Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Kako Maroko s pristaniščem Tanger Med privablja tuje vlagatelje

Čas branja: 3 min
11.11.2014  00:36
Pristanišče, kjer bodo kmalu pretovorili osem milijonov zabojnikov na leto, je zbralo denar za razvoj tudi z izdajo 30-letnih koncesij velikim logistom; zgradili so železniški tir do Renaultove tovarne

Maroška kraljevina v zadnjih treh letih dosega od 3,7- do 4,9-odstotno rast BDP, tudi s povečanim izvozom in ustvarjenim prostotrgovinskim območjem v severnem delu države. Rahlo upada tudi brezposelnost, od leta 2009 do predlanskim se je znižala za 0,2 odstotne točke, na 8,9 odstotka.

luka koper
Maroko vabi s sodobnim pristaniščem, ki lahko sprejme tudi največje kontejnerske ladje na svetu, s prostotrgovinskim območjem in poceni delovno silo. Učinki ukrepov omogočajo rast BDP, ta je v zadnjih treh letih od 3,7- do 4,9-odstotna.

Privabili so Renault

Z razvojem kontejnerskega in potniškega terminala Tanger Med ob Gibraltarski ožini - obiskali smo ga decembra - jim je lani uspelo privabiti še proizvajalca Renault. Ta je v bližini Tangerja zgradil tovarno dacij ter bo v treh letih ustvaril 40 tisoč neposrednih in posrednih delovnih mest. Renault je v Maroko prišel tudi zaradi drugih ugodnosti, denimo brezplačnega zemljišča za tovarno, izobraževalnega centra, ki ga je v celoti financirala maroška kraljevina, odpisa davka na dobiček v prvih petih letih in plačila znižanega davka na dobiček (na 8,75-odstotno stopnjo) med petim in 20. letom delovanja ter seveda poceni delovne sile. Povprečna bruto plača delavca v tovarni je 385 evrov. Maročani so za Renault oziroma Dacio zgradili še železniški tir, ki pelje iz tovarne neposredno v avtomobilski terminal Tanger Med.

Projekt, vreden 7,5 milijarde evrov

Sodobno in zmogljivo pristanišče je torej le del ugodnosti, ki privabljajo tuje vlagatelje v to afriško državo, njegov direktor pa je prepričan o nadaljnji rasti in velikih priložnostih. »Tanger Med je naše okno v svet in ponuja velike priložnosti za rast pristanišča in države,« je vlaganja v 7,5 milijarde evrov vreden projekt kontejnerskih in potniških terminalov pojasnil direktor Tanger Meda I Rachid Houari, ki želi v nekaj letih doseči 20-odstotni delež kontejnerskega prometa skozi Gibraltarsko ožino. To vsako leto prečka več kot sto tisoč kontejnerskih ladij.

[A] 39b9Untitled-40.1359310962.jpg

[A] 112eUntitled-39.1359310943.jpg
Maroška vlada je terminale gradila tudi z izdajo koncesij; APM Terminal in Eurogate sta za 30-letno pogodbo plačala 150 milijonov evrov.

Do dodatnega kapitala s prodajo koncesij

Začetni kapital za gradnjo prvega kontejnerskega terminala z zmogljivostjo letnega pretovora tri milijone zabojnikov je prispevala maroška kraljevina, lastnica pristanišča. Za primerjavo: v Luki Koper pretovorijo približno 600 tisoč zabojnikov na leto, zmogljivosti pa so 700 tisoč. Nadaljnja sredstva za razvoj prvega in gradnjo drugega terminala Tanger Med II pa so zbrali tudi s prodajo koncesij svetovnima logistoma Eurogate in APM Terminals. Vsak od njiju je za 30-letno koncesijo odštel 150 milijonov evrov in prinesel tudi veliko posla v pristanišče.

Od pretovora treh milijonov ...

Houari ima velike načrte z razvojem pristanišča. Zdaj deluje Tanger Med I, ki se razteza na 1,6 kilometra obale, z dvema kontejnerskima terminaloma in zmogljivostjo pretovora tri milijone zabojnikov na leto.

