Fiat bo v posodobitev skupne tovarne s turškim Tofasom vložil 700 milijonov evrov, novi modeli pa bodo iz tekočih trakov zapeljali v začetku leta 2016. Za katere gre, v Fiatu niso komentirali. Spletni portal Autonews pa je zapisal, da gre za naslednika brava v limuzinski, petvratni in karavanski različici.
Nova družina bo zamenjala tri modele
Petvratnik bo zamenjal aktualni bravo, zadnji primerki so s tekočih trakov tovarne v italijanskem Cassinu zapeljali julija letos. Limuzinski sedan bo nadomestil na osnovi punta zasnovano lineo, ki je bila namenjena le trgom srednje in vzhodne Evrope, karavan pa model stilo multiwagon, ki ga je Fiat prenehal izdelovati že leta 2008. Novinci bodo zasnovani na skupni osnovi na kateri so zgrajeni tudi že znani modeli fiat 500L, ki prihaja iz srbske tovarne FAS, fiat 500X in jeep renegade. Proizvodnja novega trojčka bo tekla od leta 2016 do 2023 z vmesno osvežitvijo modelov, več podrobnosti pa za sedaj še ni znanih. V Tofasu so potrdili le, da bo večinski del proizvodnje novih modelov namenjenih izvozu.
Bravo neviden na trgu, pri nas letos prodan le eden
Družina oziroma le ena različica brava zadnje generacije je dosegla zelo skromne prodajne rezultate, v prvih devetih mesecih letos je Fiat prodal le 3.078 avtomobilov, 59 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Njegovi tekmeci, volkswagen golf, opel astra, ford focus in drugi, pa ob tem vsako leto presežejo prodajo 300 tisoč vozil. V Sloveniji je bilo še lani registiranih 40 bravov, letos le eden. Zadnji dan lanskega leta pa je nosilo slovenske tablice 3.495 fiatov bravo obeh generacij (prvo so izdelovali med leti 1995 in 2001, drugo pa od 2007 do 2014) in 1.345 primerkov fiatove brave z letnicami 1995 in 2001.
Iz Tofasa tudi citroëni, peugeoti in opli
Tovarna Tofas v Bursi, ki bo izdelovala nove fiatove modele, trenutno izdeluje fiate linea, doblo in fiorino. Poleg tega pa še modele drugih znamk, citroën nemo in peugeot bipper ter opel combo.
Zakaj je Turčija privlačna za avtoproizvajalce
Turčija je peta največja evropska država po številu izdelanih vozil, lani pa je dosegla rekordnih 1,25 milijona primerkov s čimer je presegla Italijo. Za visoke številke so zaslužni strateška lega med Azijo in Evropo in relativno poceni delovna sila. V Turčiji imajo poleg Fiata tovarne še Hyundai, Toyota, Honda in Ford. Avtomobili so letos pomenili 14 odstotkov turškega izvoza, v prvih devetih mesecih je ta dosegel 828 tisoč vozil v vrednosti 17,35 milijarde evrov. Od tega 70 odstotkov v EU.
Priložnost tudi za naše dobavitelje
Turčija prinaša tudi priložnosti za naše dobavitelje avtoindustriji, so prepričani v SPIRITU Slovenija in v Slovenskem avtomobilskem grozdu (ACS). Obe ustanovi si prizadevata za poglobitev sodelovanja slovenskih podjetij s turškimi proizvajalci vozil in delov zanje, to pa je mogoče le z nišnimi izdelki visoke dodane vrednosti. Vlado Bahč iz TPV in Andrej Poklič iz GKN Driveline Slovenija pa opozarjata na cenovno nekonkurenčnost slovenske dobaviteljske industrije in druge ovire.