Avto

Avtoposel poganja prek sto milijard evrov na leto

Rekorder po absolutnem znesku za naložbe je Volkswagen, le redki še vlagajo v Evropo. Kitajsko kot žarišče investicij in gradenj tovarn avtomobilskih proizvajalcev postopoma izrinja Mehika.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.11.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Tekmovalnost, vse strožje okoljske zahteve in selitev prodajnih žarišč na druge celine, predvsem v Azijo in ZDA, avtomobilske tovarne silijo v milijardna vlaganja. Po podatkih ameriškega združenja avtomobilskih proizvajalcev ti le za raziskave in razvoj letno zapravijo 70 milijard evrov, štirikrat toliko kot denimo letalska in obrambna industrija skupaj. Še dodatnih od 30 do 40 milijard na leto avtomobilska industrija vloži za gradnjo tovarn in druge naložbe. Precejšen del razvoja pa odpade tudi na dobavitelje avtoindustriji. Po podatkih evropskega združenja dobaviteljev ti sami razvijejo že več kot 50 odstotkov sestavnih delov avtomobila, res pa je, da gre denar za razvoj večinoma iz proračunov njihovih kupcev - avtomobilskih proizvajalcev.

razvoj-volkswagen-bl.1417111749.jpg.o.600px.jpg
Z 11 milijardami evrov bo Volkswagen letos za raziskave in razvoj zapravil več kot katerokoli drugo podjetje, tudi IT-velikani Samsung, Intel in Microsoft ter farmacevta Roche in Novartis. Foto: Tony Avelar/Bloomberg

Samo Volkswagen bo do leta 2018 zapravil prek sto milijard

Največji vlagatelj v tej panogi je nemški Volkswagen, ki je pred nekaj dnevi napovedal 107,6 milijarde evrov vlaganj v prihodnjih petih letih - s tem si želi utrditi položaj na svetovnih trgih in s prodajnega prestola spraviti trenutno največjega proizvajalca avtomobilov na svetu - Toyoto. Od omenjenega zneska bo za 86 milijard evrov Volkswagnovih neposrednih naložb, 22 milijard pa bodo znašale Volkswagnove skupne naložbe s kitajskimi partnerji. Vlaganja Volkswagna v petletnem obdobju bodo za 5,2 milijarde evrov večja od prvotnega načrta, razkritega pred nekaj leti, čeprav prvi mož skupine Volkswagen Martin Winterkorn skupaj s povečanjem vlaganj govori tudi o nujnih prihrankih pet milijard evrov na leto, s katerimi bo lahko dosegel načrtovano šestodstotno dobičkovno maržo.

Vlaga več kot Samsung in Novartis

Volkswagen bo ob tem obdržal med pet- in šestodstotni delež prihodkov, ki jih namenja za naložbe, še napovedujejo v družbi. Velika vlaganja pa pojasnjujejo z dejstvom, da bodo ta vselej potrebna za rast prodaje. Z 11 milijardami evrov bo Volks­wagen leto končal kot največji vlagatelj v raziskave in razvoj, gledano po absolutnem znesku med vsemi svetovnimi panogami. Za njim so zaostali IT-velikani, kot so Samsung, Intel in Microsoft, tudi farmacevta Roche in Novartis. Volkswagnov največji tekmec Toyota, ki bo letos predvidoma še zadržala svetovni prestol v prodaji z 10,2 milijona vozili (Volkswagen naj bi po napovedih analitikov za Toyoto zaostal za 200 tisoč vozil), pa je s sedmimi milijardami evrov vlaganj v raziskave in razvoj v precejšnjem zaostanku za Volkswagnom.

