Toyota je pred časom presenetila s sporočilom, da ne bo razvijala električnega vozila za daljše razdalje, prihodnost pa kot kaže vidijo v vodikovih gorivnih celicah. O tem priča tudi ime mirai (prihodnost), ki so ga nadeli svojemu prvemu avtomobilu s pogonom na vodik - na Financah smo prototipno različico sicer že preizkusili.
Štirivratna limuzina Toyota mirai bo naprodaj že prihodnje leto, najprej na Japonskem, poleti še v ZDA in Evropi. Slabost ostaja zelo slaba pokritost s črpalkami, v Sloveniji je le ena v Lescah, v Nemčiji so štiri, v Veliki Britaniji pa pet.
Pri Toyoti mirai za shranjevanje energije sicer skrbi vodik, elektriko za pogon pa iz njega pridobiva v gorivnih celicah. Doseg z enim polnjenjem, ki traja okoli tri minute, naj bi znašal okoli 500 kilometrov, zanj naj bi Japonci odšteli okoli 50 tisoč evrov. Toyotin mirai naj bi ponujal moč okoli 135 "konjev", prvič pa so ga javnosti pokazali že lani na domačem avtosalonu, ko ga je Miloš Milač tudi preizkusil.
Vtisi Miloša s prve vožnje Toyote FCV: "Pod grobo zunanjostjo in na pol izdelano armaturno ploščo se skriva tehnologija prihodnosti, so prepričani pri Toyoti, ki bo v nekaj letih postala tako množična kot hibridna tehnologija. Kako deluje? Gorivne celice vodik vežejo s kisikom, rezultat kemijske reakcije pa je elektrika za pogon motorja in voda kot edini stranski produkt. Moč motorja razvojnega avta je okoli sto kilovatov, Toyota ne daje natančnega podatka. V povezavi s samodejnim menjalnikom pa stroj ponuja povsem običajno izkušnjo v vožnji in hitro odzivnost motorja na dodajanje plina, primerljivo z električnim motorjem. Avto smo pognali po poligonu z dvema večjima in v notranjo stran nagnjenima zavojema ter nekaj stožci. Občutno je bilo nizko težišče, ki ga omogoča namestitev gorivnih celic in dveh rezervoarjev vodika pod potniško kabino, zato se avto kljub mehkemu vzmetenju ni pretirano nagibal med ostreje voženimi zavoji.
"Glavni prednosti tehnologije v primerjavi s klasičnim električnim motorjem, ki se napaja iz baterij, sta vsaj dve; velik doseg med polnjenji vodika, ki bo presegal 500 kilometrov, in le triminutni čas polnjenja," pojasnita razvojnika novega modela Hitoši Nomasa in Tacuaki Jokojama. Težava vozil na gorivne celice je bila doslej cena, ki je segla v višave. Pri Toyoti trdijo, da bo imel FCV konkurenčno ceno okoli 50 tisoč evrov, kar je primerljivo z dizelsko gnanimi limuzinami višjega srednjega razreda, denimo BMW 5 in audi A6. Serijska toyota FCV bo podobnih mer kot omenjena tekmeca, dolga bo 4,87 metra, široka 1,81 in visoka 1,53 metra. Po besedah njunih razvojnikov se oblika do prihoda na trg, v prihodnjih 12 mesecih, ne bo veliko spreminjala. To pomeni tudi, da bo FCV prinesel tudi nov oblikovalski jezik, nekaj bolj drzne poteze, ki so jih oblikovalci povzeli pri katamaranih, ki utegnejo postati zaščitni znak nove tehnologije. Tako kot denimo prius, ki z značilno kupolasto bočno linijo že na daleč sporoča, da gre za hibrida.