Avto

Odpadnik postavlja nova pravila igre

V razredu kompaktnih športnih terencev je imela "šminka" prednost pred terenskimi zmogljivostmi, dokler se ni pojavil Jeep renegade in tudi k nam prinesel pristni vonj po pustolovščinah

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.11.2014 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-1228.1417131311.jpg.s.960px.jpg

Kompaktni športni terenci so zadnja leta tudi pri nas izjemno priljubljeni, kupce privlačijo predvsem zaradi večje oddaljenosti od tal, s tem višjega sedenja, boljše preglednosti, lažjega premagovanja ovir in večjega občutka varnosti, ob tem so večinoma tudi na pogled »šik« ali pa vsaj samosvoji in posebni. Le s pravim terenom si nekako niso na »ti«, čeprav nekateri ponujajo elektronsko pomoč proti zdrsu koles ali celo štirikolesni pogon. Pravi avanturisti so pred vrati pustolovščin ostajali z dolgimi nosovi, a poslej bo drugače.

IMG-1225.1417131385.jpg.c.960px.jpg

V Slovenijo je s ceno od 19.990 evrov (1.6 E-TorQ 16V 2WD Sport) oziroma od 26.490 evrov za štirikolesno različico (2.0 Multijet 16V 140 AWD Longitude) pripeljal Jeep renegade. Čeprav najmanjši med jeepi, je renegade pravi džip, ki se ne bo ustrašil niti največjih klancev, zahrbtnih blatnih kopeli, razbrzdanih gozdnih poti, razritih kolovozov, peska, skalovja in seveda snega, ob tem pa se bo s petimi potniki brez sramu pojavil tudi pred gledališčem ali opero, se udobno zapeljal na nedeljski izlet in po vsakodnevnih opravkih ter ob tem v zadek pospravil zvrhano mero ozimnice.

jeep-renegade.1417131630.jpg.s.960px.jpg

Renegade je pravi odpadnik v svojem razredu, saj izven urejenih cest postavlja povsem nova pravila igre ter zlahka upraviči naziv: najzmogljivejši mali športni terenec.

IMG-1092.1417131710.jpg.s.960px.jpg

O tem smo se prvič prepričali že na mednarodni predstavitvi na tovarniškem poligonu v Baloccu in na zahtevnem terenu v njegovi bližini, znova pa včeraj na blatnem in spolzkem poligonu Centra varne vožnje Vransko. Blatni kolovoz, skoraj pol metra globoke vodne kopeli, razrite kotanje, »kamele«, strme klančine in spusti,... prav nikjer se trije odpadniki niso zataknili ali obstali. Štirikolesni pogon in program »mud« (blato) z zaporo diferenciala sta brez težav izpolnjevala vse želje voznikov, ves čas pa smo bili prepričani, da avto zmore še precej več.

IMG-1169.1417131050.jpg.n.960px.jpg

Jeepovemu odpadniku so palec visoko v zrak naposled dvignili tudi tamkajšnji inštruktorji, specialisti za terensko vožnjo in off-road vozila. To pa je popotnica, ki bo bržkone tudi pri nas prepričala največje skeptike nad precej škatlastim, sila robustnim in le 4,26 metra dolgim Jeepovim novincem. Prihodnje leto naj bi sicer našel 70-100 kupcev,manj zahtevni (60 odstotkov) se bodo odločili za dvokolesno gnano različico (tudi ta zna pokazati zobe na terenu), približno polovica vseh za kakšno izmed treh bencinskih pogonov - ob tem so na voljo še trije dizli.

IMG-1141.1417131188.jpg.c.960px.jpg

Ameriški Jeep je kot del skupine Fiat Chrysler tisti, ki je v zadnjem letu in pol pokazal največ novosti, temu primerno pa tudi pridno žanje sadove uspehov. Prodaja se je v zadnjih letih več kot podvojila, tako da za letos po vsem svetu načrtujejo prodajo več kot milijona vozil. Jeep sicer veliko stavi na tradicijo, ki jo skrbno neguje od leta 1941, ko se je v najbolj nemogočih in zahtevnih razmerah odlično znašel willis. Njegov duh je prisoten tudi pri renegadu, ki je slogovno poseben in prepoznaven.

IMG-1104.1417131885.jpg.c.960px.jpg

Renegade je po videzu klasični robustni Jeep, saj ima prepoznavno kultno mrežo hladilnika s sedmimi režami, velike okrogle žaromete in neustrašni videz - zunanjost namreč prinaša duh po legendarnem modelu willys iz leta 1941. Samonosna in s tem čvrsta (toga) karoserija, vzmetne noge za večji gib kolesa (spredaj za 170, zadaj za 205 milimetrov), izredno majhen vstopni in izstopni kot (30 stopinj spredaj in 34 stopinj zadaj) ter precejšnja oddaljenost od tal (do 220 milimetrov) so zagotovilo za brezskrbne pustolovščine na terenu.

