Avto

Majhni in pisani kot pirhi

Novi mini avti postajajo modne ikone, saj oblačijo drzna oblačila, nosijo tetovaže in se razkazujejo z živimi barvami.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.11.2014 13:00
Čas branja: 4 min

Najmanjši avtomobili v zadnjih nekaj letih doživljajo pravi preporod; toyota aygo, opel adam, smart forfour, hyundai i10, renault twingo in oče vseh nabritih malčkov - mini. Svojim novim kupcem sporočajo, da imajo nekaj več kot zgolj mestno uporabnost, in z odločnim nastopom poskušajo skriti nekaj ali kar precej višjo ceno od podobno velikih.

831497-230414toy1
Toyota aygo z menjavo barv in dodatkov sledi razpoloženju kupca.

Razlogov za poplavo novodobnih in tako barvitih malčkov je več, mi pa se oprijemamo dveh poglavitnih. Prvi je cena, ki je bila pri njihovih bolj bledih predhodnikih tako skromna, da proizvajalcem ni puščala toliko zaslužka, kot so si želeli. Še pred nekaj leti je vsak proizvajalec, distributer in trgovec v isti sapi tarnal, da z malčkom zasluži le drobiž, pa še tistega želi vzeti kupec, ki prodajalca v salonu stiska za zadnjih 64 evrov popusta. Seveda, kupci so na malčke v preteklosti gledali predvsem z racionalnega vidika, dobili so malo prostora, motorne sape, opreme in tehnike, za paket pa so želeli plačati čim manj. Proizvajalci so ob tem nebogljeno spremljali minija, pozneje še fiata 500, ki sta tisto »malo od avta« prodajala kot suho zlato. Kako za vraga jima uspeva, so se spraševali, in končno prišli na zamisel, da pri majhnem avtu ne smejo prodajati le centimetrov, ampak njihovo dušo. Ta pa mora biti tako privlačna, da kupec ne bo padel na ceno, ampak na bolj čustvene elemente, v prvi vrsti obliko, nato na barvne kombinacije, dodatke, s katerimi bo lahko množičen avto sestavil tako, da bo edini na vasi, mestu ali celo v državi vozil takšnega.

Kako je toyota aygo skočila iz hišnega jarma

Ko smo spremljali razvoj malčkov, se nam je najbolj prikupil nov Toyotin aygo. Malček, ki je že v prvi generaciji skočil stran od uveljavljenega Toyotinega zanesljivega, a tudi dolgočasnega ugleda. Nova generacija pa je prinesla še večji preskok, več odštekanosti, barve, ki povzročajo slepoto, in obliko premikajoče se pločevine, ob kateri zaigra srce tudi povsem hladnim mimoidočim. Oblikovalci so si pri novem aygu resnično dali duška in na njegove zunanje poteze ter v kabino prenesli del sodobne japonske mladinske kulture J-playful. To je vidno po znaku X, ki postavljaško riše prednji del avta. Okrasne letve v odbijaču, kolesa, bočne letve, nalepke, zračnike, barvne vstavke na armaturni plošči in še nekaj drugih delov pa kupec lahko dobi v skoraj katerikoli barvi in si svojega ayga dejansko sestavi po svoje.

Peugeot-108-2015-1600x1200-wallpaper-01.1392637921.jpg.s.600px.jpg
Peugeot 108 je tehnični dvojček toyote aygo in citroëna C1, na naš trg pa ne bo zapeljal.

citroen-C1-predstavitev-001.1411990600.JPG.s.600px.jpg
Citroën C1 je že pri nas, a še nima slovenskih cen.

Ko se bo določene barvne kombinacije naveličal, si jih lahko z drugimi lastniki ayga preprosto izmenja. Igrivost se nadaljuje v kabini, kjer japonec evropske proizvodnje ponuja barvno raznolikost, velik, sedempalčni zaslon in glede na skromne zunanje mere (dolg je 3,43 metra) veliko prostora ter lahkoten dostop skozi štiri stranska vrata. Motor je le eden, litrski trivaljnik, cena pa z manj kot devetimi tisočaki med najbolj ugodnimi na trgu. Res je, aygo ima tudi tehnična brata dvojčka - peugeota 108 in citroëna C1. Prvi se je nastopu na našem trgu odpovedal, drugi je sicer tu, a zanj še ni cen.