... do osem milijonov zabojnikov na leto

[A] d481Untitled-41.1359310986.jpg
Zdaj pretovorimo tri milijone, leta 2015 pa bomo že osem milijonov zabojnikov na leto. Rachid Houari, direktor pristanišča Tanger Med I

Gradi pa se Tanger Med II z dodatnima kontejnerskima terminaloma, ki bo pristanišču zmogljivost pretovora povečal na osem milijonov zabojnikov na leto. Celotno pristanišče se razteza na devetih kilometrih obalnega dela, veliko pa vlagajo tudi v razvoj potniškega terminala. Njegove zmogljivosti po končani gradnji drugega dela, predvidoma leta 2015, bodo še milijon vozil na leto, sedem milijonov potnikov, pet milijonov ton nafte in 700 tisoč tovornjakov.

Sprejel je velikansko ladjo Marco Polo

Prednost pristanišča Tanger Med je poleg strateške lege in velikih zmogljivosti še od 16 do 18 metrov globoko dno - v Luki Koper je globoko le 11 metrov -, ki omogoča pristajanje največjih kontejnerskih ladij na svetu. Tako se je decembra zasidrala ladja Marco Polo z zmogljivostjo več kot 16 tisoč zabojnikov in dolžino 396 metrov. »Pristanišče v Casablanci na zahodni obali Maroka izgublja posel z največjimi ladjami, katerih pretovor poteka v Genovi in ki izgubljajo od tri do pet dni pri dostavi blaga končnim uporabnikom,« je pojasnil Houari.

[A] 4945Untitled-42.1359310997.jpg
Lani so v Tanger Medu pretovorili 81 tisoč vozil, v nekaj letih jih bo zaradi nove tovarne Dacia v Tangerju in rasti afriškega trga več kot milijon.

Učinki prostotrgovinskega območja

V severnem delu Maroka je maroška kraljevina leta 1999 na 345 hektarjih ustanovila prostotrgovinsko območje, namenjeno predvsem izvozu. Čez nekaj let ga je razširila na 500 hektarjev, do zdaj pa nanj privabila več kot 400 podjetij z letnim prihodkom prek milijardo evrov in prek 40 tisoč ustvarjenimi delovnimi mesti. Prostotrgovinsko območje omogoča pet let oprostitve davka na dobiček, znižan davek na dobiček (na 8,75-odstotno stopnjo) med petim in 20. letom delovanja ter odpravo carin. Vlagatelje je maroška kraljevina privabljala tudi z ugodnimi cenami zemljišč na tem območju.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo

Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti

AVTO
Novice
Novice V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa 29

Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki...

AVTO
Novice
Novice Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika

Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo...

AVTO
Novosti
Novosti Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa 13

Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v...

AVTO
Novice
Novice Musk se je poigral s cenami tesel

Pocenila sta se modela S in X, iz ponudbe so umaknili cenejši različici, ki sta imeli začetno ceno 78.300 in 83.200 evrov. Za koliko se...

AVTO
Neuradno: Oderlap & Co. tik pred prodajo ljubljanskega Autocommercea

Slovenski distributer znamke Mercedes, ki je nekoč sodil v holding ACH, naj bi kmalu dobil novega lastnika

AVTO
Novosti
Novosti Mercedesov trio po okusu zvezdnikov 3

Mercedes-Benz je v Slovenijo pripeljal novo in najmanjšo limuzino razreda A ter prenovljena modela GLC in GLC coupe. Za volanom limuzine...

AVTO
Posel
Posel Daimler zaradi vpoklica in težav z dizlom znižal napovedi

Nemški avtomobilski velikan je še eno v vrsti podjetij, ki je znižalo napovedi

AVTO
Novosti
Novosti Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo

Škoda superb se je v tretji generaciji zavihtela na drugo mesto v prodaji poslovnih limuzin in karavanov v Evropi. Z bratrancem passatom...

AVTO
Posel
Posel Konec srbskih sanj, Volkswagnovo tovarno bodo dobili Turki 10

Nova Volkswagnova tovarna, izdelovala bo škodo karoq in seata ateco, bo leta 2022 zrasla v turškem Izmirju.

AVTO
Novice
Novice Kitajska razmišlja o spodbudah za hibridna vozila 1

Kupci hibridnih vozil ne bi bili upravičeni do subvencije, avtomobilski proizvajalci bi za prodajo hibridov prejeli manj negativnih točk...

AVTO
Novice
Novice Poletna nevihta v BMW, slovaška avtoindustrija in resnica o Magni v Hočah

Medtem ko v senci ob morju že marsikdo srka caipiringo, laško ali karlovačko pivo ali pa malvazijo s pljunkom "kisle", nevihte...