Avto

Novi razlogi, zakaj v majhen terenec vložiti 30 tisočakov

V zadnjih treh letih je audi prodal 400 tisoč modelov Q3, najmanjši Q tudi pri nas najde 150 kupcev na leto. Od februarja 2015 pa bo razlogov za nakup še več, denimo varčnejši motorji, udobnejše podvozje, nov prednji del.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.11.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Športni terenci si v Evopi režejo že desetino pogače, raste pa predvsem prodaja majhnih in kompaktnih, med zadnje sodi Q3. Ker je Q3 audi, je še prestižen, torej tehnično boljši, imenitnejši in dražji. Osnovni 1.4 TFSI s 110 kilovati bo februarja 2015 pri nas stal 30.700 evrov, dizelski 2.0 TDI z enako močjo pa 32 tisoč evrov, in to s prednjim pogonom. Veliko denarja za razmeroma majhen, 4,39 metra dolg avto, a Q3 že prej ni sodil med racionalne nakupe.

PB240345.1416940966.jpg.o.600px.jpg
Nov, kromiran okvir maske in serijski ksenonski žarometi označujejo osveženi audi Q3.

Krom, športnost in ksenonski žarometi

Kaj bodo kupci dobili za ta denar? Najprej bodo opazili osveženo obliko, spredaj denimo zajeten kromiran okvir maske, ki se razteza do žarometov. Ti so vselej ksenonski, za doplačilo pa tudi v polni LEDD tehnologiji. Zračne reže so zdaj prečne, Q3 zato deluje širše in niže, ne več tako čokato kot prej. Nekaj manjših sprememb je tudi na zadku in v kabini, ki je zaradi novih materialov in tkanin imenitnejša. Potniki se v Q3 še vedno najbolje počutijo spredaj, saj je ergonomija brezhibna, prostora pa dovolj. Zadnja klop je utesnjena, prtljažnik s 460 litri prostora pa za ta razred dovolj radodaren.

PB240289.1416940967.jpg.o.600px.jpg
Audi Q3 je kljub še stari platformi oziroma osnovi dobil nove motorje, ki so bili doslej po trditvah volkswagnovih strokovnjakov združljivi le s prilagodljivo platformo MQB. Zato se v volkswagnu passatu prejšnje generacije vrtijo stari motorji, enako je v aktualni škodu superb in audiju A4. Tehnično vodja projekta audija Q3 Michael Zeilinger o združljivosti stare osnove in novih motorjev pravi, da je ta sicer mogoča, a je zahtevna in draga. Pojasnjuje, da so morali inženirji nove motorje v Q3 prilagoditi, jih privijačiti na nove nosilce in vgraditi pod drugačnim kotom. Na novo so zasnovali še selektivni redukcijski katalizator (SCR) in preprogramirali elektroniko.

Varčna vstopna motorja

A bistvo se skriva pod kožo, natančneje pod motornim pokrovom in na podvozju. Tu pa je triletnik vidno boljši od predhodnika. V prvi vrsti mu vrednost zvišujejo novi motorji; 1.4-litrski turbo bencinar TFSI ima 110 kilovatov, ob umirjeni vožnji zna izklopiti drugi in tretji valj in porabiti le 5,5 litra bencina na sto kilometrov. Na 45-kilometrskem krogu v okolici Münchna smo z običajnim tempom porabili 5,9 litra na sto kilometrov, bolj dinamična vožnja pa je povpreč­je dvignila na še vedno ugodnih 7,3 litra. Stroj, ki poganja 1.385 kilogramov težak Q3, je ob tem živahen ne glede na število vrtljajev, ima dobre končne zmogljivosti, le nekoliko moteč zvok motorja. Bolj zanimiv bo verjetno 1.300 evrov dražji dvolitrski TDI z enako močjo, a 340 newtonmetri navora in precej boljšo odzivnostjo na dodajanje plina, tudi vsaj za liter skromnejšo porabo (tovarniško 4,4 litra, v praksi okoli šest). Vsi kupci novega Q3 pa bodo veseli udobnejšega podvozja, ki tišje in bolje požira cestne luknje in se pri tem tudi v ostro voženih zavojih ne nagiba preveč. Za doplačilo je na voljo tudi nastavljivo podvozje audi drive select s tremi programi in še večjo prilagodljivostjo voznikovim željam.

PB240370.1416940968.jpg.o.600px.jpg
Audijeva MMI navigacijo plus z modulom Audi connect, ki vključuje avtotelefon in omogoča povezavo audija Q3 z internetom. Integrirana dostopna točka WLAN sopotnikom omogoča, da lahko na svojih mobilnih telefonih ali tabličnih računalnikih brskajo po internetu in pošiljajo oz. sprejemajo elektronsko pošto, vozniku pa so na voljo individualno prilagojene spletne storitve, ki jih nudi modul Audi connect. Mednje spadajo spletni radio Audi music stream, spletne prometne informacije ter navigacija z aplikacijama Google Earth in Google Street View.

RS Q3 - dirkalnik v visokih petah

Za redke navdušence pa je Audi pripravil še posebno različico RS Q3, ki ima tokrat dodatnih 30 konj - skupaj 340 in še boljše zmogljivosti. Ima tudi čvrstejše podvozje, športne sedeže, 16- namesto 18-centimetrski odmik od tal in sedemstopenjsko avtomatiko z dvema sklopkama. Takšen Q3 do stotice pospeši v 4,8 sekunde, v Nemčiji pa stane 56.600 evrov. Njegov edini tekmec je mercedes-benz GLA 45 AMG, primerjavo nemcev si preberite v petek na portalu [avto.finance.si] .

PB240380.1416940969.jpg.o.600px.jpg
Zadnja klop audija Q3 je ostala prostorsko skromna, zadaj se bodo udobno udobno namestili le potniki z manj kot 180 centimetri telesne višine. Udobja zadnjim sedežem sicer ne gre zameriti, sedalne površine so dolge, oblazinjenost temeljita.

PB240402.1416940970.jpg.o.600px.jpg
Bencinski motor 1.4 TFSI s 110 kilovati zna med umirjeno vožnjo izklopiti drugi in tretji valj in delovati kot dvovaljnik. Tako varčuje z gorivom in omogoča porabo pod šestimi litri tudi v praksi.

PB240465.1416940970.jpg.o.600px.jpg

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

10.03.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.