Avto

Fiat 500X - novi zasuk v romantični zgodbi

Tradicionalna in igriva oblika, tehnika in trendovski pristop so po prepričanju Fiata lastnosti, zaradi katerih bodo kupci za model 500X plačali več kot za primerljiv avto druge znamke.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.11.2014 22:30
Čas branja: 5 min

Majhni avti prinašajo majhne zaslužke. Trendovski, v tem hipu so to športni terenci, pa nagovarjajo čustva kupcev, zato lahko z njimi dosežemo višjo ceno na trgu, Fiatov preobrat z dragim športnim terencem 500X pojasnjuje šef Fiata Olivier Francois.

Fiatova zgodovina se bere kot napet roman. Ne manjka zapletov, tudi romantičnih trenutkov, vzponov in globokih padcev, spremembe pa so podkrepljene z italijanskim temperamentom. Leto 1957 je Fiat brez dvoma pisal romantični odstavek, takrat se je rodil prvi fiat 500 - preprost in poceni mestni malček, ki je izžareval italijanski temperament v obliki, tehniki in značaju. Mali fiat je mobiliziral Italijo, dostopen je bil skoraj vsakomur, čez čas pa je v malenkost spremenjeni obliki zapeljal tudi na balkanske trge s pogovornim imenom fičko.

Družina 500 pomeni prestižni del Fiata, kjer cena za kupce ni prvotnega pomena, saj od avtomobila pričakujejo in dobijo več tehnike in tradicije, Fiatu pa to prinaša večji zaslužek kot klasični modeli panda, punto in drugi.

Težave že pred krizo, nato rešitev

Leto 2007. Fiat je še pred začetkom gospodarske krize utrujen od boja s trgom, tega namreč izgublja. Modeli punto in bravo ne zmorejo več zagotavljati dovolj visokih prodajnih številk, zaslužki z majhnimi avti - razred, v katerem Fiat blesti - kopnijo, sindikati delavcev v tovarnah pritiskajo na vodstvo, medtem se zgodita še poroka in ločitev z ameriškim General Motorsom. Sledi preobrat: po 50 letih obuditev fiata 500 v obliki nekoliko večjega, oblikovno zelo podobnega in sodobnega malčka.

Vse bolj globalen, vse manj italijanski

Novi 500 je bil drugačen od punta, una, pande in drugih malih fiatov. Nagovarjal je srca kupcev, ponudil jim je romantiko starih časov in barvitost, ki je doslej niso našli pri drugih majhnih avtih. Z vidika racionalnosti mu je sicer spodletelo, za več denarja je ponudil manj prostora. Fiat je z njim ciljal na zaslužek, ki ga z običajnimi avti ni mogel doseči. Kot kaže, to kupcev ni motilo, saj se je mali 500 s povprečno ceno prek 15 tisoč evrov zavihtel na vrh prodajne lestvice v Evropi, kjer vztraja še danes. Lovi ga tudi cenejši novomeški twingo. Sočasno s prodajnimi uspehi fiata 500 po delčkih prevzema ameriški ­Chrysler, prevzem naj bi bil končan letos, integrira znamke obeh koncernov, začeli pa so tudi izdelavo družinskega 500L in 500L living v Srbiji ter s tem nadaljevali oddaljevanje od Italije.

olivier-francois-1-mm.1415903901.jpg.o.600px.jpg
»Pri 500X ne govorimo o ceni, ampak o vsebini, tehniki, dediščini prvega 500 iz leta 1957,« strategijo novega modela družine 500 pojasnjuje direktor Fiata Olivier Francois.

