Avto

Prihaja fiat bravo s turškim potnim listom in osnovo srbskega 500L

Fiat bo leta 2016 v tovarni Tofas v Turčiji pričel izdelovati tri nove modele, predvidoma petvratni, limuzinski in karavanski naslednik modela bravo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.11.2014 18:03
Čas branja: 2 min

Fiat bo v posodobitev skupne tovarne s turškim Tofasom vložil 700 milijonov evrov, novi modeli pa bodo iz tekočih trakov zapeljali v začetku leta 2016. Za katere gre, v Fiatu niso komentirali. Spletni portal Autonews pa je zapisal, da gre za naslednika brava v limuzinski, petvratni in karavanski različici.

Fiat-Bravo-2011-1600x1200-wallpaper-02.1415552492.jpg.o.600px.jpg
Aktualni bravo je na trgu pustil skromen pečat, letos je v Evropi našel le dobrih tri tisoč kupcev, v Sloveniji pa enega, zato je pred tremi meseci zaključil svojo pot. Njegov naslednik v treh karoserijskih različicah prihaja v začetku leta 2016.

Nova družina bo zamenjala tri modele

Petvratnik bo zamenjal aktualni bravo, zadnji primerki so s tekočih trakov tovarne v italijanskem Cassinu zapeljali julija letos. Limuzinski sedan bo nadomestil na osnovi punta zasnovano lineo, ki je bila namenjena le trgom srednje in vzhodne Evrope, karavan pa model stilo multiwagon, ki ga je Fiat prenehal izdelovati že leta 2008. Novinci bodo zasnovani na skupni osnovi na kateri so zgrajeni tudi že znani modeli fiat 500L, ki prihaja iz srbske tovarne FAS, fiat 500X in jeep renegade. Proizvodnja novega trojčka bo tekla od leta 2016 do 2023 z vmesno osvežitvijo modelov, več podrobnosti pa za sedaj še ni znanih. V Tofasu so potrdili le, da bo večinski del proizvodnje novih modelov namenjenih izvozu.

Bravo neviden na trgu, pri nas letos prodan le eden

Družina oziroma le ena različica brava zadnje generacije je dosegla zelo skromne prodajne rezultate, v prvih devetih mesecih letos je Fiat prodal le 3.078 avtomobilov, 59 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Njegovi tekmeci, volkswagen golf, opel astra, ford focus in drugi, pa ob tem vsako leto presežejo prodajo 300 tisoč vozil. V Sloveniji je bilo še lani registiranih 40 bravov, letos le eden. Zadnji dan lanskega leta pa je nosilo slovenske tablice 3.495 fiatov bravo obeh generacij (prvo so izdelovali med leti 1995 in 2001, drugo pa od 2007 do 2014) in 1.345 primerkov fiatove brave z letnicami 1995 in 2001.

Iz Tofasa tudi citroëni, peugeoti in opli

Tovarna Tofas v Bursi, ki bo izdelovala nove fiatove modele, trenutno izdeluje fiate linea, doblo in fiorino. Poleg tega pa še modele drugih znamk, citroën nemo in peugeot bipper ter opel combo.

Zakaj je Turčija privlačna za avtoproizvajalce

Turčija je peta največja evropska država po številu izdelanih vozil, lani pa je dosegla rekordnih 1,25 milijona primerkov s čimer je presegla Italijo. Za visoke številke so zaslužni strateška lega med Azijo in Evropo in relativno poceni delovna sila. V Turčiji imajo poleg Fiata tovarne še Hyundai, Toyota, Honda in Ford. Avtomobili so letos pomenili 14 odstotkov turškega izvoza, v prvih devetih mesecih je ta dosegel 828 tisoč vozil v vrednosti 17,35 milijarde evrov. Od tega 70 odstotkov v EU.

Priložnost tudi za naše dobavitelje

Turčija prinaša tudi priložnosti za naše dobavitelje avtoindustriji, so prepričani v SPIRITU Slovenija in v Slovenskem avtomobilskem grozdu (ACS). Obe ustanovi si prizadevata za poglobitev sodelovanja slovenskih podjetij s turškimi proizvajalci vozil in delov zanje, to pa je mogoče le z nišnimi izdelki visoke dodane vrednosti. Vlado Bahč iz TPV in Andrej Poklič iz GKN Driveline Slovenija pa opozarjata na cenovno nekonkurenčnost slovenske dobaviteljske industrije in druge ovire.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

08.05.2015
24.05.2015
13.10.2015
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.

FINANCE
Manager
Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR
Manager
Vesolje
ManagerWorldcrunch / TCE Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR

Pri ameriški vesoljski agenciji pripravljajo misijo, v okviru katere bi na Zemljo pripeljali vzorce snovi s površja Marsa. A nekateri znanstveniki se sprašujejo, ali je to res pametna naložba.