Nemški Daimler bo v tem tednu na avtosalonu v kitajskem Guangzhou obudil superluksuzno podznamko Maybach, kljub temu da analitiki napovedujejo ohlajanje prodaje luksuznih avtov na tem trgu.
Kitajska je v zadnjih nekaj letih postala ključen trg za proizvajalce luksuznih avtomobilov, saj je prodaja ferrarijev, Lamborghinijev, Porschejev, Rolls Roycev in drugih na tem trgu dosegla ali presegla številke v Evropi in ZDA. Predvsem pa je trend v zadnjih desetih letih pokazal na 30 odstotno letno rast tega dela trga. "V naslednjih letih bo drugače, rast se bo do leta 2018 umirila na pet odstotkov letno," napovedujejo v analitski hiši HIS Automotive in še dodajajo, da je prodaja ultraluksuznih avtov s ceno prek 250 tisoč evrov v zadnjih nekaj letih celo upadla. Kljub temu se je nemški Daimler odločil, da na avtosalonu v Guangzhou v tem tednu obudi znamko Maybach, ki tokrat na trg prihaja kot poznamka oziroma najbolj razkošna različica Mercedes-Benza razred S.
Maybach že obujen med leti 2002 in 2012, a neuspešen
Daimler bo novi mercedes-benz S 600 z dodatkom maybach sprva prodajal na Kitajskem, Japonskem, v ZDA in v Rusiji. V naslednjem koraku pa bo oznaka Maybach postala stalen del ponudbe mercedes-benzov, označevala bo zadke najbolj luksuznih različic in bo tako poskrbela za večjo diferenciacijo in lažje razumevanje kupcev v vse bolj bogati ponudbi mercedes-benzovih modelov. Daimler je znamko Maybach prvič obudil leta 2002, z razkošno limuzino maybach 57 in 62 pa je do leta 2012 neuspešno prepričeval petične kupce in izgubil tudi boj s tekmecema Rolls Royce in Bentley. V znamko je Daimler v zadnjih devetih letih vložil več kot milijardo evrov, ki se niso vrnili. Prodaja maybachov s ceno med 300 in 560 tisoč evri se v vseh teh letih namreč nikoli ni postavila na kolesa, da bi lastniku lahko povrnila vložena sredstva. Dosegala je številke od dobrih sto do 300 vozil na leto, lani pa je maybach našel le 157 kupcev.
Ustanovitelj Maybacha Wilhelm Maybach je bil konec 19. stoletja tehnični direktor družbe Daimler Motoren Gesellschaft, sodeloval je neposredno z ustanoviteljem Daimlerja Gottliebom Daimlerjem. Nato je leta 1909 stopil na samostojno pot. Skupaj s sinom Karlom Maybachom je sprva razvijal in izdeloval dizelske in plinske motorje za zračna plovila znamke Zeppelin, pozneje tudi motorje za različna železniška vozila. Wilhelm Maybach se je podpisal pod številne tehnične izume, med njimi je najpomembnejša bobnasta zavora, ki so jo počasi začele izrivati kolutne zavore šele v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Leta 1919 je Maybach izdelal prvi eksperimentalni avto, prvi serijski model pa je bil predstavljen dve leti pozneje na berlinskem avtomobilskem salonu. Med letoma 1921 in 1941 je Maybach izdeloval klasične razkošne avtomobile. Nato ga je ustavila druga svetovna vojna, ko je namesto avtomobilov izdeloval le še motorje za samovozne topove in tanke.