Redkobesedni Francoz

V tem tednu je Fiat predstavil malega športnega terenca 500X, ki je po besedah šefa Fiata, Francoza Olivierja Francoisa, nastal zgolj zaradi povezave obeh proizvajalcev, ki je Fiat finančno močno okrepila. Ko govori o 500X, ne govori o ceni, ampak zgolj o tradicionalni obliki, sodobnih motorjih, tehničnih pripomočkih ter zaslužku. Ja, 500X je kot mali 500 in je eden najdražjih avtov svojega razreda. »Fiat 500X je bolj italijanski kot kdaj prej,« ob tem na provokacijo odgovori Francois in zavrne komentiranje dogajanja z Lancio in Chryslerjem, ki ju je vodil v preteklosti, prav tako ne želi govoriti o Ferrariju, ki se po odhodu dolgoletnega predsednika Luce di Montezemola spreminja, niti o strategiji koncerna FCA (Fiat Chrysler Automobiles) v prihodnjih letih.

Kako za fiata iztržiti več kot za volkswagna

Pojasni pa, da družina 500 pomeni prestižni del Fiata, kjer cena za kupce ni prvotnega pomena, saj od avtomobila pričakujejo in dobijo več tehnike, tradicije in zapeljevanja; Fiatu pa to posledično prinaša večji zaslužek kot klasični modeli panda, punto in drugi. Tega poleg delitve stroškov, zasnove z jeepom renegadom, podobnim avtomobilom druge znamke znotraj skupine FCA, omogočajo še skupni stroji z drugimi Fiatovimi modeli in seveda cena, ki presega večino tekmecev. V Italiji bo 500X stal najmanj 17.500 evrov za osnovni bencinar 1.6 z 81 kilovati in prednjim pogonom in vse do dobrih 30 tisoč evrov za 500X z dvolitrskim turbodizlom multijet s 103 kilovati, štirikolesnim pogonom in novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. S to ceno 500X sodi pod dražjega minija countrymana in nad nissana juka, glavna tekmeca razreda majhnih športnih terencev. Hkrati 500X nagovarja tudi kupce klasičnih avtov razreda C, denimo volkswagna golfa, forda focusa in podobnih, ob obeh je dražji.

PB110980.1415920698.JPG.o.600px.jpg
Fiat 500X se z dolžino 4,25 metra vozi vzporedno z razred večjimi klasično zasnovanimi avti, golfom in focusom. Od najbližjih naravnih tekmecev, nissana juka in minija countrymana, je za dobrih deset centimetrov daljši.

Kot bi zaužil viagro

Kako se izkaže nov prestižni fiat, ali res prinaša boljšo tehniko, več ugleda kot drugi avti te znamke in ali se lahko bojuje v tako visokem cenovnem razredu, smo ugotavljali na cesti med Torinom in Fiatovim testnim centrom v Baloccu ter na skromnem terenskem poligonu. Oblika je res posebna in vestno sledi potezam prvega 500. Okrogle luči, nasmeh odbijača in izbočena maska, ob tem tipičen zadek in kupolasta, v zadnjem delu hitro padajoča streha. Še nekaj kroma in tu je fiat 500, sicer v napihnjeni obliki oziroma z učinki zaužitja viagre, kot hudomušno prikazuje video.

fiat-500X-1-mm.1415903903.jpg.o.600px.jpg
Fiat 500X je kot mali 500 z napihnjenimi boki, streho in lučmi. V zadek gre 350 litrov prtljage.

PB111009.1415920904.JPG.c.600px.jpg

Velik kot golf ali focus

Z dolžino 4,25 metra se vozi vzporedno z razred večjimi klasično zasnovanimi avti, golfom in focusom. Od najbližjih naravnih tekmecev, nissana juka in minija countrymana, je za dobrih deset centimetrov daljši, zato je v kabini precej prostoren, prtljažnik pa pogoltne 350 litrov prtljage. Robustnost dokazuje s 17,9-centimetrsko oddaljenostjo od tal in 1,6 metra visoko streho, višji trebuh pa bo namenjen predvsem premagovanju mestne džungle, občasno tudi kolovozov in makadamskih poti - 80 odstotkov kupcev bo po napovedih Fiata namreč izbralo cenejši prednji pogon.

fiat-500X-2-mm.1415903902.jpg.o.600px.jpg
Kakovostno in bogato opremljeno voznikovo okolje, ki ga iz preprostih, poceni fiatov nismo vajeni.