Delež za razvoj upada, prodaja raste

Nemška BMW in Daimler s 4,8 milijarde evrov vlaganj v raziskave in razvoj zaostajata za obema proizvajalcema zaradi manjšega obsega prodaje in prihodkov. Ko gre za delež vloženih sredstev, pa ju presegata, BMW bo letos v te namene vložil 6,3 odstotka prihodkov, v prihodnje pa bi prvi finančnik BMW Friedrich Eichiner vlaganja rad zmanjšal na pet do 5,5 odstotka letnih prihodkov. To bodo poskušali doseči s poenotenjem večjega števila osnov za avtomobile in uvedbo nove družine vozil s pogonom na sprednja kolesa, s katerimi bo BMW poskušal še izboljšati 9,7-odstotno dobičkovno maržo, ki jo je dosegel lani. Del investicij, ki se povečujejo, pa gre za razvoj motorjev z manjšimi izpusti ogljikovega dioksida. Po besedah Norberta Reithoferja, predsednika uprave BMW, je družbo 30-odstotno zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida med letoma 1995 in 2013 stalo nekaj sto milijonov evrov vlaganj v razvoj. »Zadnjih 38 gramov, za kolikor moramo izpuste zmanjšati do leta 2021, pa bo najdražjih doslej, v razvoj nove generacije motorjev bomo morali vložili več milijard evrov,« je poudaril Reithofer in še ponazoril, da omenjeni cilji pomenijo, da mora poraba avtomobilov v povprečju upasti pod štiri litre na sto kilometrov.

Daimler kot eden redkih vlaga v Evropo

Večji del prihodkov kot v preteklosti bodo Bavarci v prihodnje zapravili tudi za nove proizvodne enote. V prihodnjih nekaj letih bodo začeli gradnjo tovarne v Mehiki z letno zmogljivostjo 150 tisoč vozil. Prvi avtomobili bodo izdelani leta 2019, tovarna pa bo BMW stala 700 milijonov evrov. Daimler, lastnik znamk Mercedes-Benz in Smart, je v podobnem položaju kot BMW. Prodajo povečuje z manjšimi in bolj dostopnimi avtomobili s sprednjim pogonom in je eden redkih proizvajalcev, ki še vlaga v Evropo - nove mercedese izdeluje v novi tovarni na Madžarskem, a se hkrati močno ozira za drugimi lokacijami in stroške znižuje skupaj s partnerji. Denimo Renaultom, ki zanj v Novem mestu izdeluje smarta forfour.

Mehika postaja novo industrijsko žarišče

Mehika je druga lokacija, kjer bo Daimler navzoč v partnerstvu. Z Renault-Nissanom bo namreč v Mehki za gradnjo nove tovarne zapravil milijardo evrov. Ta bo izdelovala mercedes-benze in infinitije za lokalni, južnoameriški in severnoameriški trg. Mehika torej postaja drugo središče vlaganj in gradenj tovarn avtomobilskih proizvajalcev, ti pa prek nje iščejo cenejši dostop do trgov. Največje žarišče v prejšnjih petih letih je bila Kitajska, kjer avtomobilske znamke skupaj z lokalnimi partnerji še vedno povečujejo vlaganja. V Evropi, ki bo letos kot trg z 12 milijoni prodanih avtomobilov za več milijonov zaostala za Kitajsko in ZDA, pa proizvajalci le še posodabljajo tovarne, Opel napoveduje skorajšnje zaprtje tovarne v Bochumu, ogrožena je tudi tovarna PSA v Franciji, novih pa, vsaj v EU, ni na obzorju. Za evropske in tudi druge znamke ostajata zanimivi vzhodna Evropa in severna Afrika, ki vlagatelje vabita s poceni delovno silo in subvencijami države. Renault je tovarno v Maroku za znamko Dacia zgradil pred dvema letoma, v začetku novembra pa še v Alžiriji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON

Nekateri svojo rast financirajo iz tekočega poslovanja, kar pa v današnji ekonomiji in hitrosti razvoja novih rešitev pogosto pomeni počasno smrt.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Prevozi
Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov 1

Elektromobilnost je v tovornem prometu sicer precej bolj skromno razvita kot pri osebnih avtomobilih, a panoga je v vzponu, ta pa bo, kot kaže, bolj linearen kot na viharnem avtomobilskem trgu.

FINANCE
Avto
Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo
Avto
AvtoMiloš Milač Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo 1

"Pri električnih avtomobilih bo čedalje pomembneje, da bodo izdelani lokalno. Pri tem ne gre za iskanje proizvodnje v državah s cenejšo delovno silo, če je v nizkocenovnih državah elektrika draga ali pa prihaja iz neobnovljivih virov," verjame Griffiths.

FINANCE
V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc
Finance
KADROVANJE
Tanja Smrekar V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc 1

Prvo mesto bo še zasedal Marjan Eberlinc

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)