Avto

Legendarni mišičnjak se vrača

Ena najzmogljivejših legendarnih različic mustanga vseh časov se vrača - Ford je potrdil, da prihaja Shelby GT350 Mustang z mogočnim osemvaljnikom in 500 "konji"

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.11.2014 09:45
Čas branja: 2 min

Ameriški Ford je potrdil, da pripravlja supermišičnjaka na osnovi novega mustanga. Najzahtevnejše ceste in dirkališča sveta si bo tako pokoril Shelby GT350 mustang, ki ga poganja 5,2-litrski V8 motor z več kot 500 "konji" - gre za najzmogljivejši atmosferski Fordov serijski motor doslej. Legendo ob tem odlikujejo napredni materiali, blažilniki MagneRide, agresivne zavore in izpopolnjena aerodinamika.

GT350-Shot-02.1416775202.jpg.s.960px.jpg

Novi Shelby GT350 temelji na izvirni ideji legendarnega dirkača Carrolla Shelbyja - iz odličnega avta za vsak dan izdelati zmagovit dirkalnik - in s pomočjo izboljšane šeste generacije mustanga ustvarja novo legendo.

Fordovi inženirji so namesto razvoja posameznih sistemov, ki bi dobro delovali neodvisno drug od drugega, poskrbeli za optimizacijo vsakega sestavnega dela in oblike za delovanje v sozvočju - ključnega pomena je ravnovesje. Ob pozornosti za podrobnosti so uporabili tudi vrhunske materiale in tehnologije.

ShelbyGT350-01-HR-1-.1416775294.jpg.s.960px.jpg

"Ko smo začeli delati na tem avtu, je bil naš cilj najboljši mustang za kraje, ki jih imamo najrajši - izzivalne podeželske ceste s številnimi ovinki in pogostimi spremembami naklonov, za konec tedna pa, seveda, dirkališče," je povedal Raj Nair, podpredsednik Fordove skupine za razvoj globalnih izdelkov.

Pod motornim pokrovom rezgeta osemvaljnik s 500 konji

Novi 5,2-litrski motor je prvi Fordov serijski motor V8 z ročično gredjo v eni ravnini, kar običajno najdemo samo v dirkaških različicah ali eksotičnih evropskih športnih avtomobilih. Rezultat je najzmogljivejši serijski atmosferski motor, kar so jih kdaj izdelali pri Fordu, saj razvije več kot 500 KM in navor, ki presega 540 Nm. Motorju ukazuje šeststopenjski ročni menjalnik, Fordov diferencial Torsen z omejenim zdrsom poskrbi za optimalen oprijem v ovinkih in prenos moči pri vožnji naravnost, za varno ustavljanje poskrbijo spredaj zavorni koluti premera 394 mm in šestbatne čeljusti, zadaj pa koluti premera 380 mm in štiribatne čeljusti.

ShelbyGT350-04-HR.1416775925.jpg.s.960px.jpg

Blažilniki s stalnim nadzorom

Hitro odzivnost na spremenjene pogoje zagotavljajo blažilniki MagneRide s stalnim nadzorom, ki so prvič uporabljeni v Fordovem vozilu. Blažilniki so napolnjeni s hidravlično tekočino, impregnirano z drobci železa. Ko skozi tekočino steče električni tok, se vzmetenje prilagodi skoraj v hipu. S tipali položaja koles, ki gibanje nadzorujejo tisočkrat v sekundi, in v kombinaciji z drugimi podatki vozila so možne neodvisne spremembe v 10 milisekundah za vsak ovinek posebej, kar zagotavlja optimalno vodljivost.

Rahle spremembe zunanjosti

V primerjavi z osnovnim mustangom je nov aluminijast pokrov motornega prostora nižji in usločen ter tesno obdaja motor, da je avto kar najbolj aerodinamičen. Maska je nekoliko preoblikovana, da sprednjemu delu zagotovi maksimalen tlak, poseben kanal pa poskrbi za ustrezen potisk vozila navzdol. Odprtina na pokrovu motornega prostora služi za odvajanje toplote, obenem pa zmanjša silo dviganja pri velikih hitrostih. Na zadnjem delu je bilo inženirsko delo osredotočeno na agresivno delujoč difuzor z dvojno vlogo, saj poveča potisk navzdol in zagotavlja zrak hladilniku diferenciala, ki je na voljo za doplačilo, ter na spojler, ki po vsem robu pokrova prtljažnega prostora poveča potisk navzdol brez ustvarjanja velikega zračnega upora.

Recaro sedeži, nadgrajeni merilniki, izbira petih voznih načinov

Notranjost pri GT350 je rahlo spremenjena. Prvi na seznamu so posebej zasnovani športni sedeži Recaro. Spodaj raven volan vozniku olajša vstopanje in izstopanje. Nadgrajeni merilniki odražajo zmogljivost vozila. Kromiranih in sijajnih poudarkov je manj, da bi odsev sončnih žarkov čim manj motil voznika. Integriran voznikov nadzorni sistem omogoča izbiro petih voznih načinov, ki prilagajajo delovanje sistema ABS, nadzora stabilnosti, nadzora zdrsa, ojačanja volana, odzivnosti pedala za plin, nastavitve blaženja MagneRide in izpušnega sistema v skladu z voznikovimi željami.

Ford-Mustang-Shelby-GT350-1965-800x600-wallpaper-01.1416775963.jpg
Prvi shelby GT350 iz leta 1965

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 1

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.