IMG-1157.1417132061.jpg.c.960px.jpg

Inženirji so zanj namreč na novo zasnovali stalni štirikolesni pogon, ki lahko po potrebi ves navor prenese zgolj na eno kolo, hkrati se prestavno razmerje po potrebi zmanjša na 20:1. Kot smo pri Jeepih vajeni je tukaj pet različnih programov za terensko vožnjo Selec-terrain, s katerimi naj bi premagal še tako zahteven teren.

IMG-1171.1417132198.jpg.c.960px.jpg

Vsi modeli se zares dobro peljejo po cesti, kjer dosežejo od 178 do 196 kilometrov na uro, v povprečju pa porabijo od 5,1 do šest litrov goriva na sto kilometrov. Poleg atmosferskega 1,6-litrskega bencinarja z 81 kilovati (110 KM) so na voljo 1.4-litrski turbobencinar s 103 kilovati (140 KM) za 21.990 evrov (2WD, Longitude) in enak s 125 kilovati (170 KM) ter devetstopenjskim avtomatskim menjalnikom za 28.990 evrov (AWD, Limited).

IMG-1116.1417132309.jpg.s.960px.jpg

Tudi dizelske različice so tri, osnovna ponuja dvokolesni pogon in 1,6-litrski motor z 88 kilovati (120 KM) za 23.490 evrov (Longitude), dvolitrski dizel s 103 kilovati (140 KM) pa je na voljo s štirikolesnim pogonom za 26.490 evrov (Longitude), pri čemer ga 9-stopenjski avtomatski menjalnik in bogatejši nivo opreme Limited podražita za štiri tisočake (28.490-32.490 evrov).

IMG-1122.1417132565.jpg.c.960px.jpg

Na vrhu ponudbe je sicer neustrašni Trailhawk z dvolitrskim dizlom in 125 kilovati (170 KM), dodatnim programom rock in prestavnim razmerjem 20:1 za počasno vožnjo po terenu (4WD Low). Za 33.990 evrov kupec nedvomno dobi zvrhano mero svobode in vonja po pustolovščinah, Trailhawk je namreč od tal oddaljen 22 centimetrov oziroma 1,5 cm več kot običajna različica, za doplačilo je na voljo tudi streha s odstranljivimi paneli.

24-Renegade-Trailhawk.1410889116.jpg.o.600px.jpg

Kompaktni terenec renegade je sicer oblikovan v ZDA (in narejen v Italiji), s podpisom značilne črke X, ki je bila vtisnjena na posodi za gorivo prvega džipa, zdaj pa je na zadnjih lučeh, strehi, v notranjosti... Američani so si tukaj res vzeli čas za malenkosti, na kar kažejo packa kot rdeče polje na merilniku vrtljajev, konkreten ročaj pred sovoznikom, mali originalni willys na vetrobranskem steklu, obrisi maske v vratih in vzvratnem ogledalu, zemljepisne dolžine in širine na sredinski konzoli, odtisnjena črka X v predalih ...

25-Renegade-Trailhawk.1410889117.jpg.o.600px.jpg

IMG-1352.1410909594.JPG.c.600px.jpg

Renegade v širino meri 180 centimetrov, na 257 centimetrih pa ponuja dovolj prostora petim potnikom, v prtljažnik pa je mogoče spraviti 351 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo celo 1.297 litrov. Vrata se za lažje vstopanje odpirajo pod širokim kotom (spredaj 70 in zadaj 80 stopinj), na voljo je 11 živahnih in vpadljivih barv karoserije ter sedem oblik platišč, vmes so tudi jeklena.

29-Renegade-Trailhawk.1410889115.jpg.o.600px.jpg.c.600px.jpg

Kupcu vedno ponuja šest zračnih vreč, ESC, k večji varnosti pomagata tudi sistem za opozarjanje pred trkom in opozorilnik na vozila v mrtvem kotu. Serijski so petpalčni zaslon na dotik, sedempalčni barvni zaslon instrumentne plošče in tipalo za nadzor tlaka v pnevmatikah, za dodaten denar pa so na voljo popolnoma snemljiva streha my sky, 6,5-palčni zaslon na dotik, parkirna kamera, opozorilnik pred naletom in za vozni pas, prilagodljivi tempomat, v tovarni Mopar pa lahko naročite še posebno dodatno opremo - tudi predprostor ali šotor.

IMG-1153.1417130661.jpg.c.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

16.09.2014
12.01.2015
23.06.2015
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.