Avto

Kako Maroko s pristaniščem Tanger Med privablja tuje vlagatelje

Pristanišče, kjer bodo kmalu pretovorili osem milijonov zabojnikov na leto, je zbralo denar za razvoj tudi z izdajo 30-letnih koncesij velikim logistom; zgradili so železniški tir do Renaultove tovarne

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.11.2014 00:36
Čas branja: 3 min

Maroška kraljevina v zadnjih treh letih dosega od 3,7- do 4,9-odstotno rast BDP, tudi s povečanim izvozom in ustvarjenim prostotrgovinskim območjem v severnem delu države. Rahlo upada tudi brezposelnost, od leta 2009 do predlanskim se je znižala za 0,2 odstotne točke, na 8,9 odstotka.

luka koper
Maroko vabi s sodobnim pristaniščem, ki lahko sprejme tudi največje kontejnerske ladje na svetu, s prostotrgovinskim območjem in poceni delovno silo. Učinki ukrepov omogočajo rast BDP, ta je v zadnjih treh letih od 3,7- do 4,9-odstotna.

Privabili so Renault

Z razvojem kontejnerskega in potniškega terminala Tanger Med ob Gibraltarski ožini - obiskali smo ga decembra - jim je lani uspelo privabiti še proizvajalca Renault. Ta je v bližini Tangerja zgradil tovarno dacij ter bo v treh letih ustvaril 40 tisoč neposrednih in posrednih delovnih mest. Renault je v Maroko prišel tudi zaradi drugih ugodnosti, denimo brezplačnega zemljišča za tovarno, izobraževalnega centra, ki ga je v celoti financirala maroška kraljevina, odpisa davka na dobiček v prvih petih letih in plačila znižanega davka na dobiček (na 8,75-odstotno stopnjo) med petim in 20. letom delovanja ter seveda poceni delovne sile. Povprečna bruto plača delavca v tovarni je 385 evrov. Maročani so za Renault oziroma Dacio zgradili še železniški tir, ki pelje iz tovarne neposredno v avtomobilski terminal Tanger Med.

Projekt, vreden 7,5 milijarde evrov

Sodobno in zmogljivo pristanišče je torej le del ugodnosti, ki privabljajo tuje vlagatelje v to afriško državo, njegov direktor pa je prepričan o nadaljnji rasti in velikih priložnostih. »Tanger Med je naše okno v svet in ponuja velike priložnosti za rast pristanišča in države,« je vlaganja v 7,5 milijarde evrov vreden projekt kontejnerskih in potniških terminalov pojasnil direktor Tanger Meda I Rachid Houari, ki želi v nekaj letih doseči 20-odstotni delež kontejnerskega prometa skozi Gibraltarsko ožino. To vsako leto prečka več kot sto tisoč kontejnerskih ladij.

[A] 39b9Untitled-40.1359310962.jpg

[A] 112eUntitled-39.1359310943.jpg
Maroška vlada je terminale gradila tudi z izdajo koncesij; APM Terminal in Eurogate sta za 30-letno pogodbo plačala 150 milijonov evrov.

Do dodatnega kapitala s prodajo koncesij

Začetni kapital za gradnjo prvega kontejnerskega terminala z zmogljivostjo letnega pretovora tri milijone zabojnikov je prispevala maroška kraljevina, lastnica pristanišča. Za primerjavo: v Luki Koper pretovorijo približno 600 tisoč zabojnikov na leto, zmogljivosti pa so 700 tisoč. Nadaljnja sredstva za razvoj prvega in gradnjo drugega terminala Tanger Med II pa so zbrali tudi s prodajo koncesij svetovnima logistoma Eurogate in APM Terminals. Vsak od njiju je za 30-letno koncesijo odštel 150 milijonov evrov in prinesel tudi veliko posla v pristanišče.

Od pretovora treh milijonov ...

Houari ima velike načrte z razvojem pristanišča. Zdaj deluje Tanger Med I, ki se razteza na 1,6 kilometra obale, z dvema kontejnerskima terminaloma in zmogljivostjo pretovora tri milijone zabojnikov na leto.

... do osem milijonov zabojnikov na leto

[A] d481Untitled-41.1359310986.jpg
Zdaj pretovorimo tri milijone, leta 2015 pa bomo že osem milijonov zabojnikov na leto. Rachid Houari, direktor pristanišča Tanger Med I

Gradi pa se Tanger Med II z dodatnima kontejnerskima terminaloma, ki bo pristanišču zmogljivost pretovora povečal na osem milijonov zabojnikov na leto. Celotno pristanišče se razteza na devetih kilometrih obalnega dela, veliko pa vlagajo tudi v razvoj potniškega terminala. Njegove zmogljivosti po končani gradnji drugega dela, predvidoma leta 2015, bodo še milijon vozil na leto, sedem milijonov potnikov, pet milijonov ton nafte in 700 tisoč tovornjakov.

Sprejel je velikansko ladjo Marco Polo

Prednost pristanišča Tanger Med je poleg strateške lege in velikih zmogljivosti še od 16 do 18 metrov globoko dno - v Luki Koper je globoko le 11 metrov -, ki omogoča pristajanje največjih kontejnerskih ladij na svetu. Tako se je decembra zasidrala ladja Marco Polo z zmogljivostjo več kot 16 tisoč zabojnikov in dolžino 396 metrov. »Pristanišče v Casablanci na zahodni obali Maroka izgublja posel z največjimi ladjami, katerih pretovor poteka v Genovi in ki izgubljajo od tri do pet dni pri dostavi blaga končnim uporabnikom,« je pojasnil Houari.

[A] 4945Untitled-42.1359310997.jpg
Lani so v Tanger Medu pretovorili 81 tisoč vozil, v nekaj letih jih bo zaradi nove tovarne Dacia v Tangerju in rasti afriškega trga več kot milijon.

Učinki prostotrgovinskega območja

V severnem delu Maroka je maroška kraljevina leta 1999 na 345 hektarjih ustanovila prostotrgovinsko območje, namenjeno predvsem izvozu. Čez nekaj let ga je razširila na 500 hektarjev, do zdaj pa nanj privabila več kot 400 podjetij z letnim prihodkom prek milijardo evrov in prek 40 tisoč ustvarjenimi delovnimi mesti. Prostotrgovinsko območje omogoča pet let oprostitve davka na dobiček, znižan davek na dobiček (na 8,75-odstotno stopnjo) med petim in 20. letom delovanja ter odpravo carin. Vlagatelje je maroška kraljevina privabljala tudi z ugodnimi cenami zemljišč na tem območju.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.