Ameriški Ford je potrdil, da pripravlja supermišičnjaka na osnovi novega mustanga. Najzahtevnejše ceste in dirkališča sveta si bo tako pokoril Shelby GT350 mustang, ki ga poganja 5,2-litrski V8 motor z več kot 500 "konji" - gre za najzmogljivejši atmosferski Fordov serijski motor doslej. Legendo ob tem odlikujejo napredni materiali, blažilniki MagneRide, agresivne zavore in izpopolnjena aerodinamika.
Fordovi inženirji so namesto razvoja posameznih sistemov, ki bi dobro delovali neodvisno drug od drugega, poskrbeli za optimizacijo vsakega sestavnega dela in oblike za delovanje v sozvočju - ključnega pomena je ravnovesje. Ob pozornosti za podrobnosti so uporabili tudi vrhunske materiale in tehnologije.
"Ko smo začeli delati na tem avtu, je bil naš cilj najboljši mustang za kraje, ki jih imamo najrajši - izzivalne podeželske ceste s številnimi ovinki in pogostimi spremembami naklonov, za konec tedna pa, seveda, dirkališče," je povedal Raj Nair, podpredsednik Fordove skupine za razvoj globalnih izdelkov.
Pod motornim pokrovom rezgeta osemvaljnik s 500 konji
Novi 5,2-litrski motor je prvi Fordov serijski motor V8 z ročično gredjo v eni ravnini, kar običajno najdemo samo v dirkaških različicah ali eksotičnih evropskih športnih avtomobilih. Rezultat je najzmogljivejši serijski atmosferski motor, kar so jih kdaj izdelali pri Fordu, saj razvije več kot 500 KM in navor, ki presega 540 Nm. Motorju ukazuje šeststopenjski ročni menjalnik, Fordov diferencial Torsen z omejenim zdrsom poskrbi za optimalen oprijem v ovinkih in prenos moči pri vožnji naravnost, za varno ustavljanje poskrbijo spredaj zavorni koluti premera 394 mm in šestbatne čeljusti, zadaj pa koluti premera 380 mm in štiribatne čeljusti.
Blažilniki s stalnim nadzorom
Hitro odzivnost na spremenjene pogoje zagotavljajo blažilniki MagneRide s stalnim nadzorom, ki so prvič uporabljeni v Fordovem vozilu. Blažilniki so napolnjeni s hidravlično tekočino, impregnirano z drobci železa. Ko skozi tekočino steče električni tok, se vzmetenje prilagodi skoraj v hipu. S tipali položaja koles, ki gibanje nadzorujejo tisočkrat v sekundi, in v kombinaciji z drugimi podatki vozila so možne neodvisne spremembe v 10 milisekundah za vsak ovinek posebej, kar zagotavlja optimalno vodljivost.
Rahle spremembe zunanjosti
V primerjavi z osnovnim mustangom je nov aluminijast pokrov motornega prostora nižji in usločen ter tesno obdaja motor, da je avto kar najbolj aerodinamičen. Maska je nekoliko preoblikovana, da sprednjemu delu zagotovi maksimalen tlak, poseben kanal pa poskrbi za ustrezen potisk vozila navzdol. Odprtina na pokrovu motornega prostora služi za odvajanje toplote, obenem pa zmanjša silo dviganja pri velikih hitrostih. Na zadnjem delu je bilo inženirsko delo osredotočeno na agresivno delujoč difuzor z dvojno vlogo, saj poveča potisk navzdol in zagotavlja zrak hladilniku diferenciala, ki je na voljo za doplačilo, ter na spojler, ki po vsem robu pokrova prtljažnega prostora poveča potisk navzdol brez ustvarjanja velikega zračnega upora.
Recaro sedeži, nadgrajeni merilniki, izbira petih voznih načinov
Notranjost pri GT350 je rahlo spremenjena. Prvi na seznamu so posebej zasnovani športni sedeži Recaro. Spodaj raven volan vozniku olajša vstopanje in izstopanje. Nadgrajeni merilniki odražajo zmogljivost vozila. Kromiranih in sijajnih poudarkov je manj, da bi odsev sončnih žarkov čim manj motil voznika. Integriran voznikov nadzorni sistem omogoča izbiro petih voznih načinov, ki prilagajajo delovanje sistema ABS, nadzora stabilnosti, nadzora zdrsa, ojačanja volana, odzivnosti pedala za plin, nastavitve blaženja MagneRide in izpušnega sistema v skladu z voznikovimi željami.