Avto

Toyotina prihodnost je že tukaj

Japonci prihodnost vidijo v vodikovih gorivnih celicah, zato so svojega aduta s tovrstnim pogonom poimenovali prav "mirai" - prihodnost. Na domačih cestah bo prihodnje leto s ceno okoli 50 tisoč evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.11.2014 11:32
Čas branja: 2 min

Toyota je pred časom presenetila s sporočilom, da ne bo razvijala električnega vozila za daljše razdalje, prihodnost pa kot kaže vidijo v vodikovih gorivnih celicah. O tem priča tudi ime mirai (prihodnost), ki so ga nadeli svojemu prvemu avtomobilu s pogonom na vodik - na Financah smo prototipno različico sicer že preizkusili.

2016-Toyota-Fuel-Cell-Vehicle-001-e1416226254789.1416824929.jpg.s.960px.jpg

Štirivratna limuzina Toyota mirai bo naprodaj že prihodnje leto, najprej na Japonskem, poleti še v ZDA in Evropi. Slabost ostaja zelo slaba pokritost s črpalkami, v Sloveniji je le ena v Lescah, v Nemčiji so štiri, v Veliki Britaniji pa pet.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Pri Toyoti mirai za shranjevanje energije sicer skrbi vodik, elektriko za pogon pa iz njega pridobiva v gorivnih celicah. Doseg z enim polnjenjem, ki traja okoli tri minute, naj bi znašal okoli 500 kilometrov, zanj naj bi Japonci odšteli okoli 50 tisoč evrov. Toyotin mirai naj bi ponujal moč okoli 135 "konjev", prvič pa so ga javnosti pokazali že lani na domačem avtosalonu, ko ga je Miloš Milač tudi preizkusil.

2016-Toyota-Fuel-Cell-Vehicle-004-e1416226228791.1416824961.jpg.s.960px.jpg

Glavni prednosti tehnologije gorivnih celic v primerjavi s klasičnimi baterijami električnega motorja sta vsaj dve: velik doseg med polnjenji vodika, ki bo presegal 500 kilometrov, in le triminutni čas polnjenja.

2016-Toyota-Fuel-Cell-Vehicle-005-e1416226204731.1416824988.jpg.s.960px.jpg

Vtisi Miloša s prve vožnje Toyote FCV: "Pod grobo zunanjostjo in na pol izdelano armaturno ploščo se skriva tehnologija prihodnosti, so prepričani pri Toyoti, ki bo v nekaj letih postala tako množična kot hibridna tehnologija. Kako deluje? Gorivne celice vodik vežejo s kisikom, rezultat kemijske reakcije pa je elektrika za pogon motorja in voda kot edini stranski produkt. Moč motorja razvojnega avta je okoli sto kilovatov, Toyota ne daje natančnega podatka. V povezavi s samodejnim menjalnikom pa stroj ponuja povsem običajno izkušnjo v vožnji in hitro odzivnost motorja na dodajanje plina, primerljivo z električnim motorjem. Avto smo pognali po poligonu z dvema večjima in v notranjo stran nagnjenima zavojema ter nekaj stožci. Občutno je bilo nizko težišče, ki ga omogoča namestitev gorivnih celic in dveh rezervoarjev vodika pod potniško kabino, zato se avto kljub mehkemu vzmetenju ni pretirano nagibal med ostreje voženimi zavoji.

2016-Toyota-Fuel-Cell-Vehicle-0021-e1416226178364.1416825028.jpg.s.960px.jpg

"Glavni prednosti tehnologije v primerjavi s klasičnim električnim motorjem, ki se napaja iz baterij, sta vsaj dve; velik doseg med polnjenji vodika, ki bo presegal 500 kilometrov, in le triminutni čas polnjenja," pojasnita razvojnika novega modela Hitoši Nomasa in Tacuaki Jokojama. Težava vozil na gorivne celice je bila doslej cena, ki je segla v višave. Pri Toyoti trdijo, da bo imel FCV konkurenčno ceno okoli 50 tisoč evrov, kar je primerljivo z dizelsko gnanimi limuzinami višjega srednjega razreda, denimo BMW 5 in audi A6. Serijska toyota FCV bo podobnih mer kot omenjena tekmeca, dolga bo 4,87 metra, široka 1,81 in visoka 1,53 metra. Po besedah njunih razvojnikov se oblika do prihoda na trg, v prihodnjih 12 mesecih, ne bo veliko spreminjala. To pomeni tudi, da bo FCV prinesel tudi nov oblikovalski jezik, nekaj bolj drzne poteze, ki so jih oblikovalci povzeli pri katamaranih, ki utegnejo postati zaščitni znak nove tehnologije. Tako kot denimo prius, ki z značilno kupolasto bočno linijo že na daleč sporoča, da gre za hibrida.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

28.11.2013
02.03.2015
FINANCE
Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?
Finance
politična preigravanja
Petra Sovdat Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?

V Petrolu niso pojasnili, zakaj so iz prodajalca plina odslovili svojega nekdanjega člana uprave za finance.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto
TOP Gradbeništvo
Napovedi gradbenih aktivnosti
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto

Po lanski veliki, 24-odstotni rasti gradbenih aktivnosti se bodo te v Sloveniji letos zelo upočasnile, v EU se bodo zmanjšale. Lani so bile investicije v zgradbe vredne 7,1, letos bodo 7,6, prihodnje leto pa 7,9 milijarde evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 2

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.