Športni terenci si v Evopi režejo že desetino pogače, raste pa predvsem prodaja majhnih in kompaktnih, med zadnje sodi Q3. Ker je Q3 audi, je še prestižen, torej tehnično boljši, imenitnejši in dražji. Osnovni 1.4 TFSI s 110 kilovati bo februarja 2015 pri nas stal 30.700 evrov, dizelski 2.0 TDI z enako močjo pa 32 tisoč evrov, in to s prednjim pogonom. Veliko denarja za razmeroma majhen, 4,39 metra dolg avto, a Q3 že prej ni sodil med racionalne nakupe.
Krom, športnost in ksenonski žarometi
Kaj bodo kupci dobili za ta denar? Najprej bodo opazili osveženo obliko, spredaj denimo zajeten kromiran okvir maske, ki se razteza do žarometov. Ti so vselej ksenonski, za doplačilo pa tudi v polni LEDD tehnologiji. Zračne reže so zdaj prečne, Q3 zato deluje širše in niže, ne več tako čokato kot prej. Nekaj manjših sprememb je tudi na zadku in v kabini, ki je zaradi novih materialov in tkanin imenitnejša. Potniki se v Q3 še vedno najbolje počutijo spredaj, saj je ergonomija brezhibna, prostora pa dovolj. Zadnja klop je utesnjena, prtljažnik s 460 litri prostora pa za ta razred dovolj radodaren.
Varčna vstopna motorja
A bistvo se skriva pod kožo, natančneje pod motornim pokrovom in na podvozju. Tu pa je triletnik vidno boljši od predhodnika. V prvi vrsti mu vrednost zvišujejo novi motorji; 1.4-litrski turbo bencinar TFSI ima 110 kilovatov, ob umirjeni vožnji zna izklopiti drugi in tretji valj in porabiti le 5,5 litra bencina na sto kilometrov. Na 45-kilometrskem krogu v okolici Münchna smo z običajnim tempom porabili 5,9 litra na sto kilometrov, bolj dinamična vožnja pa je povprečje dvignila na še vedno ugodnih 7,3 litra. Stroj, ki poganja 1.385 kilogramov težak Q3, je ob tem živahen ne glede na število vrtljajev, ima dobre končne zmogljivosti, le nekoliko moteč zvok motorja. Bolj zanimiv bo verjetno 1.300 evrov dražji dvolitrski TDI z enako močjo, a 340 newtonmetri navora in precej boljšo odzivnostjo na dodajanje plina, tudi vsaj za liter skromnejšo porabo (tovarniško 4,4 litra, v praksi okoli šest). Vsi kupci novega Q3 pa bodo veseli udobnejšega podvozja, ki tišje in bolje požira cestne luknje in se pri tem tudi v ostro voženih zavojih ne nagiba preveč. Za doplačilo je na voljo tudi nastavljivo podvozje audi drive select s tremi programi in še večjo prilagodljivostjo voznikovim željam.
RS Q3 - dirkalnik v visokih petah
Za redke navdušence pa je Audi pripravil še posebno različico RS Q3, ki ima tokrat dodatnih 30 konj - skupaj 340 in še boljše zmogljivosti. Ima tudi čvrstejše podvozje, športne sedeže, 16- namesto 18-centimetrski odmik od tal in sedemstopenjsko avtomatiko z dvema sklopkama. Takšen Q3 do stotice pospeši v 4,8 sekunde, v Nemčiji pa stane 56.600 evrov. Njegov edini tekmec je mercedes-benz GLA 45 AMG, primerjavo nemcev si preberite v petek na portalu [avto.finance.si] .
Foto: Miloš Milač