kg več kot limuzina, vendar se to med vožnjo ne opazi. Štirivratnega kupeja odlikujejo lakota po ovinkih ter odlična vodljivost in dinamika. Samo podvozje namreč v vseh pogojih ponuja veliko nevtralnosti, prenos motorne moči na zadnji kolesni par pa je neproblematičen. Elektronika suvereno skrbi za mirnost tudi v ostrih ovinkih, z njenim popolnim izklopom pa lahko avto brez težav pripravimo do kontroliranega drsenja - BMW pač.

IMG-5179.1417373790.jpg.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 23. del): Zima z električnim avtom, kakšna sta bila poraba in doseg?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 23. del): Zima z električnim avtom, kakšna sta bila poraba in doseg?

V zimskih razmerah in z zimskimi gumami je cupra born dosegla povprečen doseg 324 kilometrov. Avtocestni kilometri so ga spustili nekaj pod 300 kilometrov, bolj umirjena vožnja po mestu in podeželskih cestah pa ga je povečala na več kot 350 kilometrov.

FINANCE
Avto
V Bosni bodo izdelovali majhen električni avto
Avto
AvtoMiloš Milač V Bosni bodo izdelovali majhen električni avto 1

Dostavnik s 300-kilogramsko nosilnostjo in dosegom sto kilometrov med polnjenji, namenjen pa bo predvsem mestni dostavi. Iz GS-TMT ga bodo izvažali v Nemčijo in v nekatere druge države EU.

FINANCE
Manager
Kako humanoidni roboti v Amazonu že kažejo prihodnost delovnega okolja
Manager
Robotika
ManagerBloomberg Kako humanoidni roboti v Amazonu že kažejo prihodnost delovnega okolja 2

Družba Agility Robotics se je z dvonožnimi roboti usmerila v industrijo skladiščenja, sčasoma pa naj bi ti tudi polnili trgovske police in delali v bolnišnicah.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Subvencije
Kdaj od besed k reformam
Subvencije
KOMENTAR
SubvencijeTeja Grapulin Kdaj od besed k reformam 2

Od tega, ali bo vlada Roberta Goloba izpeljala nekatere glavne reforme, je odvisno tudi črpanje evropskih sredstev. Za zdaj še ni kaj pokazati, na reforme pa je vezanih več sto milijonov evrov.

FINANCE
Avto
Akrapovič sklenil večletno pogodbo s Ferrarijem
Avto
AvtoMiloš Milač Akrapovič sklenil večletno pogodbo s Ferrarijem 2

Ferrarijev dirkalnik 499P s 640 kilovati moči in maso le 1.030 kilogramov bo dihal prek Akrapovičevega izpuha.

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)