Renault-twingo.1415879245.jpg.o.600px.jpg
Retro oblikovanje in nenavadna zasnova twinga - motor in pogon zadaj

917585-14C661-010
Smart forfour z istimi geni, a drugačno zunanjo podobo.

Retro twingo in kvadratni nemec

Renault je z novim twingom res obrnil svet majhnih na glavo, ne toliko z obliko, ki spominja na prvega renaulta pet in deluje simpatično retro, ampak tudi z retro zasnovo pogona in namestitve motorja. V twingu je vse zadaj, motor, pogon in tudi prtljažnik, pod snemljivim prednjim pokrovom pa so le pomožni sistemi. Tudi twingo je ohranil razumne cene, kljub tehnični ekskluzivnosti, kupcem pa ponuja bogato izbiro karoserijskih barv in barv dodatkov v kabini, ki skrbijo, da boste le redko srečali svojemu enakega. Twingov bratranec je, čeprav še zdaleč ni tako videti, smart forfour, ki nastaja na isti proizvodnji liniji v Novem mestu. Smart ponuja še nekaj bolj odštekanih potez, značilnih za manjši fortwo, enako tehniko in pogon kot twingo in malce višje cene, od 11 tisočakov.

opel-adam-rocks.1415879244.jpg.o.600px.jpg
Opel adam rocks je vihravi malček različnih barv s terenskim navdihom.

Vihravi adam

Drugi zapeljivec je opel adam rocks - 3,75 metra dolg križanec med mestnim malčkom, robustnežem in unikatnim zabavljačem. Podobno kot aygo je adam rocks pravi kralj individualizacije, saj lahko izbirate barve stebričkov, letvic na prednji maski in vložkov v kabini, in ker si ga po želji lahko omislite tudi s platneno streho, ki odpira le zgornji del brez stebričkov. Opel je kreativnost dokazal tudi z barvami karoserije, med njimi si lahko omislite kavno ali čokoladno. Čokoladno pa je tudi kaj drugega v adamu, običajnem ali robustnem rocksu. Malček prepriča z izbranimi materiali, ki sodijo v višje cenovne razrede, in odlično tehniko. Nemec je čvrst in uživaški avto, ker volan in menjalnik ubogata na voznikove ukaze in ker je litrski turbo trivaljnik s 85 kilovati tih, prožen in zelo poskočen. Adamova ekskluzivnost je poceni le v osnovnih različicah, ki stanejo okoli 11 tisočakov, rocks s turbo motorjem pa vas bo stal okoli 16 tisočakov.

815642-P90144734-highRes
Mini je oče in kralj malih prestižnih avtov, angleški značaj pa ima visoko ceno.

792449-hyundai-i10-077
Hyundai i10 se je v novi generaciji otresel korejske preprostosti.

Legenda v tretji izdaji in osvobojeni korejec

So še mali avti, ki niso več takšna novost na trgu, pa si vseeno zaslužijo pozornost. Denimo novi mini, ki je z letošnjim prihodom obeležil že tretjo generacijo in z nadgrajeno tehniko trivaljnih in štirivaljnih turbo motorjev obdržal tehnično prednost, pred tekmeci je tudi s cenami, ki se začnejo pri slabih 17 tisočakih. Korejec hyundai i10 se je v zadnji generaciji osvobodil oblikovnih spon in nastopil s simpatičnimi oblinami ter barvitostjo v kabini, cenovno je ostal dostopen s cenami od devet tisočakov.

Članek je bil objavljen v novembrski reviji TRENDI

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo

V živem laboratoriju bodo predstavljene novosti na področju trajnostnega razvoja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
ESG
Izzivi trajnostnega poročanja
ESGAna Ivančič Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
FINANCE
Dražbe
Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali
Dražbe
DražbeRedakcija Dražbe Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali

Katere počitniške nepremičnine se dajo trenutno kupiti na dražbah.

FINANCE
Manager
Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov
Manager
PETER FRANKL
ManagerPeter Frankl Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov

Tomaž Vesel bi v evropski komisiji lahko prevzel nov resor za finančno medijsko podporo, mar ne?