Prestižna kabina nima nič skupnega z navadnimi fiati

Za volanom 500X v ničemer ne spominja na majhne, preproste in poceni fiate punto, bravo in druge, torej fiate, kot jih poznamo tudi pri nas, je pa podoben enoprostorcu 500L. Odebeljen, v spodnjem delu prisekan volan, okrogla merilnika z majhnim nadstreškom, desno velik informacijski zaslon, v celoti povezljiv s pametnimi telefoni, kakovostna ter na otip prijetna plastika ustvarjajo prijetno okolje. Dvolitrski turbodizel s 103 kilovati, sicer najdražji v ponudbi, pospešuje odločno, teče tiho in umirjeno. Devetstopenjska avtomatika ob tem nezaznavno menja prestave, merilnik vrtljajev pa vsakič pade le za 500 vrtljajev, denimo pri 130 kilometrih na uro se motor v osmi prestavi vrti z 2.600, v deveti pa z 2.100 vrtljaji. Podvozje je čvrsto, vseeno dobro in tiho prestreza cestne luknje, še ena lastnost, ki je v preteklosti nismo pripisali tej znamki.

Zabaven med zavoji, v teoriji tudi na terenu

V zavojih 500X kljub visoki nasajenosti dobro sledi ukazom precej natančnega volana in se ne nagiba pretirano. Bogato opremljeni 500X ima tudi sistem za vožnjo znotraj voznega pasu, na vsako prekoračitev sredinske ali stranske črte se odzove s popravki volana. Še krog po terenskem poligonu, ki je bil tisti dan bolj podoben Ljubljanskemu barju. Bočne nagibe in vzpetine je 500X premagal brez težav, res pa je, da nas inštruktorji niso spustili na težji teren. »Nimate vsi novinarji enakih sposobnosti,« me je zdolgočasenega na kozji stezici, ki bi jo lahko prevozil tudi s povsem navadnim avtom, zavrnil inštruktor, čigar glavna naloga je bila najbrž varovanje pločevine testnih 500X, ne pa prepričevanje novinarjev o sposobnostih novega modela.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

13.04.2015
22.11.2015
FINANCE
Avto
Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler
Avto
AvtoUroš Božin Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler 4

Marchionne je na čelo Fiata prišel leta 2004 in ga rešil pred propadom.

FINANCE
Avto
Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni
Avto
AvtoUroš Božin Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni 10

Fiatovi modeli, ki bodo preživeli čistko, lahko pričakujejo delno in polno elektrifikacijo, razkriva petletni poslovni načrt.

FINANCE
Avto
Nov udarec za Fiat v Srbiji, tokrat ni kriva slaba prodaja
Avto
AvtoMiloš Milač Nov udarec za Fiat v Srbiji, tokrat ni kriva slaba prodaja

Proizvodne številke v Kragujevcu šepajo že nekaj let. Zdaj jih zmanjšuje še koronavirus, ki je začasno ustavil tekoče trakove v Kragujevcu.

FINANCE
Avto
Mali električni fiat s krepko baterijo in ceno 38 tisoč evrov
Avto
AvtoMiloš Milač Mali električni fiat s krepko baterijo in ceno 38 tisoč evrov 13

Prodajna uspešnica v električni različici tokrat tudi za evropske kupce

FINANCE
Avto
Trendovski pustolovec zanjo in zanj
Avto
AvtoMatej Kačič Trendovski pustolovec zanjo in zanj 2

Fiat 500X po prenovi ohranja značilen italijanski modni šarm, s katerim se prikupi ženskam, v robustnejši različici Cross pa premore dovolj možatosti, da se ga ne branijo niti moški.

FINANCE
PMM
Fiat posega po zvezdah, z elektriko in slovensko ceno
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Fiat posega po zvezdah, z elektriko in slovensko ceno 10

Avto Triglav je predstavil prvi električni fiat 500e, ki z baterijo z zmogljivostjo 37,3 kilovatne ure in 320-kilometrskim dosegom pri nas stane najmanj 29.440 evrov, v Nemčiji pa skoraj 10 tisoč evrov manj.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.